Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 6 names in this directory beginning with the letter B.
B2B
ang. business to business – rodzaj biznesu polegający na wzajemnej relacji np. sprzedaży odbywającej się między dwiema firmami. W modelu B2B sprzedajemy produkty lub realizujemy usługi dla innych firm.

B2C
ang. business to consumer – rodzaj biznesu, w którym produkty lub usługi są sprzedawane przez firmy klientom indywidualnym.

back-end
Back-end wykonuje określone zadania na danych podanych przez użytkownika. Są do operacje niewidoczne dla użytkownika strony czy sklepu internetowego. To przede wszystkim skrypty uruchamiane na serwerze, zaplecze strony internetowej.

backup
Inaczej kopia zapasowa. Kopia danych (najlepiej wykonywana regularnie) na wypadek awarii i utraty cennych informacji.

bounce rate
Czyli współczynnik odrzuceń. % osób, które opuszczają witrynę po zobaczeniu tylko jednej strony.

branding
Szereg działań mających na celu skojarzenie produktu z marką i wywołanie pozytywnych skojarzeń. Pomaga zrozumieć klientom, czym firma różni się od konkurencji, jaką posiada misję i wartości. Składa się na niego wiele elementów od loga, identyfikacji wizualnej przez styl komunikacji i sposób pakowania produktów po sposób obsługi klienta czy działalność pozasprzedażową firmy czy traktowanie pracowników. Zazwyczaj jest to złożony i długotrwały proces, któremu powinny towarzyszyć spójność i konsekwencja. Przyjmuje się, że branding oznacza również początkowy etap tworzenia marki i planowania jej charakteru i elementów graficznych.