Strona „O nas”

Content marketing – początkujący
Content marketing | 3 minuty

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jakich schematów unikać, tworząc stronę o swoim sklepie internetowym;
  • poznasz przykłady poprawnie wykonanych stron o firmie;
  • dowiesz się, co możesz zamieścić w zakładce poświęconej twojemu sklepowi.

Jesteśmy młodą, dynamicznie rozwijającą się firmą…

Zakładka opisująca działalność firmy jest niestety w większości przypadków traktowana zbyt powierzchownie. Często pojawiają się szablonowe, wyświechtane frazesy dublowane przez wiele firm. Nie tylko nie budzą one zaufania, ale świadczą o braku pomysłowości osób odpowiedzialnych za treści na stronie.

Źle: Jesteśmy młodą dynamicznie rozwijająca się firmą oferującą produkty najwyższej jakości, a naszą pasją są klienci.

No dobrze, w takim razie, jak powinna wyglądać ciekawie przygotowana zakładka „O nas”? Możesz to śmiało sprawdzić na kilku przykładach.

Zakładka O nas to wspaniała okazja na pokazanie ludzkiej twarzy marki i udowodnienia, że w sklepie kryją się nie tylko linijki kodu, ale że prowadzą go ludzie, którym zależy na konkretnych wartościach i dobru klientów. Szczególne pole do popisu mają tu wszystkie firmy rodzinne i niewielkie manufaktury. W tej zakładce nie wykorzystuj wizerunków osób pobranych z banków zdjęć. Nie bój się za to zamieszczać zdjęć swojej firmy od kuchni i nie obawiaj się pokazywania własnej twarzy. Jeżeli nie straszne ci występowanie przed kamerą, wspaniałym rozwiązaniem będzie również wideo. Oczywiście pod nim warto zamieścić co nieco kreatywnego tekstu – pełni on również ważną rolę w pozycjonowaniu strony w internecie.

Co można tutaj zamieścić?

Jeżeli brakuje ci pomysłu, przeczytaj uważnie poniższe punkty i zastanów się, jaka jest geneza twojego biznesu. Przedstawienie jego historii wcale nie musi być trudne, a dla czytelnika nudne!

  1. Skąd wziął się pomysł na biznes? Czy wywodzi się z jakiejś pasji? Koniecznie się nią podziel i przedstaw jej historię. Twoja opowieść nie musi być pełna sukcesów. Często cenniejsze jest przedstawienie trudnej ścieżki, która doprowadziła cię do obecnych decyzji i sytuacji, ale po drodze pomogła zdobyć bezcenną wiedzę i doświadczenie.
  2. Twoja firma jest już trochę na rynku? Przedstaw jej historię, ale wystrzegaj się zwykłej wypunktowanej listy z datami. O ile nie wymyślisz dla takiej listy interesującej formy, zbiór równoważników zdań z datami po lewej stronie nie będzie nikogo interesował.
  3. Masz ciekawą załogę? Pora ją zaprezentować! Oczywiście, o ile tylko zespół wyraża na to chęć i zgodę. Wesoła prezentacja członków firmy to dobry pomysł w wypadku zarówno małych, jak i większych firm – zobacz, jak zrobiło to np. netguru, polska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania.
  4. Zaprezentuj zdjęcia z zaplecza, sklepu stacjonarnego lub pracy w warsztacie czy magazynie. Wszystko, co zaprezentuje firmę „od kuchni” podwyższy jej wiarygodność i upewni, że sklep to nie tylko bezosobowy zlepek kodu, ale prawdziwe osoby pracujące na zadowolenie klienta.

Pamiętaj też o jednej prostej zasadzie… jeśli twój tekst mógłby się tyczyć dowolnej branży (jak fragment poniżej), wymaga on zmian.

Źle: Nasze x-letnie doświadczenie pozwala świadczyć najwyższej jakości usługi w XYZ i dostarczanie jak najlepszych produktów XYZ.

Można użyć tego zdania zarówno w branży odzieżowej, elektronicznej, meblowej, dziecięcej i wielu, wielu innych. Jeśli twoje treści są tak ogólne, zastanów się nad zmianami.

Na koniec zerknij jeszcze na jeden z wpisów z bloga Shoper, w którym właściciele mówią o swoich sklepach internetowych.

Wideo: właściciele sklepów o swojej działalności