Konto prywatne vs biznesowe

Facebook – początkujący
● ● ●
Social media3 minuty czytania

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Czym różni się profil od strony na Facebooku?
  • Czym różni się konto prywatne od biznesowego?
  • Jakie są możliwości konta biznesowego?

Konto prywatne vs strona na Facebooku

Powiedzmy najpierw krótko o stronach (dawniej fanpage’ach) na Facebooku i kontach prywatnych.

Profil na Facebooku to po prostu konto osobiste, gdzie możesz dodawać informacje związane z twoim życiem, rodziną, pracą, wykorzystywać je do komunikacji ze znajomymi. Istnieje limit 5000 znajomych. Strona na Facebooku może reprezentować firmę lub organizację, a zamiast znajomych pozyskuje fanów. Nie ma limitu fanów. Strona na Facebooku umożliwia przeglądanie dokładnych statystyk i tworzenie reklam. Zgodnie z punktem 4.4 regulaminu Facebooka zabronione jest wykorzystywanie osobistej osi czasu (konta prywatnego) do celów komercyjnych. Sytuacja jest więc jasna: jeśli chcemy promować biznes, musimy założyć stronę na Facebooku. Przy okazji, koniecznie zapoznaj się z wspomnianym już regulaminem. Nie jest długi, a zawiera wiele naprawdę ważnych wiadomości i korzystając z Facebooka oficjalnie zobowiązujesz się do jego przestrzegania.

Mając konto prywatne, stronę tworzymy, klikając w prawym górnym rogu i wybierając Utwórz stronę.

utwórz stronę na FB

Jak możesz się domyślić, zarządzanie stroną odbywa się po kliknięciu w Zarządzanie stronami, ale ciekawsze opcje poznasz w kolejnych artykułach. Dociera się do nich przez wybór Zarządzania reklamami.

Konto prywatne vs biznesowe

Stroną możesz zarządzać z poziomu konta osobistego lub konta firmowego. Konto firmowe zakłada się prosto na business.facebook.com podążając za wyświetlanymi komunikatami. OK, ale… co to za różnica?

  1. Facebook przestanie pokazywać ci powiadomienia dotyczące fanpage’a czy konta reklamowego na prywatnym koncie na Facebooku. Na prywatnym koncie znajdą się tylko twoje powiadomienia, a na Business Managerze – związane z firmą. Pamiętaj wtedy o regularnym sprawdzaniu Menedżera Firmy, aby na bieżąco śledzić powiadomienia od fanów strony na Facebooku. Jest to dobra funkcja, pomagająca rozdzielić kwestie prywatne od zawodowych.
  2. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i twój biznes będzie się rozwijał jak należy, prędzej czy później i tak będzie trzeba założyć konto biznesowe. Zarządzanie z jego poziomu jest o wiele prostsze.
  3. Posiadasz kilka stron lub sklepów? Konto biznesowe będzie niezbędne. Tylko wtedy założysz niezależne konta reklamowe i kilka pikseli Facebooka. Brzmi skomplikowanie? Nie martw się, to po prostu oznacza, że dzięki temu statystyki ze wszystkich sklepów, stron www i stworzonych przez ciebie reklam będą uporządkowane i dane się nie wymieszają.
  4. Chcesz współpracować z agencją lub freelancerem? Może planujesz zatrudnienie innej osoby lub pomoc znajomego do prowadzenia strony na Facebooku i tworzenia reklam? Zarządzanie dostępami jest o wiele prostsze z poziomu konta firmowego. Dodatkowo możesz kogoś zaprosić do swojego Menadżera Reklam po mailu, nie musicie być znajomymi, jak w wypadku dostępów do prywatnego Menadżera Reklam.
  5. Dane firmy do faktury podaje się tak samo niezależnie od tego, z jakiego typu konta korzystasz.
  6. Łatwiej przejść do zarządzania kontem i tworzenia reklam, wchodząc od razu na business.facebook.com, niż wybierając menu rozwijane w koncie prywatnym i przechodząc w zarządzanie reklamy. To bardzo drobne, ale jednak ułatwienie.

Konto biznesowe/firmowe na Facebooku to nie odseparowane konto twojej firmy. Do zalogowania się na nie i utworzenia go nadal potrzebujesz konta prywatnego, nawet jeśli logujesz się mailem służbowym, niepowiązanym z twoim kontem. Dostępy do konta firmowego można wysyłać również na maile firmowe. Jeżeli masz pewność, że w najbliższym czasie będziesz prowadzić jedną niewielką stronę na FB, konto prywatne może w zupełności wystarczyć. Jeśli chcesz działać profesjonalnie i tak, jak docelowo powinien obsługiwać FB każdy biznes – załóż konto na business.facebook.com.

Nie masz konta prywatnego? Tworząc je, koniecznie podaj swoje prawdziwe personalia. Istnieje spore ryzyko zgłoszenia twojego profilu i zablokowania go, jeśli istnieje podejrzenie, że podane dane są nieprawdziwe. Facebook wymaga wtedy przesłania zeskanowanego dokumentu potwierdzającego tożsamość np. dowodu osobistego.

Gdy już zdecydujesz się na konto biznesowe i uda się je założyć, koniecznie poprawnie je skonfiguruj i przygotuj do działania.

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Jak przygotować konto firmowe?

ostatnia aktualizacja: 25.06.2018