poziom: średniozaawansowany
SEO / Pozycjonowanie | 20 minut
Dla e-commerce i nie tylko
Google Search Console to narzędzie, które kompleksowo monitoruje i raportuje widoczność witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Możemy z niego dowiedzieć się mnóstwo przydatnych informacji – pod warunkiem, że wiemy jak z niego korzystać 😉
Żeby ci w tym pomóc, przygotowaliśmy serię poradników, które opisują raporty widoczne w systemie. Wiedzę z tych raportów możesz wykorzystać do monitorowania pozycji twojego sklepu internetowego czy działań agencji SEO.
- Co to jest Google Search Console i czy warto korzystać z tego narzędzia?
- Jak dodać mapę witryny do GSC, czyli jak zacząć korzystać z usługi?
- Jak połączyć Google Search Console z Google Analytics? Czyli co zrobić, żeby dane, które zbiera Search Console, były widoczne także w panelu Google Analytics?
- Jak korzystać z raportu Skuteczność? Czyli jak sprawdzić ile osób zobaczyło i kliknęło twoją witrynę w wynikach wyszukiwania oraz przy jakich zapytaniach się pojawia?
- Jak korzystać z raportu Sprawdzanie adresu URL? Czyli jak sprawdzić dane diagnostyczne dla konkretnego adresu URL i co oznaczają?
- Jak korzystać z raportu Stan? Czyli jak sprawdzić które strony zostały zaindeksowane, a które nie i jakie jest tego uzasadnienie?
- Jak korzystać z raportu Mapy witryn? Czyli jak sprawdzić statystyki twojej mapy witryny i co oznaczają?
- Jak korzystać z raportu Obsługa na urządzeniach mobilnych? Czyli jak sprawdzić łatwość obsługi strony na urządzeniach mobilnych poszczególnych stron?
- Jak korzystać z raportu Produkty? Czyli jak sprawdzić, przy których produktach Google zauważył błędy oraz czego one dotyczą? Raport dla e-commerce!
- Jak korzystać z raportu Linki? Czyli jak sprawdzić, w których witrynach znajdują się linki do twojej strony i jaki mają tekst?
- Czy warto korzystać z Google Analytics i Google Search Console jednocześnie?
- Jakie błędy i ostrzeżenia mogę napotkać w GSC?