Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 4 names in this directory beginning with the letter U.
umiejscowienia
Docelowe miejsca, gdzie wyświetlana jest nasz komunikat np. reklama. W Centrum Pomocy Facebooka znajdziesz listę umiejscowień wraz z opisem. Wśród nich znajdziesz np. Instagram, Messenger, czy aktualności na Facebooku.

upselling
Technika sprzedaży, w której klientowi oferuje się rozwiązanie klasy wyższej niż to, które chciał kupić. Przykładem może być uwzględnienie potrzeb klienta i zaoferowanie wyższej klasy laptopa lub zachęcenie do oferty przedłużającej gwarancję o dodatkowe dwa lata czy zaoferowanie większych frytek przez sprzedawcę w McDonald's.

URL
Ujednolicony format służący do odnoszenia się do różnych zasobów w internecie. Najczęściej rozumiemy przez niego po prostu adres strony www.

UX
ang. user experience – doświadczenia użytkownika z użytkowania produktu, ale również aplikacji czy strony internetowej. User Experience Design – działania podejmowane, aby zwiększyć użyteczność i funkcjonalność (np. sklepu internetowego) przy jednoczesnym zachowaniu dobrego projektu graficznego i łatwego oraz intuicyjnego użytkowania.