Google Search Console – raport „Produkty”

Pozycjonowanie – średniozaawansowany
● ● ●
Pozycjonowanie1 minuta czytania

 

Raport widoczny tylko dla sklepów internetowych. Podobnie jak raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – wskazać typy błędów, które się pojawiają w sklepie i których produktów dotyczą.

Widok główny raportu wygląda mniej więcej tak:

 

Raport Produkty
Kliknij, aby powiększyć.

 

Zasada działania jest oczywiście taka sama jak w innych raportach (i całym systemie) – żeby dowiedzieć się, których produktów dotyczy konkretny typ problemu, klikamy w niego i przechodzimy dalej. Następnie system przenosi nas do widoku ze specyfikacją problemu (po kliknięciu Dowiedz się więcej) i listą stron, których dotyczy:

 

Raport Produkty
Kliknij, aby powiększyć.

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Pełny spis błędów, które mogą się pojawić na stronach produktowych znajduje się na stronie https://schema.org/Offer

 

Niestety strona dostępna jest tylko w języku angielskim, ale tłumacz Google radzi sobie w tym przypadku bardzo dobrze 🙂

Oczywiście po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i wdrożeniu poprawek postępujemy wg standardowego procesu weryfikacji, rozpoczynającego się od kliknięcia Sprawdź poprawkę (dokładny opis procesu kilka akapitów wyżej).