Jak przygotować konto firmowe – Business Manager na Facebooku

Facebook – początkujący
● ● ●
Social media4 minuty czytania

TL;DR

Samo założenie Menedżera Firmy na Facebooku to jeszcze nie wszystko. Wymaga on poprawnej konfiguracji: dodania osób, metody płatności i skonfigurowania konta reklamowego. Później możemy też wygenerować też piksel Facebooka. Powyższe etapy konfiguracji zostały opisane krok po kroku w poniższym poradniku, warto też szukać pomocy w Centrum Pomocy Facebooka dla Reklamodawców.

 

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Jak edytować ustawienia Menedżera firmy?
  • Jak dodawać osoby do Menedżera firmy?
  • Jak utworzyć konto reklamowe?
  • Jak dodać metody płatności?
  • Jak dodać stronę do Menedżera firmy?

 

Założyłem Menedżera firmy – co dalej?

Jeśli nasz poprzedni poradnik przekonał cię do założenia Menedżera firmy, pewnie zadajesz sobie teraz pytanie, co po jego założeniu. Ten artykuł przeprowadzi cię przez jego konfigurację.

ikona: pamiętajPamiętaj: możesz spotkać się z różnymi określeniami stosowanymi zamiennie. Oznaczają one to samo: Business Manager, Biznes Menedżer, Menedżer firmy, konto biznesowe, konto firmowe, oczywiście możesz też się spotkać z pisownią „Menadżer”.

 

Jak się zalogować do Menedżera firmy?

Dla przypomnienia: do Menedżera firmy najłatwiej dostać się, wchodząc pod adres business.facebook.com. Możesz też wejść na swój fanpage z poziomu konta prywatnego i tam wybrać:

przejdź do Menedżera Firmy, aby zarządzać tą stroną

 

Możesz też na profilu prywatnym wybrać listę rozwijaną w prawym górnym rogu i opcję Zarządzanie reklamami, jednak sugerujemy unikać tej opcji: zawsze przeniesie cię ona do prywatnego konta reklamowego.

Niezależnie od sposobu logowania, upewnij się, że w prawym górnym rogu widnieje nazwa twojego konta firmowego, nie twoje imię. Na przykładzie platformy Shoper, zobaczymy nazwę firmy, nie imię zalogowanej osoby:

Dreamcommerce – Menedżer Firmy

 

Jak zmienić ustawienia Menedżera firmy?

Po upewnieniu się, że widzisz nazwę swojego konta firmowego, kliknij w zębatkę w prawym górnym rogu. Dzięki niej przejdziesz do ustawień Business Managera. Na początek zapoznamy się z jego najważniejszymi opcjami.

 

Jak dodawać osoby do Menedżera firmy?

W menu z lewej strony przejdź do zakładki Użytkownicy > Osoby i upewnij się, że twoje imię i nazwisko widnieje na liście. Obok powinna być szara tarcza oznaczająca uprawnienia administratora.

Jeśli chcesz dodać nową osobę, wybierasz dodaj , a następnie podajesz adres mailowy osoby, która ma uzyskać dostęp (nie musicie być znajomymi). Tutaj możesz udzielić dostęp odpowiedniego stopnia wskazanej osobie. Z lewej strony wybierasz, czy ma to być dostęp do strony, konta reklamowego czy do katalogu produktów. Po prawej stronie z listy rozwijanej wybierzesz poziom uprawnień. Przykładowo możesz udzielić dostępu do wglądu (Analityk) we wcześniej utworzone konto reklamowe, gdy chcesz, żeby ktoś przeanalizował, czy poprawnie tworzysz reklamy.

okno nadawania dostępów
okno nadawania dostępów

 

Jak dodać fanpage do Menedżera?

O ile strona na Facebooku nie dodała się automatycznie do Menedżera firmy, wejdź w jego ustawienia (zębatka w prawym górnym rogu) i dodaj stronę. Aby skorzystać z tej opcji, musisz być administratorem fanpage’a. W przeciwnym razie, skorzystaj z opcji Poproś o dostęp do strony.

dodanie strony FB do Menedżera firmy

 

Po przejściu na konto firmowe szybko zauważysz, że zmienił się sposób zarządzania stroną z komórki. Jeśli chcesz wygodnie i efektywnie zarządzać stroną na Facebooku z poziomu smartfona, najlepiej skorzystaj z aplikacji Menedżer stron na Facebooku, którą pobierzesz za darmo w Google Play czy App Store.

 

ikona: zobacz równieżZobacz również: Jeśli zależy ci na przeniesieniu starego konta reklamowego (prywatnego) wraz z pikselem i jego danymi do Menedżera firmy, skorzystaj z tego poradnika. Oczywiście możesz też zacząć na nowym, świeżym koncie w Menedżerze firmy.

 

Jak dodać metody płatności na Facebooku?

Z menu z lewej strony wybierz opcję Płatności i przycisk dodaj . Postępuj zgodnie z kreatorem, aby dodać kartę płatniczą. Nie martw się, że zostanie nadmiernie obciążona, zostanie pobrane dokładnie tyle pieniędzy, ile wydasz na reklamę, a wydatkami możesz łatwo zarządzać i nakładać limity. Dodanie płatności będzie niezbędne, aby utworzyć poprawnie działające konto reklamowe.

 

Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Z menu po lewej stronie wybierz Konta > Konta reklamowe. Następnie Dodaj > Utwórz nowe konto reklamowe:

jak dodać konto reklamowe na Facebooku

 

Jego nazwa nie jest istotna, musi być zrozumiała dla ciebie. Najprościej będzie wpisać tutaj po prostu (Nazwa firmy) – konto reklamowe. Upewnij się, że:

  • wskazana strefa czasowa to GMT+02:00 Europe/Warsaw,
  • waluta to PLN – Złoty polski,
  • metoda płatności wskazuje na wcześniej podpiętą kartę.

 

Później możesz wybrać przycisk utwórz konto reklamowe. Pora dodać administratora konta – ciebie lub osoby współpracujące. Klikasz przycisk dodaj użytkowników. Poziom uprawnień, który cię interesuje to Administrator konta reklamowego:

dodawanie-osoby-do-konta-reklamowego.png

 

Po dodaniu, wskazana osoba pojawi się na liście z konkretnymi uprawnieniami. Będzie to widok, w którym możesz także nadawać i zmieniać uprawnienia osobom będącym w Menedżerze Firmy, wybierając odpowiednią liczbę „ludzików”:

uprawnienia konta reklamowego na Facebooku

 

To wszystko, konto firmowe jest gotowe do działania! Wystarczy, że przejdziesz do Menedżera Reklam, wybierając tę opcję w menu w lewym górnym rogu:

Menedżer reklam - menu Facebooka

 

Jeśli chcesz dodatkowo podpiąć piksel Facebooka, w menu wybierz Badania i raporty > Menedżer zdarzeń > Piksele i zajrzyj do naszego poradnika.

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Co to jest piksel Facebooka?

 

ostatnia aktualizacja: 20.07.2018