Streszczenie
Samo założenie Menedżera Firmy (Business Managera) na Facebooku to jeszcze nie wszystko. Wymaga on poprawnej konfiguracji: wprowadzenia faktycznych danych firmy, dodania metody płatności i skonfigurowania konta reklamowego, dodania osób, które mają z niego korzystać. Później możemy też wygenerować też piksel Facebooka czy utworzyć katalog produktów. Powyższe etapy konfiguracji zostały opisane krok po kroku w poniższym poradniku, warto też szukać pomocy w Centrum Pomocy Facebooka dla Reklamodawców.
Czego dowiesz się z poradnika:
- jak edytować ustawienia Menedżera firmy;
- jak utworzyć konto reklamowe;
- jak dodać metody płatności;
- jak dodać stronę do Menedżera firmy;
- jak dodawać osoby do Menedżera firmy.
Założyłem Menedżera firmy – co dalej?
Jeśli nasz poprzedni poradnik przekonał cię do założenia Menedżera firmy, pewnie zadajesz sobie teraz pytanie, co po jego założeniu. Ten artykuł przeprowadzi cię przez jego konfigurację.
Pamiętaj: możesz spotkać się z różnymi określeniami stosowanymi zamiennie. Oznaczają one to samo: Business Manager, Biznes Menedżer, Menedżer firmy, konto biznesowe, konto firmowe, oczywiście możesz też się spotkać z pisownią „Menadżer”.
Jak się zalogować do Menedżera firmy?
Dla przypomnienia: do Menedżera firmy najłatwiej dostać się, wchodząc pod adres business.facebook.com.
Możesz też na profilu prywatnym wybrać w lewej kolumnie Reklamy, jednak sugerujemy unikać tej opcji: domyślnie zawsze przeniesie cię do prywatnego konta reklamowego.

Niezależnie od sposobu logowania, upewnij się, że w prawym górnym rogu widnieje nazwa twojego konta firmowego, nie twoje imię. Na przykładzie sklepów Shoper, zobaczymy nazwę firmy, nie imię zalogowanej osoby:

Jak zmienić ustawienia Menedżera firmy?
Po upewnieniu się, że widzisz nazwę swojego konta firmowego, kliknij zębatkę w prawym górnym rogu, którą pokazaliśmy powyżej. Dzięki niej edytujesz ustawienia Business Managera.
Możesz też skorzystać z rozwijanego menu w lewym górnym rogu. W tym przypadku też szukaj ikony zębatki:

Jeśli jesteś w trakcie edycji któregoś z zasobów (katalogu, Menedżera Relam itd.), również szukaj ikony zębatki. Może być wtedy zlokalizowana w lewym dolnym rogu.

Na początek zapoznamy się z najważniejszymi opcjami Konta Firmowego.
Faktury na Facebooku
W menu ustawień po lewej stronie wybierz opcję „Informacje o firmie” (na samym dole).

Wprowadź po prawej stronie dane firmy, w tym NIP (Numer identyfikacji podatkowej). Opcjonalnie możesz też wgrać grafikę, która będzie się pojawiała przy twoim Menedżerze Firmy (szczególnie przydatne, gdy zarządzasz kilkoma firmami).
Dzięki temu w zakładanym później Menedżerze Reklam (jeden z zasobów Menedżera Firmy) pojawią się poprawne dane. Później do zakładki „Rozliczenia” (menu w lewym górnym rogu) trafiką faktury za reklamy na właściwe dane.
Jak dodać stronę (fanpage) do Menedżera?
O ile strona na Facebooku nie dodała się automatycznie do Menedżera firmy, wejdź w jego ustawienia (zębatka w prawym górnym rogu, menu z obrazka powyżej) i dodaj stronę (Konta > Strony > Dodaj > Dodaj stronę). Aby skorzystać z tej opcji, musisz być administratorem. Wpisz nazwę strony i kliknij wyszukaną stronę.
Jeśli nie jesteś administratorem (np. pracujesz dla kogoś nad stroną), skorzystaj z opcji Konta > Strony > Dodaj > Poproś o dostęp do strony.
Po przejściu na konto firmowe szybko zauważysz, że zmienił się sposób zarządzania stroną z komórki. Jeśli chcesz wygodnie i efektywnie zarządzać stroną na Facebooku z poziomu smartfona, najlepiej skorzystaj z aplikacji Facebook Business Suite, którą pobierzesz za darmo w Google Play czy App Store. Rekomendujemy jednak pracę z poziomu urządzenia stacjonarnego.
Zobacz również: Jeśli zależy ci na przeniesieniu starego konta reklamowego (prywatnego) wraz z pikselem i jego danymi do Menedżera firmy, skorzystaj z tego poradnika (nie zawsze jest to możliwe). Według nas lepiej jest jednak zacząć na nowym, świeżym koncie w Menedżerze firmy.
Jak dodać metody płatności na Facebooku?
Z tego samego menu ustawień, z lewej strony wybierz opcję „Płatności” i przycisk „Dodaj metodę płatności”. Postępuj zgodnie z kreatorem, aby dodać kartę płatniczą. Nie martw się, że zostanie nadmiernie obciążona, zostanie pobrane dokładnie tyle pieniędzy, ile wydasz na reklamę, a wydatkami możesz łatwo zarządzać i nakładać limity. Dodanie płatności będzie niezbędne, aby utworzyć poprawnie działające konto reklamowe.
Dodaną kartę zobaczysz po odświeżeniu strony.
Zobacz również: Chcesz mieć pewność, że twoje konto prywatne na Facebooku, strona i tworzona społeczność, a także konto reklamowe z podpiętą kartą są bezpieczne? Jako kolejną lekturę możesz zaserwować sobie ten poradnik o bezpieczeńtwie.
Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?
Z menu wybierz Konta > Konta reklamowe. Następnie Dodaj > Utwórz nowe konto reklamowe.
Jego nazwa nie jest istotna, musi być zrozumiała dla ciebie. Najprościej będzie wpisać tutaj po prostu „Nazwa firmy – konto reklamowe”. Ewentualnie dodaj miesiąc i datę utworzenia, jeśli masz kilka kont i chcesz je rozróżnić. Upewnij się, że:
- wskazana strefa czasowa to GMT+01:00 Europe/Warsaw,
- waluta to PLN – Złoty polski,
- metoda płatności wskazuje na wcześniej podpiętą kartę.
Facebook zapyta cię, w czyim imieniu będzie używane konto. Jeśli jesteś właścicielem, kliknij „Mojej firmy”. Freelancerem lub agencją – „Innej firmy lub klienta”.
W kolejnym oknie możesz nadać sobie (i innym, jeśli zostali dodani) odpowiednie dostępy do konta reklamowego. Poziom uprawnień, który cię interesuje to „Administrator konta reklamowego”. Zaznacz osobę, rodzaj dostępów i liknij „Przypisz”.

Po dodaniu, wskazana osoba pojawi się na liście z konkretnymi uprawnieniami. W tym widoku możesz zarządzać uprawnieniami do konta reklamowego.
Wskazówka: kiedy są potrzebne dwa (lub więcej) konta reklamowe w jednym Menedżerze Firmy? Np. posiadasz jedną firmę (jeden NIP), ale dwa sklepy internetowe z różnych branż i nie chcesz, aby ich reklamy się mieszały. Osobne konta reklamowe pozwolą na niezależne wyświetlanie wyników reklamowych obu sklepów/usług/marek i wprowadzą większy porządek.
Z menu rozwijanego w lewym górnym rogu wybierz „Ustawienia konta reklamowego”. Sprawdź, czy dane, na które będą wystawiane faktury się zgadzają.
Pozostałe przydatne zasoby
Do śledzenia ruchu w twojej witrynie internetowej potrzebujesz piksela Facebooka. Zapisuje on anonimowe informacje o zachowaniu użytkowników na stronie. Pozwoli także na tworzenie bardziej zaawansowanych reklam.
Do reklam prezentujących automatycznie produkty ze sklepu internetowego, będziesz potrzebować katalogu produktów.
Czy coś jeszcze?
To wszystko, konto firmowe jest gotowe do działania! Wystarczy, że po wejściu na business.facebook.com przejdziesz do Menedżera Reklam, wybierając tę opcję w menu w lewym górnym rogu:

Jak dodawać osoby do Menedżera firmy?
Czy oprócz ciebie na koncie ma pracować ktoś jeszcze? Jeśli tak, przejdź raz jeszcze do ustawień Menedżera Firmy. W menu z lewej strony przejdź do zakładki Użytkownicy > Osoby i upewnij się, że twoje imię i nazwisko widnieje na liście. Obok powinna być szara tarcza oznaczająca uprawnienia administratora.
Jeśli chcesz dodać nową osobę, wybierasz niebieski przycisk „Dodaj”, a następnie podajesz adres mailowy osoby, która ma uzyskać dostęp (nie musicie być znajomymi). Domyślnie taka osoba ma dostęp pracownika, ale możesz też zaznaczyć dostęp administratora.
Pojawi się nowe okno. Możesz udzielić dostępu odpowiedniego stopnia wskazanej osobie. Z lewej strony wybierasz, czy ma to być dostęp do strony, konta reklamowego czy do katalogu produktów.
Po prawej stronie z listy rozwijanej wybierzesz poziom uprawnień. Przykładowo możesz udzielić komuś pełnego dostępu do konta reklamowego, gdy ta osoba zajmuje się reklamą. Musisz wtedy udzielić też dostępu do katalogu z produktami czy do strony (fanpage’a).
Dostępu do piksela musisz udzielić osobno. Zrobisz to z poziomu ustawień Menedżera Firmy. Ustawienia firmowe > Źródła danych > Piksele > Dodaj osoby > Zaznacz właściwe osoby i udziel dostępu „Zarządzaj pikselem”.
Pamiętaj: piksela Facebooka nie da się usunąć. Możesz mu zmienić nazwę i w przyszłości wykorzystać na innej stronie. Jeśli zdarzy się sytuacja, że nie będziesz go już potrzebować (lub utworzysz nowy) – po prostu go zignoruj.