Konto prywatne vs biznesowe

Facebook – początkujący
● ● ●
Social media3 minuty czytania

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Czym różni się profil od strony na Facebooku?
  • Czym różni się konto prywatne od biznesowego?
  • Jakie są możliwości konta biznesowego?

Konto prywatne vs. strona na Facebooku

Powiedzmy najpierw krótko o stronach (dawniej fanpage’ach) na Facebooku i kontach prywatnych.

Profil na Facebooku to po prostu konto osobiste, gdzie możesz dodawać informacje związane z twoim życiem, rodziną, pracą, wykorzystywać je do komunikacji ze znajomymi. Istnieje limit 5000 znajomych. Strona na Facebooku może reprezentować firmę lub organizację, a zamiast znajomych pozyskuje fanów. Nie ma limitu fanów. Strona na Facebooku umożliwia przeglądanie dokładnych statystyk i tworzenie reklam. Zgodnie z punktem 4.4 regulaminu Facebooka zabronione jest wykorzystywanie osobistej osi czasu (konta prywatnego) do celów komercyjnych. Sytuacja jest więc jasna: jeśli chcemy promować biznes, musimy założyć stronę na Facebooku. Przy okazji, koniecznie zapoznaj się z wspomnianym już regulaminem. Nie jest długi, a zawiera wiele naprawdę ważnych wiadomości i korzystając z Facebooka oficjalnie zobowiązujesz się do jego przestrzegania.

Mając konto prywatne, stronę tworzymy, klikając w prawym górnym rogu i wybierając Utwórz stronę.

utwórz stronę na FB

Jak możesz się domyślić, zarządzanie stroną odbywa się po kliknięciu w Zarządzanie stronami, ale ciekawsze opcje poznasz w kolejnych artykułach. Dociera się do nich przez wybór Zarządzania reklamami.

Konto prywatne vs biznesowe

Stroną możesz zarządzać z poziomu konta osobistego lub konta firmowego. Konto firmowe zakłada się prosto na business.facebook.com podążając za wyświetlanymi komunikatami. OK, ale… co to za różnica?

  1. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i twój biznes będzie się rozwijał jak należy, prędzej czy później i tak będzie trzeba założyć konto biznesowe. Zarządzanie z jego poziomu jest o wiele prostsze.
  2. Posiadasz kilka stron lub sklepów? Konto biznesowe będzie niezbędne. Tylko wtedy założysz niezależne konta reklamowe i kilka pikseli Facebooka. Brzmi skomplikowanie? Nie martw się, to po prostu oznacza, że dzięki temu statystyki ze wszystkich sklepów, stron www i stworzonych przez ciebie reklam będą uporządkowane i dane się nie wymieszają.
  3. Chcesz współpracować z agencją lub freelancerem? Może planujesz zatrudnienie innej osoby lub pomoc znajomego do prowadzenia strony na Facebooku i tworzenia reklam? Zarządzanie dostępami jest o wiele prostsze z poziomu konta firmowego. Dodatkowo możesz kogoś zaprosić do swojego Menadżera Reklam po mailu, nie musicie być znajomymi, jak w wypadku dostępów do prywatnego Menadżera Reklam.
  4. Dane firmy do faktury podaje się tak samo niezależnie od tego, z jakiego typu konta korzystasz.
  5. Łatwiej przejść do zarządzania kontem i tworzenia reklam, wchodząc od razu na business.facebook.com, niż wybierając menu rozwijane w koncie prywatnym i przechodząc w zarządzanie reklamy. To bardzo drobne, ale jednak ułatwienie.

Konto biznesowe/firmowe na Facebooku to nie odseparowane konto twojej firmy. Do zalogowania się na nie i utworzenia go nadal potrzebujesz konta prywatnego, nawet jeśli logujesz się mailem służbowym, niepowiązanym z twoim kontem. Dostępy do konta firmowego można wysyłać również na maile firmowe. Jeżeli masz pewność, że w najbliższym czasie będziesz prowadzić jedną niewielką stronę na FB, konto prywatne może w zupełności wystarczyć. Jeśli chcesz działać profesjonalnie i tak, jak docelowo powinien obsługiwać FB każdy biznes – załóż konto na business.facebook.com.

Nie masz konta prywatnego? Tworząc je, koniecznie podaj swoje prawdziwe personalia. Istnieje spore ryzyko zgłoszenia twojego profilu i zablokowania go, jeśli istnieje podejrzenie, że podane dane są nieprawdziwe. Facebook wymaga wtedy przesłania zeskanowanego dokumentu potwierdzającego tożsamość np. dowodu osobistego.

ostatnia aktualizacja: 02.05.2018