Słownik e-commerce

slownik e-commerce i marketingu onlineWszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? 😕 Bywa że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 73 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami 🙂

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are 7 names in this directory beginning with the letter R.
remarketing
Działania reklamowe mające na celu nakłonienie użytkownika, który już był na naszej stronie, do ponownego jej odwiedzenia

remarketing dynamiczny
Odmiana remarketingu, w której komunikat reklamowy nawiązuje do konkretnego zachowania użytkownika na stronie. Przykładem może być wyświetlenie użytkownikowi produktów, które dodał do koszyka, ale nie zakupił – celem namowy do kontynuacji zakupów.

repost
Udostępnienie czyjegoś posta np. na Instagramie. Dzielenie się znalezionymi w sieciami interesującymi nas treściami.

ROAS
ang. return on advertising spending czyli zwrot z wydatków na reklamę. Przychód wygenerowany przez wykorzystany budżet. Obliczony w prosty sposób, przez podział przychodów przez wydatki, wyrażony procentowo. W teorii każda dodatnia wartość sugeruje, że udało się odnieść zysk.

RODO
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, ang. GDPR. Jego celem jest ujednolicenie prawa dotyczącego przetwarzania danych w obrębie UE i uregulowanie wymogów bezpieczeństwa przetwarzanych informacji. Wprowadza wysokie kary administracyjne za nieprzestrzeganie prawa. Więcej na jego temat możesz się dowiedzieć z nagrania webinaru przygotowanego z kancelarią Legal Geek.

ROI
Zwrot z inwestycji czyli ang. return on investment. Wskaźnik efektywności wyrażany w procentach używany by zmierzyć skuteczność działań biznesowych. Różnica między zyskiem z inwestycji, a wkładem w nią jest dzielona przez wkład z inwestycji. (zysk - wkład)/wkład. Dodatni ROI mówi, że inwestycja jest opłacalna, a ujemny – wręcz przeciwnie.

ruch organiczny
Ruch związany z bezpłatnymi, niereklamowymi wynikami wyszukiwania w Google, czy pochodzący z niepromowanych (organicznych) postów na portalach społecznościowych.