W udostępnionych materiałach spotykasz wiele branżowych skrótów i słów? Szczególnie na początku działalności może być to problematyczne. My staramy się, żeby nasze poradniki były łatwe w odbiorze po to, aby każdy mógł bez problemu wdrożyć wskazówki w życie. Jednak gdyby zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę pojęć związanych z dropshippingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.

Słowniczek dropshippingowca
There are currently 17 names in this directory
B2B
ang. business to business – rodzaj biznesu polegający na wzajemnej relacji np. sprzedaży odbywającej się między dwiema firmami. W modelu B2B sprzedajemy produkty lub realizujemy usługi dla innych firm.
B2C
ang. business to consumer – rodzaj biznesu, w którym produkty lub usługi są sprzedawane przez firmy klientom indywidualnym.
Brutto
to wartość towaru lub usługi wraz z wszelkimi obciążeniami. W definicji zakupów to wartość towaru lub usługi z doliczoną kwotą np. należnego podatku VAT.
CSV
ang. comma-separated values czyli [plik] z wartościami oddzielonymi przecinkami. Format pliku tekstowego, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami np. do importu i eksportu produktów. W tym prostym zapisie przecinki pełnią funkcję rozdzielnika między kolumnami.
Dochód
są to przychody przedsiębiorstwa pomniejszone o koszt uzyskania przychodu. Jest różnicą między przychodami a poniesionymi kosztami.
Dropshipping
Model logistyczny, w którym sklep internetowy pełni rolę pośrednika. Zamówienie ze sklepu jest przekazywane do hurtowni, która wysyła towar, którym dysponuje. Sprzedawca osiąga zysk z różnicy między ceną hurtową a detaliczną, musi również wcześniej zintegrować swój sklep z wybraną przez siebie hurtownią.
Etykieta
Jest inaczej listem przewozowym, potwierdza przyjęcie przesyłki do transportu przez przewoźnika. Na etykiecie znajdziemy takie informacje jak: dane nadawcy paczki (imię i nazwisko, adres odbioru, zawartość i waga przesyłki), kod kreskowy (zawiera numer przewozowy).
html
Bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internetowych.
Marża
definiuje różnicę pomiędzy ceną sprzedaży towaru a ceną zakupu. Może być wyrażana w postaci procentowej jak i kwotowej.
Marketplace
Elektroniczna platforma sprzedażowa- innymi słowy to strona internetowa na której wielu sprzedawców może oferować swoje produkty w tym samym czasie np. Allegro, Empik.
Narzut
jest określoną kwotą o jaką powiększono koszt zakupu lub powstania danej rzeczy, w celu zdefiniowania jej ceny.
Netto
to wartość towaru lub usługi nieuwzględniająca dodatkowych obciążeń. W definicji zakupów to np. wartość towaru lub usługi bez doliczonej kwoty np. należnego podatku VAT.
Przychód
Przychód to łączna wartość ze sprzedaży produktów netto (czyli bez należnego podatku VAT) w danym okresie rozliczeniowym.
SKU
ang. stock keeping unit – jednostka magazynowa; unikatowy ciąg znaków identyfikujący produkt: jego producenta, markę, kolor czy rozmiar (każdy wariant magazynowy produktu ma inny numer SKU). Pomocny w śledzeniu stanów magazynowych. W przeciwieństwie do numerów EAN czy GTIN tyczy się sprzedawcy, a nie wytwórcy towaru. Pomaga w zarządzaniu stanami magazynowymi w sklepie internetowym i ułatwia sprawdzanie dostępności produktu u dostawców.
XML- XML
Uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wykorzystują go np. porównywarki cenowe, reklamy produktowe na Facebooku czy integracje z hurtowniami. Pozwala na zapis złożonych map strony i danych. Zawiera także inne informacje np. o ostatniej modyfikacji czy rodzaju przetwarzanych danych (w przeciwieństwie do prostego pliku CSV).