Rozpocznij sprzedaż na Domodi i Allani

Inne – średniozaawansowany
Inne | 9 minut

Czego dowiesz się z poradnika:

  • czym są serwisy z Grupy Domodi i jak mogą wesprzeć twój sklep;
  • jak rozpocząć współpracę z Grupą Domodi;
  • ile to kosztuje i na jakie efekty można liczyć;
  • jak efektywnie wykorzystywać ruch pozyskany dzięki Grupie Domodi.

Czym są serwisy Domodi i Allani?

Domodi (domodi.pl) i Allani (allani.pl) to jedne z największych polskich serwisów e-commerce w kategorii moda, należące do Grupy Domodi. Każdego miesiąca odwiedzane są nawet przez kilkanaście milionów użytkowników.

Ich wysoka pozycja jest oparta przede wszystkim o bardzo dobrą widoczność w wyszukiwarce Google oraz zasięgi związane z social mediami czy reklamą Google Ads. Serwisy należą również do Grupy Wirtualna Polska – WP, czyli właściciela takich stron jak wp.pl, pudelek.pl czy o2.pl, co jest dodatkowym powodem ich dużej popularności.

Jak Domodi i Allani mogą pomóc twojemu sklepowi?

Serwisy nie sprzedają swoich produktów, a jedynie prezentują oferty innych sklepów. Tym samym stanowią swego rodzaju agregator asortymentu dostępnego u różnych sprzedawców. Do grona tych sprzedawców możemy bez problemu dołączyć, o czym w dalszej części artykułu.


Domodi i Allani jednak w odróżnieniu od wielu marketplace’ów (np. Allegro czy EMPiK-u) przekierowuje klienta, który znalazł na nich interesujący produkt bezpośrednio do sklepu, gdzie następuje finalizacja zamówienia. Tym samym użytkownik staje się klientem konkretnego sklepu, a nie zewnętrznych platform.

 

ikona: pomysłWyjaśnienie: Linki zamieszczone w serwisach Domodi i Allani nie przekazują mocy, tym samym nie mają wpływu na pozycjonowanie.

Dla jakich branż przeznaczone są serwisy?

Domodi i Allani to serwisy skupiające się na szeroko rozumianej modzie i przeznaczone są do prezentowania oferty sklepów działających w branżach takich jak:

  • odzież
  • obuwie
  • bielizna
  • torby
  • biżuteria
  • uroda (głównie perfumy i kosmetyki).

Słów kilka o widoczności w Google

Na moment jeszcze wrócimy do kwestii będącej dużą zaletą Domodi oraz Allani, czyli widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google.

Przykładowo Domodi na podstawie analizy narzędziem Senuto jest widoczne w Google na ponad 140.000 fraz (TOP10) w tym ponad 40.000 fraz (TOP3) – dane na grudzień 2019 roku:

 

Domodi – wyniki na Senuto
Kliknij, aby powiększyć.

 

Allani ma niewiele gorsze statystyki, czyli ponad 135.000 słów kluczowych w TOP10 w tym ok 40.000 w TOP3 – dane na grudzień 2019:

Allani – Senuto
Kliknij, aby powiększyć.

 

Serwisy wyświetlają się na bardzo wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google na tak ogólne słowa jak np.: kurtki damskie, sukienki wizytowe czy spodnie. Wyrażenia takie pozostają zazwyczaj poza zasięgiem większości sklepów odzieżowych, gdyż okupowane są przez duże marki dysponującymi pokaźnymi budżetami na działania związane z SEO i pozycjonowaniem.
Dla mniejszych i średnich sklepów szansą na przebicie się ze swoją ofertą daje właśnie integracja z Domodi i Allani.

Jak rozpocząć współpracę z Domodi i Allani?

1. Rejestracja

Rejestracji dokonujemy przez formularz dostępny na stronie: https://grupadomodi.pl/ (bezporedni link do resejstracji: https://panel.domodi.pl/account/create)
Podajemy swoje dane, adres sklepu i adres mailowy, który standardowo musimy potwierdzić.

 

ikona: uwagaUwaga: Zakładając konto na serwisach Grupy Domodi twoje produkty będą pojawiać się zarówno na stronie Domodi jak i Allani.

2. Dodajemy plik XML do sklepu

Przy potwierdzaniu maila dodajemy sklep do naszego konta i wgrywamy plik XML.

 

dodaj sklep do Domodi/Allani
Kliknij, aby powiększyć.

 

Na chwilę zatrzymajmy się przy pliku XML. Grupa Domodi akceptuje popularne struktury pliku z ofertą jak Ceneo czy Google Merchant, ale żeby zapewnić odpowiednie treści dla użytkowników sugerują wykorzystanie ich własnego formatu (tutaj znajdziesz szczegółowe informacje o wymogach struktury plików)

W sklepach Shoper można skorzystać już z gotowego rozwiązania bez potrzeby ręcznego przekazywania plików XML – czyli z aplikacji: https://www.shoper.pl/aplikacje/domodi/

Domodi aplikacja Shoper

Dodatkową zaletą aplikacji jest możliwość wybrania np. konkretnych kategorii, producentów czy produktów, które będą przesyłane do serwisów Grupy Domodi. To bardzo dobre rozwiązanie, gdyż nie zawsze jest potrzeba reklamowania wszystkich produktów dostępnych w naszym sklepie.

 

ikona: zobacz równieżZobacz więcej: Instrukcja obsługi aplikacji Domodi

 

ikona: pomysłWyjaśnienie: Plik XML to uniwersalny standard prezentowania danych w formie odpowiednio ułożonych struktur.

3. Czekaj na kontakt doradcy w celu omówienia warunków

Po wypełnieniu formularza możemy spodziewać się kontaktu ze strony opiekuna. Zazwyczaj jest to wiadomość mailowa zawierająca warunki współpracy, dodatkowe informacje, instrukcje czy obecnie obowiązujące promocje.

 

ikona: pamiętajPamiętaj: Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, może dołączyć do Domodi i Allani. Sklepy przechodzą weryfikację pod kątem jakości oferty – m.in. jakości zdjęć czy obecności znaków wodnych na zdjęciach.

Jak wygląda model rozliczeniowy, czyli ile kosztuje Domodi i Allani?

Pierwsza wpłata – od tego zaczynamy

Po rejestracji i dopełnieniu formalności zgodnie z warunkami na grudzień 2019 musimy dokonać pierwszej płatności w kwocie 500 zł. Całość tego budżetu zostanie przeznaczona na kliknięcia (o czym poniżej). Dodatkowo możemy liczyć na dodatkowy bonus przy pierwszej wpłacie – zazwyczaj 10%.

Ile kosztuje korzystanie z serwisów Grupy Domodi?

Serwisy prezentują naszą ofertę i jeśli użytkownikowi spodoba się nasz produkt, to po wejściu w niego (kliknięciu) zostaje przekierowany bezpośrednio do naszego sklepu.
To właśnie za kliknięcia pobierana jest opłata, czyli obowiązuje taki sam mechanizm jak w przypadku reklam w Google Ads czy porównywarek cenowych.

Koszt jednego kliknięcia wynosi 0,30 zł (styczeń-wrzesień) lub 0,35 zł (październik-grudzień). Czasem przy większych budżetach stawki można indywidualnie negocjować.

Na jak długo starcza budżet w Domodi i Allani? Jakie kwoty trzeba przeznaczać?

Tak naprawdę wszystko zależy od naszego asortymentu, jego wielkości czy ustaleń z opiekunem. W samym systemie nie ma możliwości definiowania np. stawek dziennych czy tygodniowych – tym samym zarządzanie budżetem jest ograniczone
Ruch w serwisach jest na tyle duży, że posiada potencjał, aby sklep spożytkował zarówno 500 zł, jak i 50 000 zł. Grupa Domodi sprowadzi za wpłaconą kwotę (od 500 zł w górę) użytkowników do naszego sklepu.

Co się stanie, jak nie będzie dostępnego budżetu?

W sytuacji, gdy wpłacony przez nas budżet wyczerpie się, to nasze produkty nie zostaną usunięte, ale będą wyświetlane znacznie rzadziej na stronach serwisów.

Jaka jest efektywność reklamy na Domodi i Allani?

Na to pytanie bardzo trudno jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż bardzo dużo zależy od samego sklepu, do którego trafi potencjalny klient.

Elementy wpływające na efektywność tego kanału, jakie można wymienić dotyczą także innych i możemy tutaj wymienić:

  • rodzaj asortymentu
  • cen produktów
  • oryginalność oferty
  • zdjęcia, dopracowanie sklepu, karty produktu
  • zaufanie do sklepu dzięki m.in, opiniom, formom płatności i dostawy.

 

ikona: pomysłWskazówka: Zanim zaczniesz się reklamować upewnij się, że twój sklep jest gotowy na przyjęcie klienta, a sprowadzony ruch nie będzie zmarnowany
Jak przygotować sklep na przyjęcie klienta?

 

panel Domodi/Allani – obroty
Przykładowy panel z zestawieniem efektywności reklamowania sklepu na serwisach Grupy Domodi.  Kliknij, aby powiększyć.

Parę przykładów – czyli o efektywności słów kilka

Oczywiście warto przetestować efektywność tego kanału pozyskiwania klientów w swoim sklepie, ale dobrze też spojrzeć jak robili to inni.

Poniżej przedstawiamy garść statystyk z różnych sklepów prezentujących swoje produkty w serwisach Domodi i Allani. Uwzględniliśmy liczbę sesji oraz współczynnik konwersji na podstawie danych z Google Analytics.

 

Przypadek 1 – producent obuwia, unikalne opisy, zdjęcia, dopracowana szata graficzna, rozbudowana społeczność w social media

liczba sesji: 145 000
współczynnik konwersji Domodi: 0,45%
współczynnik konwersji Allani: 0,39%
średni współczynnik konwersji – wszystkie kanały: 0,84%

 

Przypadek 2 – dystrybutor odzieży damskiej, unikalne opisy, własne zdjęcia, budowanie społeczności i komunikacji wokół stylistki

liczba sesji: 14 000
współczynnik konwersji Domodi: 0,17%
współczynnik konwersji Allani: 0,10%
średni współczynnik konwersji – wszystkie kanały: 0,29%

 

Przypadek 3 – importowana odzież i bielizna damska, własne stany magazynowe, bardzo dobre ceny

liczba sesji: 180 000
współczynnik konwersji Domodi: 0,32%
współczynnik konwersji Allani: 0,30%
średni współczynnik konwersji – wszystkie kanały: 0,68%

 

Przypadek 4 – dystrybutor odzież damskiej, unikalne zdjęcia według jednej, przemyślanej kompozycji, bardzo mocne wsparcie profili social media, dopracowany wygląd sklepu

liczba sesji: 40 000
współczynnik konwersji Domodi: 0,26%
współczynnik konwersji Allani: 0,30%
średni współczynnik konwersji – wszystkie kanały: 1,12%

 

ikona: pomysłWyjaśnienie: Współczynnik konwersji przedstawiany jest w postaci procentowej i dla przykładu jeśli wynosi on 1% oznacza, że na 100 użytkowników 1 dokonał zakupu.

Co jeszcze możemy zrobić?

Łatwo zaobserwować, że współczynnik konwersji z serwisów Grupy Domodi jest przeciętnie dwukrotnie niższy od średniego ze wszystkich kanałów. Niepoprawne jest jednak założenie, że jest to kanał nieopłacalny, gdyż może dostarczyć do sklepu sporo świeżego  ruchu i nowych użytkowników. 

Pozyskany ruch, czyli użytkownicy, którzy trafili do naszego sklepu z tych kanałów powinni być dodatkowo poddawani mechanizmom lojalizacyjnym i remarketingowym. W tym celu dobrze, aby w sklepie działały:

  • lojalizacja klientów, którzy dokonali już zakupu,
  • zapis do newslettera, aby zbierać adresy mailowe potencjalnych klientów (sprawdź jak zrobić efektywny zapis do newslettera),
  • remarketing w Google Ads (w przypadku korzystania z usług Shoper Kampanii jest on uruchamiany automatycznie),
  • remarketing w Social Mediach (np. na Facebook),
  • sklepy o dużym ruchu mogą sięgnąć po narzędzia Marketing Automation.