Jak sprawdzić czy piksel Facebooka działa?

Facebook: reklamy – średniozaawansowany
● ● ●
Social Media3 minuty czytania

 

Pierwszym narzędziem, które pomoże ci to sprawdzić, jest wtyczka do przeglądarki Facebook Pixel Helper. Działa na najpopularniejszych przeglądarkach.

 

Facebook Pixel Helper

 

Jeśli piksel został skonfigurowany poprawnie, najprawdopodobniej zobaczysz mniej więcej taki widok. Nie przejmuj się jednak, jeśli zamiast tego zobaczysz:

 

Brak piksela FB

lub aplikacja wyświetli komunikat o błędach.

Pamiętaj, żeby nie traktować dodatkowej wtyczki jak wyroczni 😉 To rozwiązanie dobrze radzi sobie z wykrywaniem piksela dodanego w tradycyjny sposób – przez wklejenie kodu w ramach <head>. Na grupach na Facebooku bez trudu znajdziesz jednak sygnały, że w wypadku wielu zewnętrznych narzędzi do konfiguracji piksela, aplikacja nie wykrywała go lub wyświetlała błędy. Jest to więc sposób zawodny przy niekonwencjonalnych metodach konfiguracji piksela (a taką jest np. aplikacja Facebook Pixel & Dynamic Ads na platformie Shoper).

 

ikona: uwagaUwaga: Testując piksel Facebooka, warto również pamiętać o wyłączeniu AdBlocka, czy innych systemów blokujących.

 

Sprawdź dane w interfejsie Facebooka.

Gdy jesteś już na swoim koncie firmowym czy prywatnym koncie reklamowym, kliknij na menu rozwijane w lewym górnym rogu i wybierz Piksele.

 

Piksele Facebook menu

 

Jeśli posiadasz więcej niż jednego piksela, wybierz go na liście rozwijanej.

W zakładce Źródła danych zobaczysz:

  • nazwę twojego piksela,
  • jego identyfikator
  • prosty niebieski wykres, informujący o odebranych zdarzeniach,
  • ewentualne ostrzeżenia,
  • informację, kiedy odebrano ostatnie zdarzenia i ile jest ich sumarycznie w wybranym czasie.

Oprócz informacji na temat zdarzeń, możesz zobaczyć na liście rozwijanej inne detale:

 

Piksel wybór menuPiksel wybór menu

 

Kliknij na przycisk Informacje szczegółowe, który znajduje się po prawej stronie ekranu.

 

Piksel FB wyniki

 

Przedstawia on zdarzenia wywołane przez odwiedzających twoją witrynę.

 

Kliknij na komunikat Pokaż szczegółowe informacje pod zdarzeniem, które chcesz zbadać. Spośród zakładek Zestawienia i Aktywność, które się wyświetlą, wybierz tę drugą. Zobaczysz informacje zebrane na temat zdarzenia (np. Purchase – zdarzenia zakupu).

 

zdarzenie Purchase

 

Wiesz już, jak sprawdzić, czy Facebook poprawnie zbiera dane przekazywane przez odwiedzających sklep czy stronę internetową. Na tym etapie masz już czytelną informację, że piksel zbiera dane poprawnie. Jednak jeśli dopiero otwierasz sklep, nie wszystkie zdarzenia zostały wywołane (np. Purchase – zakup). Dlatego czasem trzeba przetestować te zdarzenia samodzielnie.

 

Testowanie działania piksela Facebooka

Samodzielnie najlepiej testować piksel w zakładce Testowanie zdarzeń.

Spróbuj wywołać zdarzenie w swoim sklepie – np. odwiedź kilka kart produktów, dokonaj testowego zakupu. Jeżeli informacja zostanie odnotowana przez Facebooka natychmiast zobaczysz odpowiednią notkę:

 

Testowanie zdarzeń piksela

 

Po kliknięciu w wybrane zdarzenie, zobaczysz przekazane dane i detale z nim związane. Będą to przede wszystkim ID produktu, waluta i cena.

 

Testowanie piksela - szczegóły

 

Podsumowując kwestię piksela…

Nie przejmuj się, jeśli zewnętrzne wtyczki nie wykazują działania piksela Facebooka. Pamiętaj zawsze, żeby rzucić okiem na to, co pokazuje interfejs samego FB. Jeśli dane gromadzone są tu poprawnie, śmiało pracuj nad reklamami.

 

Warto też rzucić okiem na zakładkę Diagnostyka. Mamy nadzieję, że uda ci się tam zobaczyć poniższy widok:

 

Diagnostyka piksela Facebooka