Jak skontaktować się z Facebookiem?

Facebook – początkujący
Social media | 7 minut

Czego dowiesz się z poradnika

  • jak wysłać zgłoszenie do Facebooka z konta prywatnego;
  • jak zakomunikować problem z konta biznesowego;
  • jak sprawdzić, czy masz dostęp do czatu z konsultantem;
  • czy jest możliwość kontaktu telefonicznego z Facebookiem;
  • jak zabezpieczyć swoje konto na Facebooku i czemu jest to ważne;
  • jak się zachować, gdy twoje konto reklamowe zostanie zablokowane.

Jak wysłać zgłoszenie w sprawie błędu?

Facebook nie posiada konkretnego adresu mailowego, pod którym możesz zgłosić problem. Udostępniony jest za to formularz, przez który możesz zgłosić problem jako prywatny użytkownik. Wystarczy, że zalogujesz się na Facebooka i wybierzesz znak zapytania w prawym górnym rogu. Kliknij opcję „Zgłoś problem”. Do wiadomości możesz dołączyć zrzut ekranu. Zgłosisz w ten sposób np. problemy dotyczące:

  • podejrzanych komentarzy, wiadomości, naruszeń prywatności,
  • działań na Marketplace,
  • korzystania z relacji na Facebooku,
  • problemów podczas korzystania i prowadzenia grup,
  • problemów z Messengerem,
  • a także wielu innych opcji – wysyłając zgłoszenie, znajdziesz listę rozwijaną z kategorią zgłoszenia.

 

Wysyłanie zgłoszenia - Facebook

 

Obecnie Facebook udostępnia niektórym użytkownikom nowy interfejs. W nim znajdziesz tę opcję w menu rozwijanym w zakładce Pomoc i wsparcie > Zgłoś problem.

 

Wysyłanie zgłoszenia – nowy Facebook

 

ikona: zobacz równieżZobacz również: Centrum pomocy Facebooka dla użytkowników

Zgłoszenie problemu na Facebooku z poziomu konta biznesowego

Zgłoszenie możesz również wysłać ze strony business.facebook.com – z twojego Menedżera Firmy. Kliknij znak zapytania w prawym górnym rogu. Z prawej strony ekranu wysunie się menu. Na dole znajdziesz opcję „Zgłoś problem”.

 

Zgłoś problem – Facebook

 

Zwróć jednak uwagę na sugestie z Centrum Pomocy Facebooka. Jest bardzo duża szansa, że pomogą ci szybko i samodzielnie rozwiązać trapiący cię problem.

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Centrum pomocy Facebook dla firm

 

Jeżeli mimo to nie znajdujesz rozwiązania, skorzystaj z opcji „Zgłoś problem”, wybierz z listy temat i temat szczegółowy – aby jak najszybciej sklasyfikowano twoje zgłoszenie i przekazano je właściwej osobie.

Jak uruchomić czat z obsługą Facebooka?

ikona: uwagaUwaga: Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, że jest to opcja, która nie jest dostępna na każdym koncie. Nie ma konkretnych wymagań niezbędnych do uruchomienia czatu Facebook Business Support. Opcja jest przydzielana do kont stopniowo w zależności od liczby dostępnych agentów (konsultantów). Wykonaj poniższe kroki i po prostu sprawdź, czy możesz skorzystać z czatu na żywo.

 

ikona: pamiętajPamiętaj: Czat jest dostępny codziennie od godziny 8:00 do 22:00. Rozmowa odbywa się w języku polskim.

 

Jeśli zależy ci na kontakcie na żywo z konsultantem, taka opcja również istnieje. Sprawdź, czy jest dostępna na twoim koncie. Przejdź na facebook.com/business/help.

Wariant 1 z 4

Zejdź do sekcji „Pierwsze kroki” i kliknij niebieski przycisk:

 

Facebook – pierwsze kroki

 

Wybierz opcję najlepiej charakteryzującą poruszane zagadnienie np. „Reklamy”:

 

Reklamy Facebook

 

U dołu ekranu pojawi się opcja czatu wraz z szacowanym obecnie czasem oczekiwania:

 

Opcja czatu z Facebookiem

 

Po jej kliknięciu pojawi się prośba o opisanie problem tak, aby zarysować konsultantowi jego kontekst. Nastąpi przekierowanie do Messengera. Zobaczysz komunikat, że pracownik Facebooka wkrótce dołączy do czatu.

Wariant 2 z 4

Zamiast opcji „Pierwsze kroki” możesz zobaczyć opcję „Rozpocznij”. Kliknij ją i wskaż zasób (np. konto reklamowe), którego tyczy się problem:

 

Czat z Facebookiem

 

Wariant 3 z 4

W tym wariancie opcja czatu jest jeszcze niedostępna na twoim koncie. Może pojawić się za to opcja wysłania zgłoszenia mailowego. W przeciwieństwie do formularzy opisanych na początku poradnika odpowiedź otrzymasz nie w interfejsie Facebooka, a na swojej skrzynce mailowej.

 

Jak wysłać maila do Facebooka?

 

Wariant 4 z 4

Nie widzisz tej sekcji lub wyświetla się ona w inny sposób? To oznacza, że opcja dodatkowej pomocy nie została jeszcze wprowadzona na twoim koncie. Skorzystaj z innych możliwości wysłania zgłoszenia, które opisaliśmy na początku poradnika.

Czy mogę zadzwonić do obsługi Facebooka?

Nie ma przypisanego konkretnego numeru, pod którym można by się skontaktować z konsultantami Facebooka. Nawet jeśli ze strony Facebooka nastąpi kontakt – np. w sprawie doradztwa marketingowego – numery, z których wykonywane są połączenia tylko połączenia wychodzące. Nie będziesz mieć możliwości oddzwonienia. Dlatego skorzystaj z pozostałych opcji kontaktu, które opisaliśmy.

Dotarła do mnie wiadomość od Facebooka – czy jest prawdziwa?

Może się zdarzyć, że otrzymasz wiadomość od wsparcia Facebooka np. celem doradztwa i rozwinięcia swojego konta reklamowego; może to być również inny automatyczny komunikat. Pamiętaj jednak, że wielu hakerów może próbować podszyć się pod Facebooka, aby wyłudzić twoje dane. Sprawdź uważnie domenę lub subdomenę, z jakiej wysłano wiadomość mailową. Przykład prawdziwego adresu – jednego z wielu poprawnych, z których możesz otrzymać wiadomość:

 

Facebook Ads Team <advertise-noreply@support.facebook.com>

 

Rozpoznasz poprawny adres po końcówce .facebook.com – jest to subdomena „support” należąca do domeny „facebook.com”. Domena i subdomeny „.fb.com” również wskazują na prawidłowy adres.
Może się zdarzyć, że mimo poprawnej domeny, wiadomość jest fałszywa – wtedy z reguły twój dostawca skrzynki e-mail zakomunikuje problem. Jeśli tak się nie stanie, przyjrzyj się ostrożnie stronie, do której wiadomość przekierowuje.

 

ikona: pamiętajPamiętaj: Pracownik Facebooka nigdy nie poprosi cię o podanie hasła. Uważaj również na wiadomości (mailowe i na czacie) odsyłające do zewnętrznych stron logowania, na których masz jeszcze raz się zalogować. Przyjrzyj się uważnie ich adresowi. Z reguły tego typu strony wykorzystują metodę oszustwa zwaną phisingiem. Jest to próba wyłudzenia danych.

 

Jak zabezpieczyć swoje konto prywatne i firmowe? Zachęcamy każdego użytkownika – a osobom tworzącym reklamy i mającym podpiętą kartę płatniczą mocno rekomendujemy – zapoznanie się z tematem weryfikacji dwuetapowej. Nawet jeśli przypadkowo podasz hasło hakerowi – uwierzytelnianie dwuskładnikowe uchroni cię przed niechcianym logowaniem.

 

ikona: zobacz równieżZobacz również: Uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Facebooku

Moje konto reklamowe na Facebooku zostało zablokowane

Gdy konto zostanie zablokowane, nie będzie można tworzyć na nim nowych reklam. Otrzymasz następujący komunikat:

 

Zablokowane konto na Facebooku

 

ikona: uwagaUwaga: Nie próbuj zakładać nowego konta i tworzyć takich samych reklam. Skorzystaj z pozostałych opisanych przez nas opcji. Próba założenia nowego konta reklamowego (czy całego Menedżera Firmy) i stworzenia takich samych reklam może spowodować ponowną blokadę za naruszenie regulaminu („Obchodzenie systemów”).

 

Zanim skorzystasz z linku do weryfikacji (drugi punkt na zrzucie ekranu), upewnij się, że nie łamiesz żadnego z punktów regulaminu. Sprawdź, czy reklamy były zgodne z polityką Facebooka.W szczególności zwróć uwagę na punkt czwarty „Materiały zabronione” i upewnij się, że nie reklamujesz niczego niezgodnego z regulaminem jak na przykład broń (w tym noże i niektóre akcesoria survivalowe), leki czy tytoń. Przeczytaj również, jakie materiały są objęte ograniczeniami.

 

Jeśli nie znajdziesz żadnego punktu, który został złamany, bardzo prawdopodobne, że jest to błąd. Algorytm nie zawsze trafnie blokuje konta. Wtedy wyślij wniosek o weryfikację i poczekaj. Wystarczy, że klikniesz link w komunikacie. Wnioski sprawdza odpowiedni zespół specjalistów i ocenia, czy na pewno żaden punkt regulaminu nie został złamany.

 

Możesz również najpierw kliknąć link w komunikacie i przejść krótki kurs z zasad umieszczania reklam, co ułatwi odblokowanie twojego konta.

 

ikona: uwagaUwaga: Jeśli wyślesz prośbę o weryfikację, musisz zaczekać na jej wykonanie. Gdy spróbujesz rozmawiać na czacie z konsultantem, nie będzie mieć możliwości działania, jeśli wniosek już został wysłany.