Jak zweryfikować domenę na Facebooku?

Facebook – zaawansowany
poziom: zaawansowany
Social media | 3 minuty

Streszczenie

Do zweryfikowania domeny potrzebujesz konta firmowego na Facebooku. Po weryfikacji możesz edytować podgląd linków w postach. Normalnie w to miejsce trafiają metatagi linkowanej strony. Zyskujesz także możliwość udzielania takiej opcji współpracującym podmiotom. Aby zweryfikować domenę, w ustawieniach Menedżera firmy wybierasz Bezpieczeństwo marki > Domeny > Dodaj i wpisujesz swój adres. Następnie możesz dokończyć weryfikację przez wgranie pliku HTML udostępnionego przez Facebooka do głównego katalogu strony. Możesz też dodać rekord DNS w ustawieniach swojej domeny.

Czego dowiesz się z poradnika:

  • co to weryfikacja domeny na Facebooku;
  • co jest potrzebne do weryfikacji domeny na Facebooku;
  • co daje zweryfikowanie domeny i jak to zrobić.

Co daje zweryfikowanie domeny na Facebooku?

  • Otrzymujesz możliwość edycji podglądu linków udostępnianych na portalu – bez zbędnego kombinowania.
  • Uzyskujesz dostęp do łatwego przypisywania stron na Facebooku do zweryfikowanych domen i udostępniania domen partnerom (np. agencjom).
  • Tylko zweryfikowane podmioty mogą edytować to, jak wyświetlają się posty z linkami na Facebooku – dzięki temu nie dojdzie do przeinaczeń i nikt nie wykorzysta nieodpowiednio linków udostępnianych z twojej strony.

OK, ale co to oznacza w praktyce? 🙂 Dzięki temu możesz edytować nagłówek i opis linku, które „zaciągają” się do Facebooka podczas tworzenia posta w narzędziu Creator Studio. Będąc na swojej stronie FB, wybierz w menu po lewej „Creator Studio” (nowy interfejs Facebooka):

Creator Studio to narzędzie wspierające tworzenie atrakcyjnych treści dla twojego fanpage’a (strony na Facebooku).

Kliknij „Opublikuj post” i wklej link do dowolnej podstrony z twojej zweryfikowanej domeny. Gdy już zweryfikujesz domenę, to gdy najedziesz na link czy opis, podświetlą się one na żółto, a po kliknięciu będzie można je edytować. Normalnie ta opcja nie jest dostępna (sprawdź, wklejając link z dowolnej innej strony). Ma to zapobiegać szerzeniu fałszywych informacji (edycja wyświetlanej treści, podczas gdy na stronie jest już zupełnie co innego).

Domyślnie w to miejsce trafiają meta tagi, a konkretnie meta title jako nagłówek (na obrazku podświetlony na żółto) oraz początek meta description (pod nagłówkiem) jako opis. Bez zweryfikowanej domeny nie możesz zmienić tych treści. Chcesz wiedzieć, czym są meta tagi i nauczyć się je tworzyć? Zajrzyj poniżej.

Zobacz również: Czym są metatagi?

Będzie można również podmienić obrazek, który domyślnie „zaciąga się” z twojej witryny. Podczas publikacji pod postem pojawi się opcja:

Chcę to! Od czego zacząć?

Przede wszystkim musisz korzystać z Menedżera firmy na Facebooku. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, poniższy poradnik jest dla ciebie. Jego przeczytanie powinno zająć około czterech minut.

Zobacz również: Konto prywatne vs firmowe

Będąc w Menedżerze firmy, przechodzisz w ustawienia (zębatka w prawym górnym rogu). Z menu z lewej strony wybierasz:

Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk „Dodaj” i podasz adres swojej strony (wystarczy bez początku https://www – jedynie sama domena). Pojawią się dwie opcje weryfikacji. Jedną z nich jest wgranie do katalogu głównego pliku HTML. Jeśli jesteś użytkownikiem platformy Shoper – proponujemy dodanie rekordu DNS.

W panelu sklepu wybierasz Ustawienia > Ogólne > Domeny > zębatka przy domenie > Dodaj wpis DNS.

  • Jako typ wskazujesz TXT,
  • nie nadajesz żadnej nazwy,
  • jako wartość wklejasz kod podany przez Facebooka, zaczynający się od facebook-domain-verification,
  • klikasz „Zapisz” – i gotowe!

Od tej pory możesz edytować podgląd linku wedle uznania 🙂

A co, gdy w Shoper mam tylko rekord A?

W takiej sytuacji, konfiguracji musisz dokonać w swojej strefie zewnętrznej, podając dane z Facebooka, które przedstawiliśmy powyżej.