Google Search Console – raport „Produkty”

Pozycjonowanie – średniozaawansowany

Raport widoczny tylko dla sklepów internetowych.

Podobnie jak raport obsługi na urządzeniach mobilnych ma tylko jeden cel – wskazać typy błędów, które się pojawiają w sklepie i których produktów dotyczą.

Widok główny raportu wygląda mniej więcej tak:

Raport Produkty
Kliknij, aby powiększyć.

Zasada działania jest oczywiście taka sama jak w innych raportach (i całym systemie) – żeby dowiedzieć się, których produktów dotyczy konkretny typ problemu, klikamy w niego i przechodzimy dalej. Następnie system przenosi nas do widoku ze specyfikacją problemu (po kliknięciu „Dowiedz się więcej”) i listą stron, których dotyczy:

Raport Produkty
Kliknij, aby powiększyć.

Zobacz więcej: Pełny spis błędów, które mogą się pojawić na stronach produktowych znajduje się na stronie https://schema.org/Offer

Niestety strona dostępna jest tylko w języku angielskim, ale tłumacz Google radzi sobie w tym przypadku bardzo dobrze 🙂

Oczywiście po zdiagnozowaniu przyczyny problemu i wdrożeniu poprawek postępujemy wg standardowego procesu weryfikacji, rozpoczynającego się od kliknięcia „Sprawdź poprawkę” (dokładny opis procesu kilka akapitów wyżej).