Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.

There are currently 9 names in this directory beginning with the letter S.
słowa kluczowe
To frazy (niekoniecznie pojedyncze słowa) na naszej stronie powiązane z konkretnymi zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarce. Krótkie i zwięzłe sformułowania lub słowa mające na celu ułatwienie dotarcia do naszego produktu, usługi, artykułu itd. Więcej informacji na temat słów kluczowych oraz ich sprawdzania znajdziesz w jednym z naszych poradnników.
SaaS
ang. Software as a Service – usługa dostarczania oprogramowania na zasadzie subskrypcji (abonamentu). Aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, co likwiduje konieczność posiadania własnego serwera. Klienta nie interesuje sprzęt, ani środowisko pracy. Zazwyczaj – tak jak w wypadku oprogramowania Shoper – klient nie musi wiązać się z dostawcą umową. To rodzaj usługi w tzw. chmurze.
SEM
ang. search engine marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). Wykorzystuje płatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce.
SEO
ang. search engine optimization – działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są związane przede wszystkim z tworzeniem unikatowych i angażujących dla użytkowników treści, jednocześnie zgodnych z technicznymi wytycznymi.
sesja
Jak podaje Pomoc Google Analytics, sesja to grupa interakcji użytkownika, które zachodzą na stronie w danym czasie. Cały szereg wykonanych czynności np. wejście na stronę, obejrzenie galerii zdjęć, przejście na kartę produktu, dokonanie zakupu i opuszczenie strony. Sesją może być też samo wejście i szybkie wyjście ze strony.
shadowban
Oznacza, że nasze zdjęcia nie są widoczne pod wybranymi hashtagami, o ile przeglądający zdjęcia związane z hashtagiem użytkownik nas nie obserwuje. Blokuje w ten sposób organiczny napływ obserwujących z Instagrama. Może być karą za spam, kupowanie polubień czy obserwujących, regularne zgłoszenia profilu, korzystanie z zakazanych hashtagów czy częste naruszenia regulaminu. Osoba, której dotknął shadowban może nie zdawać sobie z niego sprawy (stąd nazwa, ang. shadow – cień).
Warto zwrócić uwagę, że nie jest to zjawisko oficjalnie potwierdzone przez Instagrama i niekoniecznie musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.
SKU
ang. stock keeping unit – jednostka magazynowa; unikatowy ciąg znaków identyfikujący produkt: jego producenta, markę, kolor czy rozmiar (każdy wariant magazynowy produktu ma inny numer SKU). Pomocny w śledzeniu stanów magazynowych. W przeciwieństwie do numerów EAN czy GTIN tyczy się sprzedawcy, a nie wytwórcy towaru. Pomaga w zarządzaniu stanami magazynowymi w sklepie internetowym i ułatwia sprzewdzanie dostępności produktu u dostawców.
slider
Najczęściej zbiór obrazków promocyjnych (banerów) w formie suwaka zmieniającego się co określoną ilość sekund. Informacje na temat slidera i jego konfiguracji na platformie Shoper znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
SSL
ang. secure socket layer – rodzaj protokołu zapewniającego bezpieczny przesył informacji na stronie internetowej. Certyfikat SSL świadczy o poufności transmitowanych danych. Informacje o certyfikacie SSL w sklepie Shoper znajdziesz na naszej stronie.