Słownik e-commerce

slownik e-commerce i marketingu onlineWszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? 😕 Bywa że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 73 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami 🙂

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are 8 names in this directory beginning with the letter S.
słowa kluczowe
To frazy (niekoniecznie pojedyncze słowa) na naszej stronie powiązane z konkretnymi zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarce. Krótkie i zwięzłe sformułowania lub słowa mające na celu ułatwienie dotarcia do naszego produktu, usługi, artykułu itd. Więcej informacji na temat słów kluczowych oraz ich sprawdzania znajdziesz w jednym z naszych poradnników.

SaaS
ang. Software as a Service – usługa dostarczania oprogramowania na zasadzie subskrypcji (abonamentu). Aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, co likwiduje konieczność posiadania własnego serwera. Klienta nie interesuje sprzęt, ani środowisko pracy. Zazwyczaj – tak jak w wypadku oprogramowania Shoper – klient nie musi wiązać się z dostawcą umową. To rodzaj usługi w tzw. chmurze.

SEM
ang. search engine marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). Wykorzystuje płatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce.

SEO
ang. search engine optimization – działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są związane przede wszystkim z tworzeniem unikatowych i angażujących dla użytkowników treści, jednocześnie zgodnych z technicznymi wytycznymi.

sesja
Jak podaje Pomoc Google Analytics, sesja to grupa interakcji użytkownika, które zachodzą na stronie w danym czasie. Cały szereg wykonanych czynności np. wejście na stronę, obejrzenie galerii zdjęć, przejście na kartę produktu, dokonanie zakupu i opuszczenie strony. Sesją może być też samo wejście i szybkie wyjście ze strony.

shadowban
Oznacza, że nasze zdjęcia nie są widoczne pod wybranymi hashtagami, o ile przeglądający zdjęcia związane z hashtagiem użytkownik nas nie obserwuje. Blokuje w ten sposób organiczny napływ obserwujących z Instagrama. Może być karą za spam, kupowanie polubień czy obserwujących, regularne zgłoszenia profilu, korzystanie z zakazanych hashtagów czy częste naruszenia regulaminu. Osoba, której dotknął shadowban może nie zdawać sobie z niego sprawy (stąd nazwa, ang. shadow – cień). Warto zwrócić uwagę, że nie jest to zjawisko oficjalnie potwierdzone przez Instagrama i niekoniecznie musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.

slider
Najczęściej zbiór obrazków promocyjnych (banerów) w formie suwaka zmieniającego się co określoną ilość sekund. Informacje na temat slidera i jego konfiguracji na platformie Shoper znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.

SSL
ang. secure socket layer – rodzaj protokołu zapewniającego bezpieczny przesył informacji na stronie internetowej. Certyfikat SSL świadczy o poufności transmitowanych danych. Informacje o certyfikacie SSL w sklepie Shoper znajdziesz na naszej stronie.