Google Search Console – baza wiedzy

Pozycjonowanie – średniozaawansowany
● ● ●
Pozycjonowanie20 minut czytania

 

Dla e-commerce i nie tylko

Google Search Console to narzędzie, które kompleksowo monitoruje i raportuje widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Możemy z niego dowiedzieć się mnóstwo przydatnych informacji – pod warunkiem, że wiemy jak z niego korzystać 😉 

Żeby ci w tym pomóc, przygotowaliśmy serię poradników, które opisują raporty widoczne w systemie. Wiedzę z tych raportów możesz wykorzystać do monitorowania pozycji twojego sklepu internetowego czy działań agencji SEO.

 

  1. Co to jest Google Search Console i czy warto korzystać z tego narzędzia?
  2. Jak dodać mapę witryny do GSC, czyli jak zacząć korzystać z usługi?
  3. Jak połączyć Google Search Console z Google Analytics? Czyli co zrobić, żeby dane, które zbiera Search Console, były widoczne także w panelu Google Analytics?
  4. Jak korzystać z raportu Skuteczność? Czyli jak sprawdzić ile osób zobaczyło i kliknęło twoją witrynę w wynikach wyszukiwania oraz przy jakich zapytaniach się pojawia?
  5. Jak korzystać z raportu Sprawdzanie adresu URL? Czyli jak sprawdzić dane diagnostyczne dla konkretnego adresu URL i co oznaczają?
  6. Jak korzystać z raportu Stan? Czyli jak sprawdzić które strony zostały zaindeksowane, a które nie i jakie jest tego uzasadnienie?
  7. Jak korzystać z raportu Mapy witryn? Czyli jak sprawdzić statystyki twojej mapy witryny i co oznaczają?
  8. Jak korzystać z raportu Obsługa na urządzeniach mobilnych? Czyli jak sprawdzić łatwość obsługi strony na urządzeniach mobilnych poszczególnych stron?
  9. Jak korzystać z raportu Produkty? Czyli jak sprawdzić, przy których produktach Google zauważył błędy oraz czego one dotyczą? Raport dla e-commerce!
  10. Jak korzystać z raportu Linki? Czyli jak sprawdzić, w których witrynach znajdują się linki do twojej strony i jaki mają tekst?
  11. Skąd biorą się różnice między danymi w Search Console, a Google Analytics?