Jak sprawdzić, czy piksel Facebooka działa?

Facebook: reklamy – średniozaawansowany
Social media | 3 minuty

Pierwszym narzędziem, które pomoże ci to sprawdzić, jest wtyczka do przeglądarki Facebook Pixel Helper. Działa na najpopularniejszych przeglądarkach.

Facebook Pixel Helper

Jeśli piksel został skonfigurowany poprawnie, najprawdopodobniej zobaczysz mniej więcej taki widok. Nie przejmuj się jednak, jeśli zamiast tego zobaczysz:

Brak piksela FB

lub aplikacja wyświetli komunikat o błędach.

Pamiętaj, żeby nie traktować dodatkowej wtyczki jak wyroczni 😉 To rozwiązanie dobrze radzi sobie z wykrywaniem piksela dodanego w tradycyjny sposób – przez wklejenie kodu w ramach . Na grupach na Facebooku bez trudu znajdziesz jednak sygnały, że w wypadku wielu zewnętrznych narzędzi do konfiguracji piksela, aplikacja nie wykrywała go lub wyświetlała błędy. Jest to więc sposób zawodny przy niekonwencjonalnych metodach konfiguracji piksela (a taką jest np. aplikacja Facebook Pixel & Dynamic Ads na platformie Shoper).

Uwaga: Testując piksel Facebooka, warto również pamiętać o wyłączeniu wtyczek blokujących typu AdBlock. Dodatkowo, niektóre przeglądarki jak Brave, domyślnie mają wbudowany system blokowania reklam, który może mieć negatywny wpływ na testowanie.

Sprawdź dane w interfejsie Facebooka.

Gdy jesteś już na swoim koncie firmowym (otwórz je, wchodzą na business.facebook.com) czy prywatnym koncie reklamowym, kliknij na menu rozwijane w lewym górnym rogu i wybierz „Menedżer zdarzeń”.

Facebook – Menedżer Zdarzeń

Jeśli posiadasz więcej niż jednego piksela, wybierz go na liście rozwijanej w sekcji „Źródła danych”.

Na ekranie zobaczysz:

  • nazwę twojego piksela,
  • jego identyfikator
  • prosty niebieski wykres, informujący o odebranych zdarzeniach,
  • ewentualne ostrzeżenia,
  • informację, kiedy odebrano ostatnie zdarzenia i ile jest ich sumarycznie w wybranym czasie.

Kliknij zakładkę „Testowanie zdarzeń”.

Podgląd piksela FB
Kliknij, aby powiększyć.

Testowanie działania piksela Facebooka

Uwaga: Przystępując do tej czynności, wyłącz oprogramowanie typu AdBlock w przeglądarce.

Podaj adres swojej witryny w obszarze, który się pojawi i kliknij otwórz witrynę FB. Spróbuj wywołać zdarzenie w swoim sklepie – np. odwiedź kilka kart produktów, dokonaj testowego zakupu itd. Jeżeli informacja zostanie odnotowana przez Facebooka natychmiast zobaczysz odpowiednią informację o odnotowanych zdarzeniach:

Przetworzone zdarzenia Facebook

Kliknij wybrane zdarzenie. Zobaczysz przekazane dane i detale z nim związane. Będą to przede wszystkim ID produktu, waluta i cena.

Testowanie zdarzeń na Facebooku

Podsumowując kwestię piksela…

Nie przejmuj się, jeśli zewnętrzne wtyczki nie wykazują działania piksela Facebooka. Pamiętaj zawsze, żeby rzucić okiem na to, co pokazuje interfejs samego FB. Jeśli dane gromadzone są tu poprawnie, śmiało pracuj nad reklamami.

Możesz też przyjrzeć się danym przedstawionym na pierwszym pokazanym przez nas widoku – „Przegląd”.

Warto też rzucić okiem na zakładkę Diagnostyka. Mamy nadzieję, że uda ci się tam zobaczyć poniższy widok: