Jak uruchomić sklep na Facebooku?

Facebook – średniozaawansowany
Social media | 4 minuty

Streszczenie

Przed uruchomieniem sklepu warto mieć uruchomione konto biznesowe oraz podpięty piksel Facebooka. Następnie edytując menu strony na Facebooku w jej ustawieniach, dodajemy sekcję sklepu wybierając z opcji Szablony i karty wariant Zakupy. Na tym etapie nie tworzymy jeszcze samego sklepu i nie dodajemy też produktów ręcznie. W Menedżerze firmy wybieramy Katalogi i tworzymy nowy. Dodajemy produkty dzięki plikowi XML zawartemu w naszym sklepie w integracjach. Aktualizacja katalogu może odbywać się cyklicznie np. codziennie w nocy. Po dodaniu linku i ustaleniu harmonogramu możemy w sekcji Zastosowania wybrać opcję połączenia ze sklepem. Od teraz nasz facebookowy sklep będzie na bieżąco z asortymentem, a my będziemy mogli wykorzystać wyedytowany katalog do reklamy produktowej czy oznaczania produktów na Instagramie.

Czego dowiesz się z poradnika:

  • co to sklep na Facebooku i jak do niego trafić;
  • co daje sklep na Facebooku;
  • jak automatycznie wgrać produkty do sklepu zamiast ręcznego dodawania;
  • jak uruchomić automatyczną aktualizację produktów, zsynchronizowaną ze sklepem internetowym;
  • czym są katalogi na Facebooku.

Sklep na Facebooku – co to?

Jeśli nie wiesz, czym jest sklep na Facebooku i gdzie go znaleźć – prześledź najpierw tę część poradnika. Na wielu stronach na Facebooku można znaleźć w menu z lewej strony:

sklep w menu desktopowym

W aplikacji mobilnej sklep pojawia się w górnej sekcji:

sklep w menu mobilnym FB

Przejście do sklepu umożliwia przeglądanie produktów bezpośrednio na Facebooku, przeglądanie ich wariantów i przejście na kartę produktu bezpośrednio w sklepie. Jest możliwość wyszukiwania produktów, nie są jednak podzielone na kategorie.

sklep_przyklad_produktu.png

Sklep umożliwia oznaczanie produktów postach na Facebooku, docelowo także na Instagramie. Dzięki niemu stworzysz także reklamy dynamiczne, pokazujące konkretne produkty, z którymi klient wchodził w interakcję na stronie. A mówiąc precyzyjniej: umożliwia to katalog produktów zsynchronizowany ze sklepem.

Wiesz już, jak wygląda sklep na Facebooku, pora przenieść tam swoje produkty!

Uwaga: Pamiętaj, że zakupy nie odbywają się bezpośrednio w sklepie na Facebooku. Są dwie opcje: wysłanie wiadomości do właściciela strony z pytaniem o produkt lub przejście do zewnętrznej witryny (sklepu). Właśnie tę drugą opcję poruszamy w poradniku.

Co jest potrzebne do uruchomienia sklepu na Facebooku?

Przed przystąpieniem do uruchomienia sklepu na Facebooku, upewnij się, że zostały wykonane podstawowe kroki. Oczywiście musisz mieć uruchomioną stronę na Facebooku. Profesjonalne poruszanie się w środowisku Facebooka ułatwia także Menedżer firmy. Upewnij się, że został założony i poprawnie skonfigurowany (wraz z kontem reklamowym).

Zobacz więcej: Jak przygotować konto firmowe na Facebooku?

Ponieważ odsyłasz do karty produktu, warto aby Facebook wiedział, że ktoś ją odwiedził. Wszystkie informacje o ruchu na stronie będą w przyszłości bezcenne i bardzo użyteczne w tworzeniu nowych reklam. Pomaga w tym piksel Facebooka.

Zobacz więcej: Jak skonfigurować piksel Facebooka?

Jak włączyć sklep na Facebooku?

Teraz krok pierwszy: uruchomienie sklepu na Facebooku.

Będąc na Facebooku, klikamy w lewej kolumnie pozycję „Strony”.

Następnie na swoim fanpage’u, przejdź do sekcji „Ustawienia”. Następnie, aby upewnić się, że typ strony umożliwia wyświetlenie sklepu, kliknij „Szablony i karty” w menu z lewej strony. Jako „bieżący szablon” powinien być wskazany format „Zakupy”. Na liście powinien pojawić się „Sklep”. Wejdź w ustawienia i upewnij się, że karta sklepu jest włączona. Przy okazji – możesz ustawić tu wszystkie pozycje w menu fanpage’a.

Jak wgrać produkty do sklepu na Facebooku?

Przejdź do Menedżera firmy i z menu wybierz opcję „Ustawienia”, a następnie “Więcej ustawień firmowych”. W sekcji “Źródła danych” kliknij w “Katalogi”.

Katalogi i wgrywanie produktów na Facebooka opisaliśmy szczegółowo i krok po kroku w innym poradniku. Najpierw przejdź przez poradnik zakładania katalogu. Następnie wejdź w zakładkę „Sprzedaż” świeżo utworzonego katalogu.

Przejdź do opcji „+ Dodaj sklep”. Pamiętaj, że jeśli katalog był dopiero utworzony, ta opcja może jeszcze być nieaktywna.

Zostaniemy przeniesieni do kreatora tworzenia sklepu. Zostaniemy między innymi zapytani, gdzie klient ma dokonać zakupu. Wybieramy opcję transakcji zakupu w innej witrynie. To bardzo ważne, ponieważ tej opcji nie można cofnąć, trzeba usunąć sklep i utworzyć go raz jeszcze.

Wskaż katalog, który ma być podpięty pod sklep (prawdopodobnie będzie to ten dodany w toku czytania poradnika) oraz kraj/kraje, do którego chcesz prowadzić wysyłkę towarów. Po zaakceptowaniu regulaminu (“Umowa ze sprzedawcą”) zakończ konfigurację sklepu.

W tym momencie otworzyło się przed tobą wiele możliwości dodatkowego promowania sklepu. Sam katalog możemy wykorzystać do reklam na Facebooku, oznaczania produktów w postach na Facebooku lub na Instagramie, a jeśli chcesz, przeczytasz o tym poniżej.

Zobacz również: Jak uruchomić remarketing dynamiczny na Facebooku?

Zobacz również: Jak oznaczać produkty na Instagramie? (większość tego poradnika właśnie wykonaliśmy!)