Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are 3 names in this directory beginning with the letter L.
landing page
ang. strona docelowa, strona lądowania – podstrona mająca do zrealizowania konkretny cel (np. zakup wskazanego produktu, zapis na newsletter, rejestracja w sklepie, zapis na wydarzenie). Klient widzi ją najczęściej po przejściu z reklamy promującej konkretną akcję. Taka strona powinna dokładnie prezentować wyróżniki prezentowanego produktu (lub usługi czy wydarzenia) i zachęcić do podjęcia działania. Jej nieodzownym elementem jest call to action czyli wezwanie do działania. Z reguły jest to element witryny niedostępny z poziomu widocznego dla wszystkich klientów menu strony. Musi być jasna, czytelna i prosta w użyciu.

lejek sprzedażowy
Proces sprzedaży podzielony na kilka etapów, w którym na każdym następnym zostaje mniej potencjalnych kupujących (ale bardziej wyselekcjonowanych i z większym prawdopodobieństwem zakupu), przez co przypomina kształt lejka.

lorem ipsum
Początek łacińskiego tekstu używanego jako przykładowy wypełniacz treści. Używamy go np. chcąc wypełnić próbną treścią tekstową moduł, kartę produktu, bloga itd. Wybraną przez siebie liczbę akapitów czy słów tekstu można wygenerować pod pl.lipsum.com.