Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 5 names in this directory beginning with the letter E.
edge rank
Algorytm Facebooka wyliczający, czy i w jakiej kolejności na tablicy użytkownika powinien pojawić się konkretny post.

emoji
Mały piktogram, który w przeciwieństwie do emotikony oprócz twarzy ukazujących emocje, może przedstawiać zwierzęta, rośliny, miejsca, przedmioty, flagi i nie tylko. Listę emoji dostępnych na Facebooku możemy znaleźć np. pod adresem pl.piliapp.com/facebook-symbols.

emotikona
Również emotikon. Małych rozmiarów grafika lub zestawienie znaków typograficznych przypominające twarz i służące do wyrażania emocji w internecie czy SMS-ach.

engagement bait
Spamerskie posty na Facebooku wykorzystujące mechanizm polubienia, reakcji, tagowania, udostępniania lub skomentowania. Niskiej jakości treści nie wnoszące nic w życie użytkowników, a korzystające z zawołań typu „Polub to, jeśli…!”, „Oznacz znajomego, który…!” itd.

ERP
System do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. enterprise resource planning). W e-commerce pomagają między innymi w synchronizowaniu stanów magazynowych, przez co ułatwiają współpracę różnych działów w firmie. Integracje ERP z Shoperem znajdziesz pod shoper.pl/integracje/erp.