Jak prezentować opinie w sklepie internetowym?

GetReview – dział Inne
● ● ●
Inne5 minut czytania

Czego dowiesz się z poradnika:

  • gdzie wyświetlać zebrane opinie,
  • jakie są najlepsze sposoby segregacji opinii,
  • opinie ze zdjęciem i wideo opinie,
  • gdzie dodatkowo wyświetlać opinie.


Zebrane opinie będą niewiele warte, jeśli nie zrobisz z nich użytku. Ich rolą jest przekonanie niezdecydowanego klienta do zakupu. Cel ten możesz zrealizować tylko, gdy twój potencjalny klient będzie miał okazję się z nimi zapoznać, a same opinie będą wiarygodne np. dzięki umieszczonym w nim zdjęciom. Z tego poradnika dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć na temat prezentacji zebranych opinii. Poradnik wykorzystuje aplikację Getreview. Jeśli jej nie masz, sprawdź ją już dzisiaj.

Gdzie wyświetlać zebrane opinie?

Jest tylko jedna dobra odpowiedź, w twoim sklepie internetowym! To tam chcesz przekonać klienta do zakupu. Dzięki temu rozwiązaniu klient ma możliwość zapoznania się z opiniami szybko — nie musi przechodzić do innych serwisów, a także ma pewność, że dotyczą one oglądanych produktów.

Miejsc, w których możesz umieścić opinie, jest wiele. Na stronie głównej warto umieścić mały widget, który nie będzie przeszkadzał w poznawaniu oferty sklepu. W aplikacji GetReview „minimoduł” znajdziesz w zakładce Narzędzia po lewej stronie panelu. 

 

mini-moduł GetReview

 

Warto również zadbać o to, by w „minimodule” pojawiły się najlepsze opinie, a także te ze zdjęciami. W GetReview wystarczy zmienić sposób „sortowania” opinii w tymże module, by przygotować jak najlepszy dowód zadowolenia z zakupów w twoim sklepie. Możesz np. wyświetlić same opinie ze średnią oceną nie niższą niż 5.

GetReview – ustawienia
Kliknij, aby powiększyć



Drugim miejscem, w którym należy umieścić opinie, jest przestrzeń pod szczegółami produktu. W tym przypadku warto sprawdzić, czy nasze narzędzie pozwala wyświetlić tylko opinie o danym produkcie. Dzięki temu rozwiązaniu klient zyska dodatkową wiedzę o produkcie, która pozwoli mu podjąć decyzję zakupową.

 

Trzecim miejscem, które nadaje się do wyświetlenia opinii, są strony informacyjne przeznaczone tylko do tego celu. Na takiej stronie powinny znaleźć się dosłownie wszystkie opinie o twoim sklepie. Aby to zrobić, musisz stworzyć nową stronę informacyjną w swoim sklepie Shoper, a następnie umieścić na niej moduł opinii. Aby to zrobić w GetReview, najlepiej skorzystać z pomocy na czacie w prawym dolnym rogu.


ikona: pomysłZapamiętaj: Opinie o twoim sklepie powinny znaleźć się w twoim sklepie. Na stronie głównej czy stronie kategorii najlepiej wyświetl mały widget z najlepszymi opiniami. Na stronach produktowych umieść opinie o produkcie. Stwórz również stronę informacyjną, gdzie wyświetlisz wszystkie zebrane opinie.

Najlepsze sposoby segregacji opinii.

W momencie, kiedy zbierzesz wystarczającą liczbę opinii, możesz zacząć myśleć o ich segregacji. Najlepiej w tym przypadku kierować się zasadą, by wyświetlać opinie w kolejności chronologicznej, począwszy od najświeższych. Dobry system zbierania opinii pozwoli ci w szybki sposób posegregować opinie w pożądany przez ciebie sposób. W GetReview możesz np. wyświetlić opinie ze średnią oceną nie niższą niż 4.



ikona: pomysłZapamiętaj: Wyświetlaj opinie w porządku chronologicznym, począwszy od najnowszych.

Opinie ze zdjęciem i wideo opinie.

Z pewnością znasz powiedzenie „obraz wart tysiąca słów”. Zdjęcia, które pochodzą od innych klientów, są pożądane przez nowych użytkowników, ponieważ pozwalają spojrzeć na przedmiot sprzedaży np. w naturalnym oświetleniu. GetReview pozwala przesłać wraz z opinią zdjęcie otrzymanego produktu. Za taką opinię warto nagrodzić użytkownika, który ją wystawił, dodatkowym kodem rabatowym.

Jeszcze lepszą opcją jest posiadanie przez system zbierania opinii, możliwości przesłania w niej krótkiej wideo recenzji. O pożądaniu ich przez klientów mogą świadczyć, chociażby całe kanały na YouTube zajmujące się recenzjami produktów np. Red Lipstick Monster. W GetReview taką opcję znajdziesz w zakładce Narzędzia. Podczas konfiguracji wideo opinii, warto włączyć możliwość nagradzania ich autorów kodem rabatowym.

Wideo opinie GetReview
Kliknij, aby powiększyć.



ikona: pomysłZapamiętaj: Sprawdź, czy twoje narzędzie do zbierania opinii pozwala przesłać w niej zdjęcie lub krótkie wideo. Jeśli tak, przygotuj rabat dla autorów takich recenzji i poinformuj ich o tym w pierwszej wiadomości z prośbą o opinię.

Gdzie dodatkowo wyświetlać opinie?

Zebrane opinie warto również wyświetlić w miejscach, w których masz kontakt ze swoim klientami. Jeśli aktywnie prowadzisz profil sklepu na Facebooku, będzie to doskonałe miejsce. Facebook pozwala na to, tylko niektórym narzędziom, wśród których jest GetReview. W tym celu przejdź do zakładki „narzędzia” po lewej stronie panelu i wybierz „Facebook Page Tab” i postępuj zgodnie z umieszczonymi tam instrukcjami. Pamiętaj jednak, że do uruchomienia tej funkcji twoja strona na Facebooku musi mieć minimum 2000 polubień*.

Opinie GetReview na Facebooku
Kliknij, aby powiększyć.

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Aplikację GetReview dla sklepów Shoper zainstalujesz w panelu swojego sklepu w zakładce „Aplikacje” lub poprzez Shoper Appstore.

 

źródła:

*https://developers.facebook.com/docs/pages/tabs/


Adam Olejnik – GetReviewAdam Olejnik — współpracował z setkami sklepów internetowych, którym doradzał ws. używanych narzędzi, pozycjonowania czy tworzenia kart produktowych. Aktualnie pomaga klientom GetReview dostosowywać aplikację do sklepów, tak by pozyskiwały one jak najwięcej wartościowych opinii.