Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are 5 names in this directory beginning with the letter P.
parametry URL
Parametry dodawane do adresów URL, aby zidentyfikować dokładne źródło wizyty na stronie czy sprzedaży. Dzięki nim możemy stwierdzić, jaką liczbę sesji czy sprzedaży wygenerowały konkretne kreacje reklamowe lub miejsca (maile, strony internetowe itd.), z których odsyłano do naszego sklepu. Wygenerować można je np. na stronie ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder.

piksel Facebooka
Fragment kodu, który po skofigurowaniu i umieszczeniu na stronie wprowadza do interfejsu reklamowego Facebooka szereg przydnych opcji i marketingowych i analitycznych. Zapisuje dane o użytkownikach Facebooka (w Polsce jest to ok. 15 mln osób) i ich zachowaniu na stronie. Narzędzie darmowe. Opis korzyści płynących ze skonfigurowania piksela Facebooka wraz z instrukcją znajdziesz w naszym poradniku.

PLA
ang. product listing ads czyli reklamy produktowe. Format reklamy dedykowany e-commerce. Tekstowo-graficzna przeglądarka produktów u góry lub z prawej strony wyników wyszukiwania bądź w zakładce Zakupy w Google.

pop-up
Wyskakujące okienko podczas pobytu na stronie, najczęściej wykorzystywane do pozyskiwania adresów mailowych np. do newslettera.

PWA
ang. progressive web apps – aplikacja mobilna uruchamiana jak zwykła strona internetowa, ale stwarzająca wrażenie przygotowanej specjalnie natywnej aplikacji. Umożliwia natychmiastowe ładowanie sklepu, nawet przy ograniczonym dostępie do internetu, uruchamia się w trybie pełnoekranowym i daje większą wygodę niż oglądanie strony w przeglądarce. Jest to szczególnie przydatne, zważywszy na dominację ruchu mobilnego w internecie nad ruchem z komputerów stacjonarnych.