Słownik e-commerce

 

Wszędzie wokół mnóstwo materiałów przepełnionych branżowymi, często angielskimi skrótami? Bywa, że internet i liczne poradniki bombardują nas niezrozumiałymi sformułowaniami. My staramy się pisać materiały jak najprościej, tak aby każdy miał szansę wdrożyć porady w życie. Gdyby jednak zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę 82 pojęć związanych z e-commerce i marketingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 82 names in this directory
API
Zestaw reguł umożliwiający różnym systemom wzajemną komunikację. Pośrednik między kodem, którym dysponujemy, a innym zewnetrznym systemem czy aplikacją. Przykładowo API udostępnione przez Allegro umożliwia komunikację między Allegro a platformami sklepów internetowych.

AuthInfo
Kod AuthInfo jest to ciąg znaków umożliwiający dokonanie przeniesienia domeny do innego operatora. Jest poufny i nie powinien być przekazywany osobom trzecim, dlatego firmy wydają go po przesłaniu odpowiedniego wniosku. Rejestrator domeny ma obowiązek go udostępnić na życzenie abonenta.

B2B
ang. business to business – rodzaj biznesu polegający na wzajemnej relacji np. sprzedaży odbywającej się między dwiema firmami. W modelu B2B sprzedajemy produkty lub realizujemy usługi dla innych firm.

B2C
ang. business to consumer – rodzaj biznesu, w którym produkty lub usługi są sprzedawane przez firmy klientom indywidualnym.

back-end
Back-end wykonuje określone zadania na danych podanych przez użytkownika. Są do operacje niewidoczne dla użytkownika strony czy sklepu internetowego. To przede wszystkim skrypty uruchamiane na serwerze, zaplecze strony internetowej.

backup
Inaczej kopia zapasowa. Kopia danych (najlepiej wykonywana regularnie) na wypadek awarii i utraty cennych informacji.

bounce rate
Czyli współczynnik odrzuceń. % osób, które opuszczają witrynę po zobaczeniu tylko jednej strony.

branding
Szereg działań mających na celu skojarzenie produktu z marką i wywołanie pozytywnych skojarzeń. Pomaga zrozumieć klientom, czym firma różni się od konkurencji, jaką posiada misję i wartości. Składa się na niego wiele elementów od loga, identyfikacji wizualnej przez styl komunikacji i sposób pakowania produktów po sposób obsługi klienta czy działalność pozasprzedażową firmy czy traktowanie pracowników. Zazwyczaj jest to złożony i długotrwały proces, któremu powinny towarzyszyć spójność i konsekwencja. Przyjmuje się, że branding oznacza również początkowy etap tworzenia marki i planowania jej charakteru i elementów graficznych.

C2B
ang. consumer to business – odmiana sektora B2C, w którym klient świadczy usługę czy sprzedaż wobec firmy. Przykładem może być umieszczanie w serwisach ogłoszeniowych ofert zakupu, na które odpowiadają firmy.

C2C
ang. consumer to consumer – rodzaj biznesu, w którym wymiana usług lub sprzedaż produktów odbywa się między klientami indywidualnymi. Model ten pojawia się często w serwisach jak Allegro, Gumtree czy OLX.

cache
Pamięć podręczna np. przeglądarek internetowych. Przeglądarka przechowuje tam np. ostatnio odwiedzone strony internetowe, co ma na celu przyspieszenie korzystania z internetu. Czasami jej czyszczenie jest niezbędne, aby zobaczyć wprowadzone na stronie zmiany. Więcej o pamięci podręcznej przeglądarki i jej czyszczeniu zajdziesz w naszym Centrum Pomocy.

clickbait
Sensacyjny nagłówek czy zdjęcie mające zachęcić do przejścia na stronę niekoniecznie pokrywającą się z reklamowaną treścią. Treść reklamowa często wprowadzająca w błąd i wykorzystująca ludzką ciekawość.

content
Szerokie pojęcie oznaczające treść – przede wszystkim tekstową, ale również graficzną i wideo, którą możemy znaleźć na stronie internetowej czy stronie na Facebooku.

CPA
ang. cost per aquisition/cost per action – koszt pozyskania założonej przez nas, korzystnej aktywności dokonanej przez użytkownika np. zakupu w sklepie internetowym czy rejestracji.

CPC
ang. cost per click, czyli koszt za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Obliczany jako stosunek kosztów poniesionych na reklamę do sumy kliknięć.

CPM
ang./łac. cost per mille, koszt tysiąca wyświetleń kreacji reklamowej lub dotarcia do tysiąca odbiorców.

cross-selling
Inaczej sprzedaż krzyżowa lub dosprzedaż. Oferowanie klientowi produktów uzupełniających (np. torebka pasująca do zakupionej sukienki, pasta do zębów przy zakupie szczoteczki, torba do kupowanego laptopa, cola do posiłku itd.). Przypomnienie klientowi o produktach, które mogą mu się przydać.

CSS
Język służący do opisywania, w jaki sposób ma się wyświetlać strona internetowa.

CSV
ang. comma-separated values czyli [plik] z wartościami oddzielonymi przecinkami. Format pliku tekstowego, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami np. do importu i eksportu produktów. W tym prostym zapisie przecinki pełnią funkcję rozdzielnika między kolumnami.

CTA
Wezwanie do działania czyli ang. call to action. Zawołanie w reklamie, często podawane w formie przycisku np. kup teraz, zobacz, sprawdź, zarejestruj się, dowiedz się więcej, skorzystaj z promocji itd.

CTR
ang. click through rate, czyli współczynnik kliknięć. Stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń (lub otwarć w wypadku email marketingu). Mówi, jak wiele osób zostało przekonanych do kliknięcia w link, przez co w dużej mierze określa jakość kreacji reklamowej.

desktop
Potoczne określenie obejmujące komputery stacjonarne i laptopy. Użytkownik desktopowy – korzystający z takich właśnie urządzeń.

DPA
ang. dynamic product ads – dynamiczne reklamy produktowe. Typ reklamy na Facebooku łączącej się z katalogiem produktów i wyświetlającej odpowiednie produkty użytkownikom. Przykładowym zastosowaniem takiej reklamy jest stworzenie remarketingu dynamicznego np. poprzez wyświetlenie użytkownikom Facebooka produktów, które oglądali lub dodali do koszyka, ale nie zakupili w naszym sklepie. Możemy również prezentować reklamy katalogowe osobom, które nie miały jeszcze styczności z nasza marką. Produkty z katalogu wypełniają kreację reklamową (np. karuzelę czy kolekcję na Facebooku), co znacząco przyspiesza tworzenie reklam.

dropshipping
Model sprzedaż internetowej, w którym sklep internetowy pełni rolę pośrednika. Zamówienie ze sklepu jest przekazywane do hurtowni, która wysyła towar, którym dysponuje. Sprzedawca osiąga zysk z różnicy między ceną hurtową a detaliczną, musi również wcześniej zintegrować swój sklep z wybraną przez siebie hurtownią.

edge rank
Algorytm Facebooka wyliczający, czy i w jakiej kolejności na tablicy użytkownika powinien pojawić się konkretny post.

emoji
Mały piktogram, który w przeciwieństwie do emotikony oprócz twarzy ukazujących emocje, może przedstawiać zwierzęta, rośliny, miejsca, przedmioty, flagi i nie tylko. Listę emoji dostępnych na Facebooku możemy znaleźć np. pod adresem pl.piliapp.com/facebook-symbols.

emotikona
Również emotikon. Małych rozmiarów grafika lub zestawienie znaków typograficznych przypominające twarz i służące do wyrażania emocji w internecie czy SMS-ach.

engagement bait
Spamerskie posty na Facebooku wykorzystujące mechanizm polubienia, reakcji, tagowania, udostępniania lub skomentowania. Niskiej jakości treści nie wnoszące nic w życie użytkowników, a korzystające z zawołań typu „Polub to, jeśli…!”, „Oznacz znajomego, który…!” itd.

ERP
System do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. enterprise resource planning). W e-commerce pomagają między innymi w synchronizowaniu stanów magazynowych, przez co ułatwiają współpracę różnych działów w firmie. Integracje ERP z Shoperem znajdziesz pod shoper.pl/integracje/erp.

FAQ
ang. frequently asked questions – zbiór najczęściej zadawanych pytań na dany temat.

front-end
Front-end odpowiada za pobranie danych od użytkownika np. klienta sklepu. W wypadku sklepu internetowego będzie to m.in. cały wygląd strony internetowej i jej układ, to jak widziana jest przez przeglądarkę.

Google AdWords / Google Ads
System reklamowy Google umożliwiający wyświetlenie linków sponsorowanych w sieci reklamowej i wyszukiwerce. Dziś funkcjonuje pod nazwą Google Ads.

hashtag
Wyrażenie czy słowo poprzedzone znakiem #. Działa jak agregator treści i odsyłacz. Zbiera wszystkie treści pod danym hashtagiem, ułatwia ich kategoryzowanie i poruszanie się po serwisach takich jak Instagram czy Twitter. Lepsze zrozumienie hashtagów i trendów może ułatwić darmowy comiesięczny raport Instagram Trends.

hero image
Duży baner reklamowy zamieszczany najczęściej na stronie głównej. W przeciwieństwie do slidera, w pełni skupia na sobie uwagę i nie rotuje (wyświetla się tylko jeden obrazek z wyraźnym wezwaniem do działania).

HTML
Bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internwtowych.

IDN
ang. Internationalized Domain Name – domena posiadająca znaki charakterystyczne dla dango kraju czyli np. polskie znaki z tzw. „ogonkami”. Więcej na temat domen tego typu przeczytasz w naszym poradniku.

influencer
Osoba mogąca mieć wpływ na decyzje czy opinie innych ludzi. Teoretycznie influencerem jest każdy z nas, a bazę odbiorców stanowią nasze rodziny i znajomi. W praktyce marki współpracują z osobami mającymi wpływ na szerokie grono odbiorców, prowadzącymi bloga, vloga czy popularne konta na portalach społecznościowych. Influencerów nazywamy również liderami opinii.

IVR
ang. interactive voice response – interaktywna odpowiedź głosowa, czyli menu głosowe, które dzwoniący może usłyszeć na infolinii firmy, z którą się kontaktuje. Zazwyczaj wymieniane są cyfry, które należy wybrać, aby połączyć się z wybranym działem. W naszym poradniku znajdziesz informacje, jak stworzyć dobre menu IVR.

JavaScript
Język programowania używany głównie na stronach internetowych. Umożliwia tworzenie różnego rodzaju interakcji na stronie i elementów bardziej zaawansowanych, na które nie pozwala HTML i CSS: zaawansowanych animacji, tworzenia interaktywnych map, pop-upów, zbierania informacji o użytkowników (np. przez piksel Facebooka czy Google Analytics) itd.

konwersja
Dokonanie pożądanego działania na stronie internetowej np. zakup produktu, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza czy rejestracja konta.

KPI
ang. key performance indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Mierniki, które zakładamy jako cele biznesowe czy sprzedażowe, mierzące efektywność firmy. Możemy wymienić wiele wskaźników z różnych dziedzin np. średni czas realizacji zamówienia, średnia wartość koszyka w sklepie internetowym, zysk netto, liczba reklamacji. W marketingu internetowym będą to wskaźniki powiązane bezpośrednio z reklamą. Przykładowo zakładamy, jaką ilość zamówień z danego kanału chcemy osiągnąć w ciągu kwartału, ile kliknięć czy wyświetleń powinna mieć satysfakcjonująca dla nas kreacja reklamowa itd.

landing page
ang. strona docelowa, strona lądowania – podstrona mająca do zrealizowania konkretny cel (np. zakup wskazanego produktu, zapis na newsletter, rejestracja w sklepie, zapis na wydarzenie). Klient widzi ją najczęściej po przejściu z reklamy promującej konkretną akcję. Taka strona powinna dokładnie prezentować wyróżniki prezentowanego produktu (lub usługi czy wydarzenia) i zachęcić do podjęcia działania. Jej nieodzownym elementem jest call to action czyli wezwanie do działania. Z reguły jest to element witryny niedostępny z poziomu widocznego dla wszystkich klientów menu strony. Musi być jasna, czytelna i prosta w użyciu.

lejek sprzedażowy
Proces sprzedaży podzielony na kilka etapów, w którym na każdym następnym zostaje mniej potencjalnych kupujących (ale bardziej wyselekcjonowanych i z większym prawdopodobieństwem zakupu), przez co przypomina kształt lejka.

lorem ipsum
Początek łacińskiego tekstu używanego jako przykładowy wypełniacz treści. Używamy go np. chcąc wypełnić próbną treścią tekstową moduł, kartę produktu, bloga itd. Wybraną przez siebie liczbę akapitów czy słów tekstu można wygenerować pod pl.lipsum.com.

mailing
Pojedyncza kampania email marketingowa zawierająca konkretną ofertę, promocję czy zachęcająca do innego pozytywnego dla nas zachowania odbiorcy.

mapa witryny
Plik XML zawierający listę wszystkich podstron dostępnych w serwisie. Dzięki niemu możemy mieć pewność, że w wyszukiwarce zostanie zaindeksowana cała zawartość naszej witryny.

metatagi
Znaczniki w kodzie HTML przekazujące do wyszukiwarek internetowych dane wpływające na wygląd stron w wynikach wyszukiwania. Więcej na ich temat możesz przeczytać w naszym poradniku.

mobile
Telefony komórkowe i inne urządzenia mobilne (ale nie laptopy) np. tablety (tablety są też często wyróżniane jako osobna kategoria obok desktop i mobile). Urządzenia te łączy rozmiar ekranu mniejszy niż w komputerach i możliwość łatwego przemieszczania.

newsletter
Regularna wysyłka maili do bazy odbiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości. Maile najczęściej tworzone według założonego wcześniej szablonu graficznego, spójnego ze strategią marki.

OR
ang. open rate, czyli procentowy wskaźnik otwarć, mówiący, ile osób otworzyło nadesłaną przez nas wiadomość.

parametry URL
Parametry dodawane do adresów URL, aby zidentyfikować dokładne źródło wizyty na stronie czy sprzedaży. Dzięki nim możemy stwierdzić, jaką liczbę sesji czy sprzedaży wygenerowały konkretne kreacje reklamowe lub miejsca (maile, strony internetowe itd.), z których odsyłano do naszego sklepu. Wygenerować można je np. na stronie ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder.

piksel Facebooka
Fragment kodu, który po skofigurowaniu i umieszczeniu na stronie wprowadza do interfejsu reklamowego Facebooka szereg przydnych opcji i marketingowych i analitycznych. Zapisuje dane o użytkownikach Facebooka (w Polsce jest to ok. 15 mln osób) i ich zachowaniu na stronie. Narzędzie darmowe. Opis korzyści płynących ze skonfigurowania piksela Facebooka wraz z instrukcją znajdziesz w naszym poradniku.

PLA
ang. product listing ads czyli reklamy produktowe. Format reklamy dedykowany e-commerce. Tekstowo-graficzna przeglądarka produktów u góry lub z prawej strony wyników wyszukiwania bądź w zakładce Zakupy w Google.

pop-up
Wyskakujące okienko podczas pobytu na stronie, najczęściej wykorzystywane do pozyskiwania adresów mailowych np. do newslettera.

PWA
ang. progressive web apps – aplikacja mobilna uruchamiana jak zwykła strona internetowa, ale stwarzająca wrażenie przygotowanej specjalnie natywnej aplikacji. Umożliwia natychmiastowe ładowanie sklepu, nawet przy ograniczonym dostępie do internetu, uruchamia się w trybie pełnoekranowym i daje większą wygodę niż oglądanie strony w przeglądarce. Jest to szczególnie przydatne, zważywszy na dominację ruchu mobilnego w internecie nad ruchem z komputerów stacjonarnych.

rebranding
Proces zmiany elementów brandingu (nazwy firmy czy produktów, identyfikacji wizualnej, sposobu komunikacji, misji czy wartości firmy, obsługi i innych elementów towarzyszących wizerunkowi marki). To opracowanie zmian wykraczających poza samą grafikę i mających na celu uspójnienie strategii marketingowej, dostosowanie się do powstałych zmian i oczekiwań klientów. Często wynika ze zmian rynkowych, wkroczenia do nowych segmentów czy konieczności aktualizacji wizerunku firmy, gdy ten przestaje być spójny z jej działaniami. Ma na celu pozytywną zmianę sposobu postrzegania marki przez klientów.

remarketing
Działania reklamowe mające na celu nakłonienie użytkownika, który już był na naszej stronie, do ponownego jej odwiedzenia

remarketing dynamiczny
Odmiana remarketingu, w której komunikat reklamowy nawiązuje do konkretnego zachowania użytkownika na stronie. Przykładem może być wyświetlenie użytkownikowi produktów, które dodał do koszyka, ale nie zakupił – celem namowy do kontynuacji zakupów.

repost
Udostępnienie czyjegoś posta np. na Instagramie. Dzielenie się znalezionymi w sieciami interesującymi nas treściami.

ROAS
ang. return on advertising spending czyli zwrot z wydatków na reklamę. Przychód wygenerowany przez wykorzystany budżet. Obliczony w prosty sposób, przez podział przychodów przez wydatki, wyrażony procentowo. W teorii każda dodatnia wartość sugeruje, że udało się odnieść zysk.

RODO
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, ang. GDPR. Jego celem jest ujednolicenie prawa dotyczącego przetwarzania danych w obrębie UE i uregulowanie wymogów bezpieczeństwa przetwarzanych informacji. Wprowadza wysokie kary administracyjne za nieprzestrzeganie prawa. Więcej na jego temat możesz się dowiedzieć z nagrania webinaru przygotowanego z kancelarią Legal Geek.

ROI
Zwrot z inwestycji czyli ang. return on investment. Wskaźnik efektywności wyrażany w procentach używany by zmierzyć skuteczność działań biznesowych. Różnica między zyskiem z inwestycji, a wkładem w nią jest dzielona przez wkład z inwestycji. (zysk - wkład)/wkład. Dodatni ROI mówi, że inwestycja jest opłacalna, a ujemny – wręcz przeciwnie.

ruch organiczny
Ruch związany z bezpłatnymi, niereklamowymi wynikami wyszukiwania w Google, czy pochodzący z niepromowanych (organicznych) postów na portalach społecznościowych.

słowa kluczowe
To frazy (niekoniecznie pojedyncze słowa) na naszej stronie powiązane z konkretnymi zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarce. Krótkie i zwięzłe sformułowania lub słowa mające na celu ułatwienie dotarcia do naszego produktu, usługi, artykułu itd. Więcej informacji na temat słów kluczowych oraz ich sprawdzania znajdziesz w jednym z naszych poradnników.

SaaS
ang. Software as a Service – usługa dostarczania oprogramowania na zasadzie subskrypcji (abonamentu). Aplikacja przechowywana jest na serwerach dostawcy, co likwiduje konieczność posiadania własnego serwera. Klienta nie interesuje sprzęt, ani środowisko pracy. Zazwyczaj – tak jak w wypadku oprogramowania Shoper – klient nie musi wiązać się z dostawcą umową. To rodzaj usługi w tzw. chmurze.

SEM
ang. search engine marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). Wykorzystuje płatne wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce.

SEO
ang. search engine optimization – działania mające na celu poprawienie pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są związane przede wszystkim z tworzeniem unikatowych i angażujących dla użytkowników treści, jednocześnie zgodnych z technicznymi wytycznymi.

sesja
Jak podaje Pomoc Google Analytics, sesja to grupa interakcji użytkownika, które zachodzą na stronie w danym czasie. Cały szereg wykonanych czynności np. wejście na stronę, obejrzenie galerii zdjęć, przejście na kartę produktu, dokonanie zakupu i opuszczenie strony. Sesją może być też samo wejście i szybkie wyjście ze strony.

shadowban
Oznacza, że nasze zdjęcia nie są widoczne pod wybranymi hashtagami, o ile przeglądający zdjęcia związane z hashtagiem użytkownik nas nie obserwuje. Blokuje w ten sposób organiczny napływ obserwujących z Instagrama. Może być karą za spam, kupowanie polubień czy obserwujących, regularne zgłoszenia profilu, korzystanie z zakazanych hashtagów czy częste naruszenia regulaminu. Osoba, której dotknął shadowban może nie zdawać sobie z niego sprawy (stąd nazwa, ang. shadow – cień). Warto zwrócić uwagę, że nie jest to zjawisko oficjalnie potwierdzone przez Instagrama i niekoniecznie musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.

SKU
ang. stock keeping unit – jednostka magazynowa; unikatowy ciąg znaków identyfikujący produkt: jego producenta, markę, kolor czy rozmiar (każdy wariant magazynowy produktu ma inny numer SKU). Pomocny w śledzeniu stanów magazynowych. W przeciwieństwie do numerów EAN czy GTIN tyczy się sprzedawcy, a nie wytwórcy towaru. Pomaga w zarządzaniu stanami magazynowymi w sklepie internetowym i ułatwia sprzewdzanie dostępności produktu u dostawców.

slider
Najczęściej zbiór obrazków promocyjnych (banerów) w formie suwaka zmieniającego się co określoną ilość sekund. Informacje na temat slidera i jego konfiguracji na platformie Shoper znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.

SSL
ang. secure socket layer – rodzaj protokołu zapewniającego bezpieczny przesył informacji na stronie internetowej. Certyfikat SSL świadczy o poufności transmitowanych danych. Informacje o certyfikacie SSL w sklepie Shoper znajdziesz na naszej stronie.

tagowanie
Na Facebooku oznaczanie innych użytkowników czy fanpage'y. Odbywa się przy pomocy znaku @ i podaniu nazwy profilu, który chcemy oznaczyć w poście czy wiadomości.

targetowanie
ang. target, czyli cel. Dobieranie odbiorców, do których chcemy wystosować reklamę. Selekcja może odbywać się m.in. po danych społeczno-demograficznych (jak wiek lub płeć, stan cywilny czy posiadane potomstwo), geograficznych (jak wielkość miejsca zamieszkania), behawioralnych (przykładowo zachowanie na stronie sklepu czy nawyki zakupowe), psychograficznych (cechy związane z osobowością czy stylem życia).

TL;DR
ang. too long; didn't read – skrót oznaczający „za długie; nie przeczytałem”. Używany np. jako komentarz w sytuacjach, gdy treść była zbyt długa i nużąca, aby ją przeczytać. Zaznacza się nim również streszczenie tekstu w internecie.

umiejscowienia
Docelowe miejsca, gdzie wyświetlana jest nasz komunikat np. reklama. W Centrum Pomocy Facebooka znajdziesz listę umiejscowień wraz z opisem. Wśród nich znajdziesz np. Instagram, Messenger, czy aktualności na Facebooku.

upselling
Technika sprzedaży, w której klientowi oferuje się rozwiązanie klasy wyższej niż to, które chciał kupić. Przykładem może być uwzględnienie potrzeb klienta i zaoferowanie wyższej klasy laptopa lub zachęcenie do oferty przedłużającej gwarancję o dodatkowe dwa lata czy zaoferowanie większych frytek przez sprzedawcę w McDonald's.

URL
Ujednolicony format służący do odnoszenia się do różnych zasobów w internecie. Najczęściej rozumiemy przez niego po prostu adres strony www.

UX
ang. user experience – doświadczenia użytkownika z użytkowania produktu, ale również aplikacji czy strony internetowej. User Experience Design – działania podejmowane, aby zwiększyć użyteczność i funkcjonalność (np. sklepu internetowego) przy jednoczesnym zachowaniu dobrego projektu graficznego i łatwego oraz intuicyjnego użytkowania.

wskaźnik trafności
Ocena reklamy na Facebooku od 1 do 10 wskazująca, na ile dobrze grupa odbiorców reaguje na reklamę. Pojawia się, gdy reklama zostanie wyświetlona więcej niż 500 razy. Szacunkowo ocenia reakcję odbiorców na reklamę i jej skuteczność (względem realizowanego celu). Wskaźnik trafności to szacunkowa ocena reakcji odbiorców na reklamę. Wyższy wskaźnik trafności reklamy oznacza lepszą ocenę jej skuteczności. Im wyższy wskaźnik trafności, tym większe prawdopodobieństwo wyświetlenia komunikatu niż w przypadku innych reklam skierowanych do takich samych odbiorców.

XML
Uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wykorzystują go np. porównywarki cenowe, reklamy produktowe na Facebooku czy integracje z hurtowniami. Pozwala na zapis złożonych map strony i danych. Zawiera także inne informacje np. o ostatniej modyfikacji czy rodzaju przetwarzanych danych (w przeciwieństwie do prostego pliku CSV).

zasięg
Unikatowa liczba osób, do których dotarliśmy z naszym przekazem np. postem na Facebooku.