Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 3 names in this directory beginning with the letter T.
tagowanie
Na Facebooku oznaczanie innych użytkowników czy fanpage'y. Odbywa się przy pomocy znaku @ i podaniu nazwy profilu, który chcemy oznaczyć w poście czy wiadomości.

targetowanie
ang. target, czyli cel. Dobieranie odbiorców, do których chcemy wystosować reklamę. Selekcja może odbywać się m.in. po danych społeczno-demograficznych (jak wiek lub płeć, stan cywilny czy posiadane potomstwo), geograficznych (jak wielkość miejsca zamieszkania), behawioralnych (przykładowo zachowanie na stronie sklepu czy nawyki zakupowe), psychograficznych (cechy związane z osobowością czy stylem życia).

TL;DR
ang. too long; didn't read – skrót oznaczający „za długie; nie przeczytałem”. Używany np. jako komentarz w sytuacjach, gdy treść była zbyt długa i nużąca, aby ją przeczytać. Zaznacza się nim również streszczenie tekstu w internecie.