Jak oznaczać produkty na Instagramie?

Instagram – średniozaawansowany
 ● ● ●
Social media6 minut czytania

 

TL;DR

Aby oznaczać produkty na Instagramie profil instagramowy musi być powiązany z kontem firmowym na Facebooku i sam również przekształcony w konto firmowe. Niezbędny będzie katalog produktów (automatyczne wgranie produktów) lub sklep na Facebooku (gdzie produkty dodaje się ręcznie, ale z możliwością kupowania bezpośrednio na Facebooku). Po spełnieniu odpowiednich wymagań i weryfikacji przez Instagram, musimy poczekać na uruchomienie funkcji Zakupy na naszym profilu. Według relacji licznych użytkowników na grupach czas może znacznie się wahać: od dnia do kilku tygodni – im wcześniej włączymy więc tę opcję, tym lepiej. Po jej włączeniu możemy oznaczać produkty tak, jak oznacza się znajomych na zdjęciach.

 

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Jak przekierować do swojego sklepu z profilu na Instagramie,
  • Poznasz przykłady kont korzystających z oznaczania produktów,
  • Jak dodać konto na Instagramie do Business Managera na Facebooku,
  • Jak przekształcić konto na Instagramie w firmowe,
  • Jak oznaczać produkty na zdjęciach.

 

Jak przekierować do sklepu?

Jeśli działasz na Instagramie, pewnie wiesz, że jedynym linkiem jaki możesz zaserwować swoim obserwującym (followersom) jest link w bio.

Instagram bio link

 

Co więc, jeśli zrobiliśmy piękne zdjęcie naszego produktu i chcielibyśmy się nim pochwalić i – co ważniejsze – wskazać, gdzie go kupić?

W tym celu konieczne będzie spełnienie kilku punktów, które znajdują się w wymaganiach przedstawionych przez Instagram. Poniżej znajdziesz ich objaśnienie z instrukcją krok po kroku. Instrukcja została przygotowana dla kont biznesowych na Facebooku, więc najpierw upewnij się, że takie posiadasz.

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: konto biznesowe na Facebooku

 

Parę przykładów

Jak w praktyce wygląda post z oznaczonymi produktami? Poniżej kilka przykładów profili, które regularnie korzystają z tej opcji.

ikona: uwagaUwaga: Pamiętaj, że oznaczenia produktów widać tylko w aplikacji Instagrama. Nie zobaczysz oznaczeń, odwiedzając Instagrama na komputerze czy laptopie.

przykład z profilu napieknewlosy
przykład z profilu Agnieszki Niedziałek, prowadzącej na platformie Shoper sklep napieknewlosy.pl

 

Powiązanie konta na Instagramie z Facebookiem

Pierwszym krokiem będzie powiązanie konta na Instagramie z kontem biznesowym na Facebooku. Będąc zalogowanym na business.facebook.com, upewnij się, że jesteś na koncie biznesowym, a nie zarządzasz ustawieniami reklamowymi dla konta prywatnego.

 

W prawym górnym rogu musisz zobaczyć nazwę swojego konta biznesowego, a nie swoje imię. Czyli jak na obrazku poniżej:

konto firmowe Dreamcommerce

Następnie wybierasz ikonę zębatki w prawym górnym rogu zebatka FacebookPostępujesz zgodnie z krokami na obrazku:

dodawanie konta na Instagramie do Menedżera firmy

 

Następnie musisz powiązać konto Instagrama z wcześniej utworzonym kontem reklamowym. Po prostu wskaż konto, które chcesz powiązać i kliknij dalej facebook.

przypisanie konta reklamowego do Instagrama

 

ikona: uwagaUwaga: Co jeśli mimo postępowania z instrukcją nie możesz dodać konta? Może się tak zdarzyć i mamy na to rozwiązanie, kontynuuj więc czytanie poradnika 🙂

 

Konto prywatne na Instagramie powiążesz bez problemu. Może się jednak okazać, że mimo kliknięcia przycisku „dalej” nic się nie wydarzy lub że otrzymasz komunikat o błędzie. To może nastąpić, gdy próbujesz powiązać konto firmowe na Instagramie. Będzie trzeba na chwilę zamienić je z powrotem na konto prywatne, dodać do Biznes Menadżera na Facebooku i potem z powrotem zamienić na konto firmowe. Brzmi głupio, ale działa!

Na komórce, w menu Instagrama wybierasz ustawienia (trzy kropki w prawym górnym rogu):menu Instagrama

W sekcji Ustawienia firmowe znajdź opcję Przełącz z powrotem na konto osobiste.

przelacz-na-konto-prywatne.png

 

Teraz spróbuj ponownie dodać konto na Instagramie w panelu Biznes Menadżera. O ile tylko podane hasło jest poprawne, wszystko przebiegnie bez przeszkód 🙂

 

Konto firmowe na Instagramie

Dodać do Biznes Menadżera możemy tylko konto prywatne. Później trzeba je przekształcić na konto firmowe. Będąc w aplikacji Instagrama na komórce, przechodzimy do Ustawień w prawym górnym rogu i w sekcji Konto znajdujemy opcję przełączanie na konto firmowe.

przelacz-na-konto-firmowe.png

Postępuj dalej zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Zobaczysz między innymi listę korzyści płynących z posiadania konta firmowego na Instagramie. Później wybierz z listy rodzaj swojego biznesu. Stosowne może być np. poniższe ustawienie:

rodzaj firmy na Instagramie

Katalog produktów na Facebooku

Kolejnym krokiem będzie utworzenie katalogu produktów na Facebooku. W tym temacie przygotowaliśmy osobny dedykowany poradnik. Zamiast niego możesz też utworzyć sklep na Facebooku – obie formy są poprawne.

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Jak wgrać produkty na Facebooka?

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Jak założyć sklep na Facebooku?

 

Pozostaje tylko czekać

Większość warunków, żeby oznaczać produkty na Instagramie została teraz spełniona. Twoje konto musi być jeszcze zakwalifikowane do sprzedaży produktów na Instagramie. Pozostaje poczekać na weryfikację. W wypadku naszych testów trwała ona ok. 2 dni, musisz się jednak liczyć z tym, że może to potrwać o wiele dłużej. Sprawdź za jakiś czas, czy na twoim koncie na Instagramie w Ustawieniach w sekcji Ustawienia firmowe pojawiła się opcja Zakupy.

opcja Zakupy na Instagramie

Po kliknięciu w tę opcję, musisz wskazać na liście swój katalog (czasami na jednym koncie jest podpięte wiele katalogów). To produkty właśnie z tego katalogu będziesz oznaczać w postach na Instagramie.

 

Zacznij oznaczać produkty w postach!

To wszystko. Możesz teraz swobodnie oznaczać produkty w postach. Robi się to dokładnie tak, jak przy oznaczaniu znajomego. Po wybraniu zdjęcia i filtrów pojawi ci się opcja Oznacz produkty:

oznaczanie_produktow

Gdy w nią klikniesz, Instagram poprosi o wskazanie palcem na zdjęciu, który element chcesz oznaczyć. Następnie system przekieruje cię do listy produktów z katalogu, gdzie możesz swobodnie wyszukiwać produkt, który chcesz oznaczyć. Efekt na szybkim przykładzie wygląda jak poniżej:

produkt w trakcie sprawdzania
przykład dodanego produktu w trakcie sprawdzania – oczywiście na co dzień nie wrzucaj zdjęć z monitora, to tylko przykład działania tej funkcji 🙂

 

Teraz algorytmy (a czasem ludzie) muszą sprawdzić, czy nie jesteś oszustem i czy rzeczywiście przekierowujesz do realnego produktu. Po zatwierdzeniu post wyświetli się na komórkach z fiszką:

dotknij, aby wyświetlić produkty

 

Po jej dotknięciu pokażą się oznaczenia wszystkich produktów na zdjęciu wraz z cenami lub przekreślonymi cenami, jeśli produkt jest na promocji. Kliknięcie w produkt spowoduje wyświetlenie karty informacyjnej o produkcie. Na niej użytkownik może zobaczyć duży przycisk, który przekierowuje już bezpośrednio do twojego sklepu internetowego.

Kup teraz - Instagram

 

Voilà! Jeśli tylko mądrze dobierasz hashtagi i prowadzisz konto na Instagramie, to w połączeniu z oznaczeniami produktów możesz teraz cieszyć się dodatkowym źródłem ruchu w sklepie.

 

ikona: pamiętajPamiętaj: Pamiętaj jednak, że jeśli profil na Instagramie ma ograniczyć się do umieszczania zdjęć produktów na białym tle z przekierowaniami do sklepu – to nie tędy droga. Będzie się jeszcze trzeba zastanowić nad strategią komunikacji, w czym również postaramy się pomóc.

 

Wszystko zrobione, a oznaczać nie mogę 🙁

Co robić, jeśli opisana powyżej konfiguracja została dokonana, upłynęło sporo czasu, a mimo to opcja Zakupy nadal nie jest włączona? Skorzystaj z opcji pomocy na Instagramie i wyślij prośbę o ponowną weryfikację konta pod kątem opcji Zakupy.

Instagram - zgłoś problem

ostatnia aktualizacja: 27.06.2018