Jak przygotować konto firmowe – Business Manager na Facebooku

Facebook – początkujący
Social media | 4 minuty

Streszczenie

Samo założenie Menedżera Firmy na Facebooku to jeszcze nie wszystko. Wymaga on poprawnej konfiguracji: dodania metody płatności i skonfigurowania konta reklamowego, dodania osób, które mają z niego korzystać. Później możemy też wygenerować też piksel Facebooka czy utworzyć katalog produktów. Powyższe etapy konfiguracji zostały opisane krok po kroku w poniższym poradniku, warto też szukać pomocy w Centrum Pomocy Facebooka dla Reklamodawców.

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jak edytować ustawienia Menedżera firmy;
  • jak utworzyć konto reklamowe;
  • jak dodać metody płatności;
  • jak dodać stronę do Menedżera firmy;
  • jak dodawać osoby do Menedżera firmy.

Założyłem Menedżera firmy – co dalej?

Jeśli nasz poprzedni poradnik przekonał cię do założenia Menedżera firmy, pewnie zadajesz sobie teraz pytanie, co po jego założeniu. Ten artykuł przeprowadzi cię przez jego konfigurację.

Pamiętaj: możesz spotkać się z różnymi określeniami stosowanymi zamiennie. Oznaczają one to samo: Business Manager, Biznes Menedżer, Menedżer firmy, konto biznesowe, konto firmowe, oczywiście możesz też się spotkać z pisownią „Menadżer”.

Jak się zalogować do Menedżera firmy?

Dla przypomnienia: do Menedżera firmy najłatwiej dostać się, wchodząc pod adres business.facebook.com.

Możesz też na profilu prywatnym wybrać w lewej kolumnie Zobacz więcej > Reklamy, jednak sugerujemy unikać tej opcji: domyślnie zawsze przeniesie cię do prywatnego konta reklamowego.

Reklamy na Facebooku

Niezależnie od sposobu logowania, upewnij się, że w prawym górnym rogu widnieje nazwa twojego konta firmowego, nie twoje imię. Na przykładzie platformy Shoper, zobaczymy nazwę firmy, nie imię zalogowanej osoby:

Konto firmowe Shoper

Jak zmienić ustawienia Menedżera firmy?

Po upewnieniu się, że widzisz nazwę swojego konta firmowego, kliknij zębatkę w prawym górnym rogu. Dzięki niej przejdziesz do ustawień Business Managera. Możesz też skorzystać z menu w lewym górnym rogu. W tym przypadku też szukaj ikony zębatki:

Wybór ustawień konta firmowego na Facebooku

Na początek zapoznamy się z najważniejszymi opcjami Konta Firmowego.

Faktury na Facebooku

W menu po lewej stronie wybierz opcję „Informacje o firmie”. Tam znajdziesz podane przez ciebie podczas zakładania Menedżera dane. Musisz jeszcze wprowadzić NIP (Numer identyfikacji podatkowej). Kliknij „Edytuj” i wprowadź poprawne dane.

Dzięki temu w przyszłości w zakładce „Rozliczenia” (menu w lewym górnym rogu) będą pojawiały się faktury za reklamy na właściwe dane.

Jak dodać stronę (fanpage) do Menedżera?

O ile strona na Facebooku nie dodała się automatycznie do Menedżera firmy, wejdź w jego ustawienia (zębatka w prawym górnym rogu) i dodaj stronę (Konta > Strony > Dodaj > Dodaj stronę). Aby skorzystać z tej opcji, musisz być administratorem. W przeciwnym razie (np. pracujesz dla kogoś nad stroną) skorzystaj z opcji Konta > Strony > Dodaj > Poproś o dostęp do strony.

Dodawanie strony na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

Po przejściu na konto firmowe szybko zauważysz, że zmienił się sposób zarządzania stroną z komórki. Jeśli chcesz wygodnie i efektywnie zarządzać stroną na Facebooku z poziomu smartfona, najlepiej skorzystaj z aplikacji Menedżer stron na Facebooku, którą pobierzesz za darmo w Google Play czy App Store. Rekomendujemy jednak pracę z poziomu urządzenia stacjonarnego.

Zobacz również: Jeśli zależy ci na przeniesieniu starego konta reklamowego (prywatnego) wraz z pikselem i jego danymi do Menedżera firmy, skorzystaj z tego poradnika. Oczywiście możesz też zacząć na nowym, świeżym koncie w Menedżerze firmy!

Jak dodać metody płatności na Facebooku?

Z menu z lewej strony wybierz opcję „Płatności” i przycisk „Dodaj metodę płatności”. Postępuj zgodnie z kreatorem, aby dodać kartę płatniczą. Nie martw się, że zostanie nadmiernie obciążona, zostanie pobrane dokładnie tyle pieniędzy, ile wydasz na reklamę, a wydatkami możesz łatwo zarządzać i nakładać limity. Dodanie płatności będzie niezbędne, aby utworzyć poprawnie działające konto reklamowe.

Zobacz również: Chcesz mieć pewność, że twoje konto prywatne na Facebooku, strona i tworzona społeczność, a także konto reklamowe z podpiętą kartą są bezpieczne? Jako kolejną lekturę możesz zaserwować sobie ten poradnik o bezpieczeńtwie.

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Z menu po lewej stronie wybierz Konta > Konta reklamowe. Następnie Dodaj > Utwórz nowe konto reklamowe.

jak dodać konto reklamowe na Facebooku

Jego nazwa nie jest istotna, musi być zrozumiała dla ciebie. Najprościej będzie wpisać tutaj po prostu „Nazwa firmy – konto reklamowe”. Ewentualnie dodaj miesiąc i datę utworzenia, jeśli masz kilka kont i chcesz je rozróżnić. Upewnij się, że:

  • wskazana strefa czasowa to GMT+02:00 Europe/Warsaw,
  • waluta to PLN – Złoty polski,
  • metoda płatności wskazuje na wcześniej podpiętą kartę.

Później możesz wybrać przycisk „Utwórz konto reklamowe”. Pora dodać administratora konta – ciebie lub osoby współpracujące. Klikasz przycisk dodaj użytkowników. Poziom uprawnień, który cię interesuje to „Administrator konta reklamowego”.

Uprawnienia do zasobu na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

Po dodaniu, wskazana osoba pojawi się na liście z konkretnymi uprawnieniami. Obok niej pojawi się lista rozwijana, a tam zaznaczone konkretne uprawnienia. Suwak przesunięty na prawo oznacza, że uprawnienia są aktywne.

Szary suwak oznacza, że uprawnień nie można zmienić (np. nie da się, aby ktoś miał dostęp administratora i jednocześnie nie mógł zarządzać kampaniami).

Dostępy na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

To wszystko, konto firmowe jest gotowe do działania! Wystarczy, że przejdziesz do Menedżera Reklam, wybierając tę opcję w menu w lewym górnym rogu:

Menedżer Reklam na Facebooku

Zobacz więcej: Jeśli chcesz dodatkowo podpiąć piksel Facebooka, w menu wybierz „Menedżer zdarzeń” i zajrzyj do naszego poradnika: Co to jest piksel Facebooka? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, do reklam możesz też wykorzystać katalog produktów.

Jak dodawać osoby do Menedżera firmy?

Czy oprócz ciebie na koncie ma pracować ktoś jeszcze? Jeśli tak, przejdź raz jeszcze do ustawień Menedżera Firmy. W menu z lewej strony przejdź do zakładki Użytkownicy > Osoby i upewnij się, że twoje imię i nazwisko widnieje na liście. Obok powinna być szara tarcza oznaczająca uprawnienia administratora.

Jeśli chcesz dodać nową osobę, wybierasz niebieski przycisk „Dodaj”, a następnie podajesz adres mailowy osoby, która ma uzyskać dostęp (nie musicie być znajomymi). Domyślnie taka osoba ma dostęp pracownika, ale możesz też zaznaczyć dostęp administratora.

Pojawi się nowe okno. Możesz udzielić dostępu odpowiedniego stopnia wskazanej osobie. Z lewej strony wybierasz, czy ma to być dostęp do strony, konta reklamowego czy do katalogu produktów.

Po prawej stronie z listy rozwijanej wybierzesz poziom uprawnień. Przykładowo możesz udzielić komuś pełnego dostępu do konta reklamowego, gdy ta osoba zajmuje się reklamą. Musisz wtedy udzielić też dostępu do katalogu z produktami czy do strony (fanpage’a).

Nadawanie dostępów w Menedżerze Firmy
Kliknij, aby powiększyć