Błędy w katalogu produktów na Facebooku

Facebook: reklamy – średniozaawansowany
Social media | 6 minut

Streszczenie

W poradniku omówiliśmy najczęściej zgłaszane nam błędy katalogu produktowego wraz z rozwiązaniami, jak należy przy nich postąpić. Wśród omówionych problemów znalazły się: błąd nieobsługiwanego pliku XML, nieprawidłowego formatu, Google Product Category, błędy dotyczące opisu, zdjęcia i nazwy produktu, shipping, override. Omówiliśmy również krótko kwestię wariantów i sytuacji, gdy nie wszystkie produkty wyświetlają się w katalogu.

Często występujące błędy w katalogu

Niektóre z błędów wymagają indywidualnego przeanalizowania – mogły więc nie znaleźć się w poniższym poradniku. Opisaliśmy jednak najczęściej powtarzalne, popularne błędy. Sprawdź, czy błąd, który cię zaniepokoił, znajduje się na liście.

1. Nie wszystkie produkty pojawiają się w katalogu/sklepie na Facebooku

W pierwszej kolejności musisz zweryfikować, czy produkty w ogóle znalazły się w pliku XML, do którego link podajemy na Facebooku.

Produkt musi spełnić pewne warunki, aby w ogóle dodać go na platformie sklepowej (chociażby musi posiadać nazwę). Gdy już jednak pojawi się w sklepie, przyjrzyj się, co musi się stać, aby towar był widoczny na Facebooku:

  1. Musi być aktywny.
  2. Musi mieć producenta (jeśli nie znasz konkretnego, możesz wpisać np. import lub podać nazwę swojego sklepu, a w samym sklepie nie wyświetlać nazwy producenta).
  3. Musi mieć zadeklarowany termin wysyłki.

Pamiętaj też, że zmiany nie wydarzą się natychmiast. Musisz poczekać na zaktualizowanie pliku XML oraz na pobranie go do Facebooka. Oczywiście zaktualizowanie zestawienia danych produktów możesz wymusić ręcznie (o ile zaktualizował się sam plik produktowy w sklepie). Wystarczy, że:

  1. Wejdziesz w zakładkę „Menedżer Katalogów” na Facebooku.
  2. Klikniesz swój katalog na liście.
  3. Przejdziesz do zakładki „Źródła danych”.
  4. Klikniesz wgrane wcześniej zestawienie.
  5. Klikniesz przycisk „Prześlij teraz”.
Ponowne przesyłanie pliku XML na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

Ostatecznie możesz zajrzeć do pliku produktowego i spróbować odnaleźć w nim brakujący produkt. Na platformie Shoper plik ten ma adres https://domenasklepu.pl/console/integration/execute/name/FacebookCatalogFeed

2. Plik nieobsługiwany, nie wykryto elementów XML

Najczęściej jest to spowodowane podaniem błędnego linku do pliku. Przykładowo: podano adres sklepu, zamiast ścieżki do pliku XML.

Nie wykryto elementów XML
Kliknij, aby powiększyć.
Nie rozpoznano pliku
Kliknij, aby powiększyć

Jeżeli masz pewność, że link jest poprawny, sprawdź, czy plik XML jest aktywny. W sklepie Shoper wchodzisz w Dodatki i integracje > Inne integracje > Facebook Catalog Feed > Aktywność.

Aktywność pliku XML
Kliknij, aby powiększyć.

Jeśli mimo to błąd się pojawia, może to być tymczasowy błąd Facebooka. W pierwszej kolejności spróbuj najpierw zaczekać lub ponownie wgrać zestawienie danych. Jeśli błąd nie minie – spróbuj utworzyć nowy katalog lub skontaktować się z działem pomocy Facebooka.

3. Description: błędy opisu w katalogu Facebooka

Description – błędy opisu w katalogu Facebooka
Kliknij, aby powiększyć.

Pamiętaj, że nazwy i opisy produktów nie mogą być pisane wielkimi literami. Mogą wtedy zostać odrzucone zarówno na Facebooku jak i w reklamach Google Ads.

Możesz również otrzymać informację, że twój opis produktu jest za krótki lub w ogóle go brakuje. Pozostaje wtedy uzupełnić informacje o produktach.

Pamiętaj także, że Facebook wyświetli komunikat o błędach, jeśli twoje opisy i nazwy zawierają literówki i błędy ortograficzne.

4. Image – błędy obrazka

Image too small – w tym wypadku sytuacja jest czytelna – obrazki produktów są zbyt małe. Z reguły tyczy się to sytuacji, kiedy producent lub hurtownia dostarczyła za małe zdjęcia produktów Każdy produkt musi mieć co najmniej jeden obraz. Jego minimalne wymiary to 600 x 600 pikseli. Produkty z mniejszymi zdjęciami będą traktowane tak, jakby nie było fotografii i zostanie wyświetlony błąd. Jednak zalecana rozdzielczość to 1024 x 1024 piksele.

Facebook
Kliknij, aby powiększyć.

Co więcej, zdjęcie musi przedstawiać konkretny towar, nie może to być ilustracja lub ikona produktu. Sugerowany jest także format kwadratowy. Nie używaj też obrazów ze znakami wodnymi bezpośrednio na obrazku.

Pamiętaj też, że produkt musi mieć zdjęcie, aby poprawnie wgrać się do katalogu oraz sklepu na Facebooku.

Zobacz więcej: Pełna specyfikacja Facebooka dotycząca zdjęć, opisów i wariantów produtków.

W wypadku błędu additional_image_link pozostaje ci go albo zignorować, albo podjąć próbę wgrania katalogu jeszcze raz. Platforma Shoper przekazuje nie tylko zdjęcie główne produktu, więc powyższy błąd nie powinien się pojawiać.

5. Brak pola informacji o produkcie Google product category

Nie jest to błąd krytyczny, powinien pozostać więc bez wpływu na ogólne działanie sklepu na Facebooku czy reklam.

Google Products Category – katalog Facebooka
Kliknij, aby powiększyć.

Wystarczy, że powiążesz kategorie w sklepie z kategoriami Google. W wypadku platformy Shoper wystarczy, że wejdziesz w zakładkę Obsługa sklepu > Kategorie, wskażesz wybraną kategorię i po prawej stronie ekranu wybierzesz jej odpowiednik od Google.

google product category a Facebook
Kliknij, aby powiększyć.

Zobacz więcej: Nie możesz znaleźć swojej kategorii na liście Google? Sprawdź pełną listę kategorii produktów Google.

6. Shipping

Shipping błąd katalogu
Kliknij, aby powiększyć.

Błędy z serii ::shipping tyczą się problemów z dostawą i mogą rzadko wystąpić np. w sklepach w wielu wersjach językowych. Nie są to błędy krytyczne i powinny pozostać bez wpływu na działanie reklam i katalogu.

7. Override

Jest to błąd nadpisywania. Aby się go pozbyć, najlepiej usuń obecny katalog i stwórz nowy. Jak to zrobić? Będąc w swoim katalogu przejdź do zakładki Ustawienia > Katalog > Usuń.

Usuwanie katalogu na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

8. Kwestia wariantów

Zwróć uwagę, że w tym wypadku do Facebooka w wartości content_ids jest przekazywane ID całej grupy produktów, nie konkretnego wariantu.

Jeżeli chcesz mapować warianty, możesz użyć odpowiedniej opcji w integracji Shoper. Dodatki i integracje > Inne integracje > Facebook Catalog Feed > Generuj warianty do pliku XML.

Uwaga: Rekomendujemy tę opcję gdy warianty wyraźnie się od siebie różnią (na przykład zdjęciem).

Na tę chwilę nie można zadecydować, które warianty będą zmapowane.

Pod jednym względem ta opcja jest ryzykowna. W twoim sklepie na Facebooku każdy wariant pojawi się jako osobny produkt. W rezultacie sklep zostanie „zasypany” dużą liczbą produktów. Spowoduje to chaos, jeśli różnice między wariantami nie są wyraźnie widoczne. Dodatkowo weź pod uwagę, że oglądając produkt, klient i tak najpierw musi zobaczyć wariant podstawowy. W rezultacie, w reklamie remarketingowej obejmującej obejrzenie karty produktu, zobaczy wariant podstawowy, nie tylko konkretny wariant, który przeglądał.

Z reguły użycie tej opcji będzie miało sens przede wszystkim przy drastycznie innej cenie lub zdjęciu produktu. Aby jednak stworzyć remarketing na porzucone koszyki (klient widzi konkretny wariant, który dodał do koszyka, ale go nie zakupił), potrzebna jest jednak duża dawka ruchu w sklepie. Na ogół sugerujemy nie mapować wariantów.

Generowanie wariantów do pliku XML
Kliknij, aby powiększyć.

9. Podanych identyfikatorów parametrów produktów nie można znaleźć w katalogu powiązanym ze zdarzeniem ViewContent

Prawdopodobnie posiadasz utworzony piksel Facebooka, który zbiera zdarzenia – np. dodanie do koszyka produktów (o jakichś numerach ID). Jeśli katalog i piksel się nie komunikują, nie będzie wiadomo, co to za produkty.

Należy w Menedżerze Katalogów na Facebooku w zakładce „Wydarzenia” powiązać piksel i katalog. Opisaliśmy to w poradniku o tworzeniu katalogu w akapicie „Ostatni etap – powiązanie katalogu z pikselem Facebooka”.

Chcę wiedzieć więcej

Może zainteresować cię artykuł pomocy Facebooka dotyczący rozwiązywania problemów zestawieniami danych produktowych. Znajdziesz go pod tym linkiem. Jeśli mimo wszystko nie jesteś w stanie rozwiązać błędu, zwróć się do pomocy Facebooka lub do dostawcy oprogramowania.