Słowniczek dropshippingowca

 

W udostępnionych materiałach spotykasz wiele branżowych skrótów i słów? Szczególnie na początku działalności może być to problematyczne. My staramy się, żeby nasze poradniki były łatwe w odbiorze po to, aby każdy mógł bez problemu wdrożyć wskazówki w życie. Jednak gdyby zdarzyło się, że użyte słownictwo jest dla ciebie niezrozumiałe – nie przejmuj się. Poniżej znajdziesz listę pojęć związanych z dropshippingiem. Znajdź niejasne wyrażenia i poznaj ich znaczenia, a przy okazji zapoznaj się z innymi wartymi uwagi hasłami.
Shoper Kampanie – dział pomocy

 

Słowniczek dropshippingowca

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 17 names in this directory
Alias
jest nazwą adresu e-mail przypisaną do konkretnej skrzynki pocztowej.

B2B
ang. business to business – rodzaj biznesu polegający na wzajemnej relacji np. sprzedaży odbywającej się między dwiema firmami. W modelu B2B sprzedajemy produkty lub realizujemy usługi dla innych firm.

B2C
ang. business to consumer – rodzaj biznesu, w którym produkty lub usługi są sprzedawane przez firmy klientom indywidualnym.

Brutto
to wartość towaru lub usługi wraz z wszelkimi obciążeniami. W definicji zakupów to wartość towaru lub usługi z doliczoną kwotą np. należnego podatku VAT.

CSV
ang. comma-separated values czyli [plik] z wartościami oddzielonymi przecinkami. Format pliku tekstowego, który może być użyty do wymiany danych między aplikacjami np. do importu i eksportu produktów. W tym prostym zapisie przecinki pełnią funkcję rozdzielnika między kolumnami.

Dochód
są to przychody przedsiębiorstwa pomniejszone o koszt uzyskania przychodu. Jest różnicą między przychodami a poniesionymi kosztami.

Dropshipping
Model logistyczny, w którym sklep internetowy pełni rolę pośrednika. Zamówienie ze sklepu jest przekazywane do hurtowni, która wysyła towar, którym dysponuje. Sprzedawca osiąga zysk z różnicy między ceną hurtową a detaliczną, musi również wcześniej zintegrować swój sklep z wybraną przez siebie hurtownią.

Etykieta
Jest inaczej listem przewozowym, potwierdza przyjęcie przesyłki do transportu przez przewoźnika. Na etykiecie znajdziemy takie informacje jak: dane nadawcy paczki (imię i nazwisko, adres odbioru, zawartość i waga przesyłki), kod kreskowy (zawiera numer przewozowy).

html
Bazujący na zamkniętych w ostrych nawiasach język wykorzystywany w tworzeniu stron internetowych.

Marża
definiuje różnicę pomiędzy ceną sprzedaży towaru a ceną zakupu. Może być wyrażana w postaci procentowej jak i kwotowej.

Marketplace
Elektroniczna platforma sprzedażowa- innymi słowy to strona internetowa na której wielu sprzedawców może oferować swoje produkty w tym samym czasie np. Allegro, Empik.

Narzut
jest określoną kwotą o jaką powiększono koszt zakupu lub powstania danej rzeczy, w celu zdefiniowania jej ceny.

Netto
to wartość towaru lub usługi nieuwzględniająca dodatkowych obciążeń. W definicji zakupów to np. wartość towaru lub usługi bez doliczonej kwoty np. należnego podatku VAT.

Przychód
Przychód to łączna wartość ze sprzedaży produktów netto (czyli bez należnego podatku VAT) w danym okresie rozliczeniowym.

SKU
ang. stock keeping unit – jednostka magazynowa; unikatowy ciąg znaków identyfikujący produkt: jego producenta, markę, kolor czy rozmiar (każdy wariant magazynowy produktu ma inny numer SKU). Pomocny w śledzeniu stanów magazynowych. W przeciwieństwie do numerów EAN czy GTIN tyczy się sprzedawcy, a nie wytwórcy towaru. Pomaga w zarządzaniu stanami magazynowymi w sklepie internetowym i ułatwia sprawdzanie dostępności produktu u dostawców.

XML- XML
Uniwersalny standard przeznaczony do reprezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur. W pliku XML mogą zawierać się informacje na temat produktów dostępnych w sklepie internetowym. Wykorzystują go np. porównywarki cenowe, reklamy produktowe na Facebooku czy integracje z hurtowniami. Pozwala na zapis złożonych map strony i danych. Zawiera także inne informacje np. o ostatniej modyfikacji czy rodzaju przetwarzanych danych (w przeciwieństwie do prostego pliku CSV).

Zysk
nadwyżka wartości sprzedaży nad ogólnymi wydatkami, oznacza to, że firma ma przychody są wyższe niż koszt ich uzyskania.