Jak zweryfikować domenę na Facebooku?

Facebook – zaawansowany
● ● ●
Social media3 minuty czytania

TL;DR

Do zweryfikowania domeny potrzebujesz konta firmowego na Facebooku. Po weryfikacji możesz edytować podgląd linków w postach. Normalnie w to miejsce trafiają metatagi linkowanej strony. Zyskujesz także możliwość udzielania takiej opcji współpracującym podmiotom. Aby zweryfikować domenę, w ustawieniach Menedżera firmy wybierasz Bezpieczeństwo marki > Domeny > Dodaj i wpisujesz swój adres. Następnie możesz dokończyć weryfikację przez wgranie pliku HTML udostępnionego przez Facebooka do głównego katalogu strony. Możesz też dodać rekord DNS w ustawieniach swojej domeny.

 

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Co to weryfikacja domeny na Facebooku?
  • Co jest potrzebne do weryfikacji domeny na Facebooku?
  • Co daje zweryfikowanie domeny i jak to zrobić?

 

Co daje zweryfikowanie domeny na Facebooku?

  • Otrzymujesz możliwość edycji podglądu linków udostępnianych na portalu – bez zbędnego kombinowania.
  • Uzyskujesz dostęp do łatwego przypisywania stron na Facebooku do zweryfikowanych domen i udostępniania domen partnerom (np. agencjom).
  • Tylko zweryfikowane podmioty mogą edytować to, jak wyświetlają się posty z linkami na Facebooku – dzięki temu nie dojdzie do przeinaczeń i nikt nie wykorzysta nieodpowiednio linków udostępnianych z twojej strony.

OK, ale co to oznacza w praktyce? 🙂 Dzięki temu możesz edytować nagłówek i opis linku, które „zaciągają” się do Facebooka po wklejeniu odsyłacza w tworzonym poście. Wystarczy, że wkleisz link do zweryfikowanej domeny i najedziesz na nagłówek lub opis. Podświetlą się na żółto, a po kliknięciu będzie można je edytować.

edycja linków na Facebooku

 

Domyślnie w to miejsce trafiają meta tagi, a konkretnie meta title jako nagłówek (na obrazku podświetlony na żółto) oraz początek meta description (pod nagłówkiem) jako opis. Bez zweryfikowanej domeny nie możesz zmienić tych treści. Chcesz wiedzieć, czym są meta tagi i nauczyć się je tworzyć? Zajrzyj poniżej.

ikona: zobacz równieżZobacz również: Czym są metatagi?

 

Od czego zacząć?

Przede wszystkim musisz korzystać z Menedżera firmy na Facebooku. Jeśli jeszcze go nie posiadasz, poniższy poradnik jest dla ciebie. Jego przeczytanie powinno zająć około czterech minut.

ikona: zobacz równieżZobacz również: Konto prywatne vs firmowe

 

Będąc w Menedżerze firmy, przechodzisz w ustawienia (zębatka w prawym górnym rogu). Z menu z lewej strony wybierasz:

dodanie domeny na FB

 

Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk dodaj i podasz adres swojej strony (wystarczy bez początku https://www – jedynie sama domena). Pojawią się dwie opcje weryfikacji. Jedną z nich jest wgranie do katalogu głównego pliku HTML. Jeśli jesteś użytkownikiem platformy Shoper – proponujemy dodanie rekordu DNS.

 

W panelu sklepu wybierasz Konfiguracja > Domeny > Ustawienia DNS > zębatka > Dodaj wpis DNS.

  • Jako typ wskazujesz TXT,
  • nie nadajesz żadnej nazwy,
  • jako wartość wklejasz kod podany przez Facebooka, zaczynający się od facebook-domain-verification,
  • klikasz Zapisz – i gotowe!

dodawanie rekordu DNS

 

Od tej pory możesz edytować podgląd linku wedle uznania 🙂