Jak oznaczać produkty na Instagramie?

Instagram – średniozaawansowany
Social media | 9 minut

Streszczenie

Aby oznaczać produkty na Instagramie, profil instagramowy musi być powiązany z kontem firmowym na Facebooku i sam również przekształcony w konto profesjonalne. Niezbędny będzie katalog produktów (automatyczne wgranie produktów) lub sklep na Facebooku (gdzie produkty dodaje się ręcznie, ale z możliwością kupowania bezpośrednio na Facebooku). Po spełnieniu odpowiednich wymagań i weryfikacji przez Instagram musimy poczekać na uruchomienie funkcji „Zakupy” na naszym profilu. Według relacji licznych użytkowników na grupach czas może znacznie się wahać: od dnia do kilku tygodni – im wcześniej włączymy więc tę opcję, tym lepiej. Po jej włączeniu możemy oznaczać produkty tak, jak oznacza się znajomych na zdjęciach. Po wyświetleniu produktu i kliknięciu, można przejść do witryny www sklepu.

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jak przekierować do swojego sklepu z profilu na Instagramie;
  • poznasz przykłady kont korzystających z oznaczania produktów;
  • jak dodać konto na Instagramie do Business Managera na Facebooku;
  • jak przekształcić konto na Instagramie w firmowe;
  • jak oznaczać produkty na zdjęciach.

Jak przekierować do sklepu?

Jeśli działasz na Instagramie, pewnie wiesz, że jedynym linkiem, jaki możesz zaserwować swoim obserwującym („followersom”), jest link w bio.

 

Przekierowanie do strony www z Instagramu

 

Co więc, jeśli zrobiliśmy piękne zdjęcie naszego produktu i chcielibyśmy się nim pochwalić i – co ważniejsze – wskazać, gdzie go kupić?

W tym celu konieczne będzie spełnienie kilku punktów, które znajdują się w wymaganiach przedstawionych przez Instagram. Poniżej znajdziesz ich objaśnienie z instrukcją krok po kroku. Instrukcja została przygotowana dla kont biznesowych na Facebooku, więc najpierw upewnij się, że takie posiadasz.

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Konto prywatne vs biznesowe na Facebooku

 

ikona: pomysłWarto pamiętać: W wypadku profilu mającego powyżej 10 000 obserwujących, link można również dodać w relacjach na Instagramie. Podczas dodawania relacji pojawi się ikona „łańcucha” oznaczająca możliwość dodania linku.

Parę przykładów

Jak w praktyce wygląda post z oznaczonymi produktami? Poniżej kilka przykładów profili, które od czasu do czasu korzystają z tej opcji.

 

ikona: uwagaUwaga: Pamiętaj, że oznaczenia produktów widać tylko w aplikacji Instagramu. Nie zobaczysz oznaczeń, odwiedzając Instagrama na komputerze czy laptopie.

 

 

Nancy Akcesoria – przykład oznaczeń produktów na Instagramie
Kliknij, aby powiększyć.

 

Na powyższym przykładzie z profilu marki Nancy Akcesoria na każdym zdjęciu zobaczysz w prawym górnym rogu ikonę zakupów. Oznacza ona, że na tych zdjęciach zostały oznaczone jakieś produkty. Jak wygląda przykładowe zdjęcie z oznaczeniami?

 

Nancy Akcesoria – przykład oznaczeń produktów
Kliknij, aby powiększyć.

 

Zobacz również przykład z innego profilu:

 

przykład z profilu napieknewlosy
przykład z profilu Agnieszki Niedziałek, prowadzącej na platformie Shoper sklep napieknewlosy.pl

 

Chcesz móc oznaczać produkty w ten sam sposób? Poradnik pomoże ci przejść cały proces. Do dzieła!

Zmiana konta na Instagramie na profesjonalne (firmowe)

Aby korzystać z funkcji biznesowych jak „Zakupy na Instgaramie” (oznaczanie produktów z przekierowaniem do sklepu), potrzebujesz konta profesjonalnego.

  1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej Instagramu.
  2. W prawym dolnym rogu kliknij ikonę „ludzika”, aby przejść do swojego profilu.
  3. Wybierz menu rozwijane w prawym górnym rogu (ikona trzech poziomych kresek, tzw. „hamburger menu”).
  4. Wysunie się menu boczne. U dołu znajdziesz opcję „Ustawienia”.
  5. Przejdź do sekcji „Konto”.
  6. U samego dołu znajdziesz opcję „Przejdź na konto profesjonalne”.
  7. W zależności od tego, czy działasz mocniej jako marka osobista czy firma – wybierz „Twórca” lub „Firma”.
  8. Postępuj z godnie z krokami kreatora. Wybierz kategorię pasującą do swojego sklepu.
  9. W sekcji „Połącz z Facebookiem” możesz wybrać stronę, z którą profil będzie powiązany. Jeśli strona jest też dodana do Menedżera Firmy, trafi do niego również profil na Instagramie.

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Szczegóły na temat konta profesjonalnego w Centrum Pomocy Instagramu

Powiązanie konta na Instagramie z Facebookiem

Ale samo powiązanie ze stroną to nie wszystko! Będziesz potrzebować także powiązania z kontem reklamowym. Dodatkowo jeśli w poprzednim punkcie nie udało ci się powiązać instagramowego profilu ze stroną, możesz zrobić to później, z poziomu Menedżera Firmy.

Będąc zalogowanym na business.facebook.com, upewnij się, że jesteś na koncie biznesowym, a nie zarządzasz ustawieniami reklamowymi dla konta prywatnego.

 

Jak przejść do ustawień Menedżera Firmy (Business Managera)?

W prawym górnym rogu musisz zobaczyć nazwę swojego konta biznesowego, a nie swoje imię. W nowym interfejsie Business Managera od razu zobaczysz nazwę swojej firmy.

Następnie wybierasz ikonę zębatki w prawym górnym rogu zebatka Facebook. W nowym interfejsie Business Managera, menu znajduje się po lewej stronie. Wybierz z listyUstawienai firmowe

 

Proces poniżej jest bardzo podobny dla nowego i starego interfejsu Business Managera. Zrzut ekranu pochodzi z najnowszej wersji Menedżera Firmy. Jeśli twój profil na Instagramie nie jest jeszcze powiązany ze stroną, postępujesz zgodnie z krokami na obrazku:

 

Połączenie konta na Instagramie z Facebookiem

 

Następnie musisz powiązać konto Instagrama z wcześniej utworzonym kontem reklamowym. Po prostu wskaż konto, które chcesz powiązać i kliknij dalej facebook.

 

Połączenie Instagramu z kontem reklamowym na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

 

Jeśli profil już widnieje na liście, kliknij jego nazwę. Wybierz opcję „Dodaj zasoby”. Zaznacz konto reklamowe tak samo, jak na zrzucie ekranu powyżej.

Katalog produktów na Facebooku

Kolejnym krokiem będzie utworzenie katalogu produktów na Facebooku. W tym temacie przygotowaliśmy osobny poradnik. Oczywiście, jeśli nie integrujesz się z żadną platformą, możesz utworzyć ręcznie sklep na Facebooku, dodać produkty do katalogu i wykorzystać ten katalog do oznaczania produktów na Intsagramie. Robi to opcja, którą pokażemy poniżej i jest uniwersalna – nieważne, czy jesteś klientem platformy Shoper, korzystającym z integracji z Facebookiem, czy integrujesz się z Facebookiem „po swojemu” 🙂

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Jak wgrać produkty na Facebooka? (niezbędne do zrealizowania kolejnych punktów)

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Jak założyć sklep na Facebooku?

 

Wejdź do zakładki „Menedżer katalogów”  (lub „Katalogi” w starszym itnerfejsie) na swoim koncie firmowym. Kliknij katalog na liście i przejdź do zakładki „Kanały”:

 

Kanały w katalogu na Facebooku

 

Tam, pośród czterech innych opcji, znajdziesz:

Zakupy na Instagramie

 

Musisz spełniać pierwsze dwa warunki: profil ma być połączony z kontem firmowym oraz w katalogu muszą być produkty. Wtedy dostępna będzie opcja:

 

Połącz profil

 

Jeśli profil kwalifikuje się do opcji zakupów na Instagramie, kliknij suwak, aby go połączyć. Pozostanie już przejść do ostatniego kroku – „Włącz zakupy”.

Pozostaje tylko czekać

Większość warunków, żeby oznaczać produkty na Instagramie, została teraz spełniona. Przypominamy, że twoje konto musi być jeszcze zakwalifikowane do sprzedaży produktów na Instagramie. Pozostaje poczekać na weryfikację. Centrum Pomocy Instagramu komunikuje, że proces trwa zwykle kilka dni, ale może się wydłużyć. Sprawdź za jakiś czas, czy na twoim koncie na Instagramie w Ustawieniach w sekcji „Ustawienia firmowe” pojawiła się opcja „Zakupy”. W aplikacji powinien się również pojawić odpowiedni komunikat.

 

opcja Zakupy na Instagramie

 

Po wybraniu tej opcji możesz zobaczyć prośbę o wskazanie katalogu do oznaczania produktów (na jednym koncie może być podpięte wiele katalogów). To produkty właśnie z tego katalogu będziesz oznaczać w postach na Instagramie.

Zacznij oznaczać produkty w postach!

To wszystko. Możesz teraz swobodnie oznaczać produkty w postach. Robi się to dokładnie tak, jak przy oznaczaniu znajomego. Po wybraniu zdjęcia i filtrów pojawi ci się opcja „Oznacz produkty”:

 

Dodawanie oznaczenia produktu na Instagramie

 

Gdy ją klikniesz, Instagram poprosi o wskazanie palcem na zdjęciu, który element chcesz oznaczyć. Dokładnie tak samo, jak oznaczasz znajomych. Następnie system przekieruje cię do listy produktów z katalogu, gdzie możesz swobodnie wyszukiwać produkt, który chcesz oznaczyć. Efekt na szybkim przykładzie wygląda jak poniżej:

 

Produkt na Instagramie – dodane oznaczenie.

 

Po zatwierdzeniu post wyświetli się na komórkach z fiszką:

 

dotknij, aby wyświetlić produkty

 

Po jej dotknięciu pokażą się oznaczenia wszystkich produktów na zdjęciu wraz z cenami lub przekreślonymi cenami, jeśli produkt jest na promocji. Kliknięcie w produkt spowoduje wyświetlenie karty informacyjnej o produkcie. Na niej użytkownik może zobaczyć duży przycisk, który przekierowuje już bezpośrednio do twojego sklepu internetowego.

 

Kup teraz - Instagram

 

Voilà! Jeśli tylko mądrze dobierasz hashtagi i prowadzisz konto na Instagramie, to w połączeniu z oznaczeniami produktów możesz teraz cieszyć się dodatkowym źródłem ruchu w sklepie.

 

ikona: pamiętajPamiętaj: Pamiętaj jednak, że jeśli profil na Instagramie ma ograniczyć się do umieszczania zdjęć produktów na białym tle z przekierowaniami do sklepu – to nie tędy droga. Będzie się jeszcze trzeba zastanowić nad strategią komunikacji, w czym również postaramy się pomóc.

Wszystko zrobione, a wciąż nie mogę oznaczać

Co robić, jeśli opisana powyżej konfiguracja została dokonana, upłynęło sporo czasu, a mimo to opcja „Zakupy” nadal nie jest włączona? Jeśli masz pewność, że wszystko zostało wykonane poprawnie, skorzystaj z opcji pomocy na Instagramie i wyślij prośbę o ponowną weryfikację konta pod kątem opcji „Zakupy”.

  1. Kliknij ikonę „ludzika” w aplikacji mobilnej, aby przejść do swojego profilu.
  2. Wybierz menu rozwijane w prawym górnym rogu (ikona trzech poziomych kresek).
  3. U samego dołu wybierz z rozwijanego menu „Ustawienia”.
  4. Kliknij „Pomoc”.
  5. Wybierz „Zgłoś problem”. Możesz też otworzyć Centrum Pomocy Instagramu.