Narzędzia, które pomogą w znalezieniu popularnych produktów do sprzedaży w twoim sklepie

Analityka – średniozaawansowany
Shoper dostawa
Analityka | 15 minut

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jakie cechy powinien posiadać sprzedawany produkt;
  • czym jest sezonowość i czym są trendy w sprzedaży produktów;
  • jakie są prognozy na rozwój branż w kolejnych latach;
  • jakie są najbardziej znane marketplace’y i na co zwrócić uwagę przy korzystaniu z nich;
  • jakie narzędzia wykorzystać do analizy konkurencji;
  • jakie aplikacje pomogą w rozszerzeniu sprzedaży w oparciu o model dropshipping.

Jakie cechy powinien posiadać produkt idealny do sprzedaży?

shoper laptop

Marzysz o założeniu sklepu internetowego lub myślisz o współpracy z hurtownią (w modelu dropshipping lub sprzedając z własnego magazynu), jednak nie wiesz, na jaki asortyment postawić? A może posiadasz już swój sklep, jednak chcesz rozszerzyć ofertę dostępnych produktów? Poznaj narzędzia, za pomocą których sprawdzisz bestsellerowe produkty.

Zacznijmy od tego, jaki powinien być ten asortyment, który warto sprzedawać? Najbardziej pożądane produkty, to takie które: 

  • rozwiązują problem twoich klientów i zaspokajają ich potrzeby,
  • wywołują efekt “WOW”,
  • mają ograniczoną dostępność w sklepach,
  • są sprawdzone jakościowo,
  • i najważniejsze: to produkty, na które jest zwiększony popyt.

Sezonowość i trendy w sprzedaży

shoper web page

W każdej branży obserwuje się sezonowość sprzedaży oraz trendy. Wiedząc, czym są i jak wyglądają w twojej branży, możesz opracować odpowiednią strategię biznesową.

1.Sezonowość w sprzedaży polega na okresach, w których sprzedaż jest wyższa lub niższa niż w pozostałej części roku. Często jest zjawiskiem zewnętrznym, niezależnym od firmy.

Tutaj musisz wiedzieć, że w ciągu roku mogą pojawić się tzw. martwe okresy, w których dochodzi do czasowych spadków w sprzedaży. Każdy okres służy innym aspektom rozwoju biznesu, dlatego jest to dobry czas na poznanie potrzeb klientów oraz zbieranie informacji o ich zachowaniach i oczekiwaniach. Wiedza na ten temat pozwoli stworzyć punkt odniesienia jak zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Jak się przygotować do sezonowości w sprzedaży?  Zwykle w sprzedaży w sezonie można zyskać nadwyżki finansowe. Sytuacja znacznie się jednak zmienia w miesiącach poza sezonem. Proponuje się wtedy obniżki cen lub dodanie nowych produktów, aby ograniczyć wpływ sezonowości. Wiele zależy od rodzaju asortymentu bądź oferowanych usług. Wiedząc jakiego rodzaju asortyment będziesz sprzedawać, postaraj się zbadać, w jaki sposób kształtuje się sezonowość twoich produktów. Możesz to zrobić za pomocą analizy konkurencji, korzystając z narzędzi opisanych w dalszej części artykułu. 

Mając do dyspozycji kalendarz, możesz sprawdzić, kiedy planowane są wydarzenia, takie jak rozpoczęcie roku szkolnego, Święta, Walentynki, Dzień kobiet czy Black Friday. Tutaj możesz skorzystać ze swojego doświadczenia oraz intuicji. Z pewnością każde wydarzenie jest związane z produktami, które sprzedają się z sukcesem w danym sezonie np. choinki na Święta. 

Wracając do kluczowego pytania o przygotowanie do sezonowości w sprzedaży, postaraj się uważnie prześledzić i dobrać słowa kluczowe dotyczące twojej działalności w danych okresach roku, aby naprowadzić klientów na to czego poszukują. Zaplanuj także odpowiednio wcześniej kampanię reklamową, której dobry początek często jest trudny do określenia i zależy w dużej mierze od branży.

2.Trendy sprzedażowe są kierunkiem, w którym w danym okresie podąża rynek oraz cena. Zwykle jest to krzywa linia zawierająca punkty maksymalne (szczyt sprzedaży) i minimalne (niska sprzedaż lub jej brak). Wyróżniamy trzy rodzaje trendów:

  • wzrostowy, kiedy obserwuje się serię wyższych punktów maksymalnych i wyższych punktów minimalnych,
  • spadkowy, kiedy obserwuje się serię niższych punktów maksymalnych i niższych punktów minimalnych,
  • boczny, kiedy cena przemieszcza się w obrębie punktów minimalnych i punktów maksymalnych na tych samych lub zbliżonych poziomach (brak trendu).

Trendy dzieli się także ze względu na czas ich trwania:

  • krótkoterminowy (trwa bardzo krótko – kilka tygodni), 
  • średnioterminowy (trwa kilka miesięcy),
  • długoterminowy (trwa od kilku miesięcy do kilku lat).


Bazując na wiedzy o trendach i sezonowości możesz znaleźć najlepsze produkty do swojego sklepu.

Sposoby na sprzedaż w twoim sklepie

shoper kaktus

Budując swój biznes w ramach sklepu internetowego wiedz, że do kwestii asortymentu możesz podejść na kilka sposobów. Możesz:

  • Sprzedawać produkty własne czyli takie, które sam wytwarzasz lub zlecasz wykonanie we własnym stylu;
  • Prowadzić sprzedaż w modelu logistycznym dropshipping,w którym to hurtownia wysyła zamówienia do klienta, a ty nie masz fizycznego kontaktu ze sprzedawanym produktem. Zajmujesz się głównie jego marketingiem;
  • Zdecydować się na fulfillment czyli outsourcing procesów logistycznych związanych z twoim sklepem online;
  • Zatowarować swoje produkty z odpowiednim wyprzedzeniem i sprzedawać je w sezonie. Wtedy koniecznością jest posiadanie własnego magazynu.

Powyższe metody sprzedaży produktów możesz ze sobą łączyć w taki sposób, aby zdywersyfikować swój asortyment i zbudować atrakcyjną markę. Dobrym przykładem dywersyfikacji rodzaju sprzedaży jest przygotowanie się do sprzedaży produktów w danym sezonie. Prowadząc sprzedaż w modelu dropshipping, w środku sezonu może zabraknąć produktów w zintegrowanych przez ciebie hurtowniach. Możesz rozważyć przygotowanie się do sprzedaży w wybranym sezonie np. choinek na święta w ramach fullfilmentu. W tym modelu operator, czyli firma logistyczna, odbiera produkty, magazynuje je, pakuje i wysyła do klienta. Innym sposobem jest zatowarowanie takich produktów do własnego magazynu. Poza sezonowością i trendami są także produkty, na które zapotrzebowanie jest cały czas. Niezależnie od pory roku czy nadchodzących wydarzeń. Zwykle są to m.in. kremy do rąk, t-shirty, pieczywo.

Prognozy i rozwój branż na rynku w perspektywie następnych lat

Znając prognozy sprzedażowe, możesz lepiej przygotować się na to, co dopiero będzie modne. Bazując na danych dostępnych w internecie, a dokładnie na raporcie opublikowanym przez PwC w kolejnych latach wartość rynku e-commerce będzie wzrastać. Będzie to widoczne szczególnie w trzech kategoriach:

  • moda (ze względu na wzrost konsumpcji po okresowym spadku w dobie pandemii oraz dalsza poprawa doświadczeń zakupowych),
  • elektronika (z powodu dalszego wzrostu zakupów online),
  • zdrowia i urody.

Jeśli są to kategorie, które są dla ciebie interesujące, plus masz pomysł na interesujący produkt, spełniający cechy, o których pisaliśmy powyżej, to może on może przynieść twojemu biznesowi znaczne zyski.

wzrost e-commerce kategorie

Na rosnące zainteresowanie produktami z wymienionych kategorii ma wpływ obecna sytuacja na rynku, a szczególnie:

  • wzrost inflacji. Utrzymująca się w dłuższej perspektywie inflacja może przyspieszyć rozwój e-commerce na skutek poszukiwania przez konsumentów niższych cen oraz okazyjnych promocji.
  • walka marketplac’ów o klienta. Większa wrażliwość cenowa, agresywne promocje czy intensywne kampanie marketingowe mogą wpłynąć na zmianę decyzji zakupowych Polaków.
  • nowe technologie. Innowacje w zakresie budowania lepszych doświadczeń zakupowych klientów w e-commerce oraz tańsza realizacja zamówień.
  • wzrost użycia produktów z racji naturalnych zmian w potrzebach konsumentów.

Bazując na opracowanym raporcie oraz przedstawionych danych, w kolejnych 5 latach (do 2027) możemy spodziewać się rokrocznie wzrostu rynku e-commerce w Polsce. Kluczowa okaże się sprawność w zarządzaniu sprzedażą wielokanałową (omnichannel). Jest to strategia polegająca na ciągłym poszukiwaniu sposób zaangażowania klienta przy pomocy wielu punktów kontaktu. Budowana marka zyskuje, poprzez wzrost rozpoznawalności na rynku, jednocześnie docierając do jak największej liczby klientów.

Znaczenie i rozwój działania w ramach q-commerce (ang. quick-commerce)

Warto wiedzieć, że prognozy wskazują, iż duże znaczenie będzie miało także działanie sklepów w ramach q-commerce, czyli dostarczenie produktu do klienta w mniej niż kilkadziesiąt minut od złożenia zamówienia. Ten rodzaj sprzedaży odegra szczególnie ważny aspekt w branży spożywczej. Dostarczenie towaru w szybkim czasie będzie istotne, w których mamy zapotrzebowanie na produkt, którego brakuje nam do ugotowania obiadu. Wzrost q-commerce będzie napędzany przez otwarcie się na sprzedaż online gigantów rynku spożywczego takich jak Lidl czy Biedronka.

Postaraj się samodzielnie szukać i weryfikować informacje na temat raportów i prognozowanych trendów i zmian w kolejnych latach. Spróbuj zrobić taki research w wyszukiwarce Google. Dzięki temu łatwiej zaplanujesz rozwój swojego biznesu i strategię działania. 

W jaki sposób badać trendy i szukać inspiracji? Narzędzia, do wyszukiwania popularnych produktów

Chcąc poszerzyć swój asortyment o atrakcyjne produkty, postaraj się sprawdzić, jakie jest obecnie zapotrzebowanie i trendy na produkty, które cię interesują.

shoper przesyłki

Swój research możesz rozpocząć bazując na dostępnych w internecie narzędziach i portalach do sprawdzania zainteresowań użytkowników.

Google Trends

To użyteczne narzędzie, w którym na bieżąco sprawdzisz trendy w wyszukiwanych frazach w Google. Może ci także pomóc w opracowaniu strategii marketingowej. Google Trends rejestruje informacje na temat wyszukiwanych fraz oraz wpisujących je użytkowników. Wystarczy, że wpiszesz interesujące cię słowo i dzięki temu sprawdzisz jakie zainteresowanie wzbudziło w ostatnich miesiącach. Możesz także zbadać sezonowość produktów oraz przewidywania tej sezonowości.

Jak to zrobić krok po kroku?

Google Trends
  • przejdź do przeglądarki Google Trends,
  • wpisz interesujące cię hasło,
  • wykorzystaj filtry takie jak kraj, zakres czasu, zainteresowanie, wyszukiwarka,
  • przeanalizuj zmienność ilości wyszukiwanych haseł w odniesieniu do poszczególnych miesięcy

Będąc na stronie Google Trends wpisujesz interesujące cię hasło, czyli produkt lub grupę produktów typu akcesoria do nurkowania. Jeżeli chcesz oszacować sezonowość, zaznacz możliwie maksymalny dostępny do wyboru zakres czasu. Wtedy otrzymasz szeroko rozłożone statystyki, od kiedy słowo/fraza było wyszukiwane. Pozwoli ci to sprawdzić, o ile wcześniej użytkownicy zaczynają interesować się danym tematem. Dzięki temu zaplanujesz z wyprzedzeniem swoje działania marketingowe.

wykres google trends

Na podstawie danych z Google Trends określisz również czas, który będzie najlepszy na to, aby rozpocząć kampanię marketingową. Zobacz nasz przykład deski snowboardowej – ze względu na przystosowanie do jazdy sezon zwykle pojawia się w okresach zimowych. Dokładniej, szczyt sezonu najczęściej przypada w miesiącach grudzień – luty. Z wykresu możemy stwierdzić, że wzrost zainteresowania powtarza się co sezon. Idąc w tym kierunku wzrost prawdopodobnie się utrzyma. Warto jednak wziąć pod uwagę, że trendy produktowe mogą się zmieniać – w końcu są to tylko przewidywania. Na podstawie ilości wyszukiwań (wzrostu i spadku) interesującej cię frazy określisz czy sezon na produkt obecnie trwa lub też dobiega końca. Pamiętaj, że w Google Trends określasz interesujący cię zakres czasu wyszukiwań danej frazy. Dzięki temu odniesiesz się do miesięcy, w których zwykle panuje sezon. Możesz rozplanować dzięki temu mądrze swoją strategię magazynowania towaru, aby nie zostać z niesprzedanymi produktami. Warto jednak uważnie analizować dane – są sytuacje, w których nie wiadomo czy dany produkt cechuje się sezonowością czy jest to jedynie chwilowy trend. Dlatego patrząc na dane, postaraj się zweryfikować różnice we wzroście względem poprzednich lat i spadku zainteresowania oraz sezonowość produktu. Weź tutaj pod uwagę cykliczność zainteresowania danym produktem/frazą zależną od sezonu oraz określ od czego może zależeć wzrost/spadek zainteresowania w danym miesiącu. 

Warto też podkreślić, że Google Trends nie pokazuje liczby wyszukiwań danego słowa kluczowego, a jego popularność. Dzięki temu dowiesz się jakie tematy zyskują na znaczeniu w danym czasie. Badając zainteresowanie danego słowa, możesz także sprawdzić podobne popularne wyszukiwania.

popularność słów kluczowych

Korzystając z narzędzia zwróć także uwagę na lokalizację, dzięki której zweryfikujesz czy warto ograniczyć kampanie marketingowe do odbiorców zamieszkujących dany obszar.

lokalizacja google trends

Google Trends posiada także opcję “porównaj”.

porównanie słów kluczowych google trends

Wpisując synonimy słów kluczowych twojego produktu sprawdzisz, które mają wyższy ranking wyszukiwań. Otrzymasz wizualne zestawienie i porównanie ilości wyszukiwań do konkretnego sezonu. Dzięki temu uzyskasz informacje jak optymalizować słowa kluczowe na stronie sklepu lub w reklamach. Jednocześnie będziesz wiedzieć jakich słów używać w treściach na twojej stronie oraz które produkty promować w pierwszej kolejności. Po rozpoczęciu analizy interesującej cię frazy kliknij na przycisk ,,+ porównaj”, wtedy pojawi się pole do wpisania dodatkowego hasła.

wykres google trends

Platformy marketplace

shoper serduszka ulubione hobby

Na platformach marketplace możesz znaleźć produkty, które warto sprzedawać lub natrafić na  inspiracje w obrębie popularnych towarów. Jakie wartościowe informacje możesz znaleźć na platformach typu marketplace? Przede wszystkim możliwość porównania oferty tego samego produktu lub typu produktu u kilku dostawców. 

Pojawienie się na polskim rynku globalnych platform marketplace przyspiesza wzrost zakupów online oferując szeroki wachlarz możliwości zakupowych. Z drugiej strony duży wybór platform marketplace wpływa na wzrost konkurencji na rynku. To powoduje, że obecna sytuacja rynkowa skupia się wokół zwiększonej wrażliwości cenowej, czyli na walce z konkurencją w obrębie ustalania cen i marż. Przyglądając się różnym marketplace’om sprawdź, co możesz kupić, jakiego typu produkty są tam sprzedawane i które z nich się wyróżniają.

a) Allegro

Jest to najpopularniejsza platforma w Polsce i jedna z największych w Europie. Na portalu generowane są miliony transakcji każdego dnia. Zobacz, co aktualnie cechuje się największą popularnością na platformie. Przechodząc do wybranej przez ciebie kategorii, możesz wybrać sortowanie po największej popularności.

allegro najpopularniejsze

Sprawdź także system Live Price. Funkcje systemu działają w obrębie Allegro, Amazona, Empiku czy sklepów internetowych. Narzędzie pozwala na zebranie danych na temat cenowych zachowań rynku oraz konkurencji. System umożliwia automatyzację w ustalaniu cen przez :

  • parowanie produktów (automatycznie znajduje i porównuje produkty konkurencji z twoimi),
  • wgląd w ceny konkurencji wraz z parametrami ofert.

b) Alibaba

Obecnie na rynku popularne są także platformy marketplace chińskiego pochodzenia, takie jak Alibaba czy Alliexpress. Portal Alibaba oprócz wielu możliwości sprzedażowych dostarcza także wiele inspiracji. I to właśnie na tej części skupimy się w poniższej treści. Przechodząc na stronę Alibaba.com, masz do dyspozycji różnego rodzaju sekcje produktowe. Możesz przeglądać i wybierać, które produkty chcesz, aby były sprzedawane w twoim sklepie. Szczególnie warto zwrócić uwagę na część z najlepiej ocenianymi produktami (Top-ranking).

alibaba top ranking

W tej części portalu widzisz jakiego typu asortyment jest najbardziej popularny w ostatnim czasie, jakie są ceny takich produktów. Możesz również zobaczyć, ile osób oglądało dany produkt.

Warto też sprawdzić stronę główną, gdzie masz do dyspozycji wyszukiwarkę. Wpisując np. “trending products 2022 new arrivals” zwykle otrzymujesz kilka tysięcy wyników z propozycjami popularnych produktów.

c) Aliexpress

Jedną ze światowych platform zaliczanych do gigantów e-commerce z pewnością jest Aliexpress. Serwis stał się na tyle popularny, że można znaleźć na nim asortyment wszelkiego rodzaju od małych praktycznych kuchennych gadżetów po sprzęt elektroniczny. Duża popularność platformy przekłada się na wyznaczanie trendów handlu w internecie. A to dlatego, że niektóre produkty posiadają liczne oceny, recenzje oraz dużą liczbę zamówień.

aliexpress produkt

Swoje badania dotyczące trendów możesz połączyć z raportem PwC, o którym wspomnieliśmy wyżej w artykule. Wyszczególnione zostały w nim kategorie, w których sprzedaż będzie rosła najbardziej intensywnie do 2027 roku. Zobacz także artykuł, w którym wyróżnione zostały bestsellerowe produkty przodujące w rankingu Alliexpress wśród wspomnianych, najprężniej rozwijających się kategorii.

d) Amazon

Najbardziej znaną na całym świecie platformą marketplace zdecydowanie jest Amazon. Na platformie znajdziesz liczne produkty o obniżonych cenach. Dodatkowo Amazon sam jest producentem wielu najpopularniejszych produktów. A jak już pewnie wiesz e-commerce zmienia się z dnia na dzień. Wzrasta popularność sprzedaży wielokanałowej. Coraz częściej także słyszy się o tak zwanym live streamingu, przez który sprzedawane są produkty przy użyciu prezentacji na żywo. Moda na livestream e-commerce została zapoczątkowana w Chinach. Pozwala wykorzystywać ekspresję i emocje w demonstrowaniu produktów. Co wpływa także na spontaniczne decyzje klientów, którzy dokonują zakupów podczas oglądania. Odbywa się to na platformie Amazon Live. Tego typu platformy to duża dawka inspiracji, ale również sposób na wychodzenie do coraz szerszych grup klientów. Podczas live’ów prezentowane są często produkty, które rozwiązują jakiś problem, wywołują efekt wow, lub są modne i funkcjonalne.

amazon ads

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży za pomocą transmisji lub wdrożyć ją swojego sklepu? Koniecznie zajrzyj do artykułuczasopisma Ecommerce w Praktyce, który przygotowała Barbara Kaleńczuk, Social Commerce Specialist w Shoper.

Zobacz także kto i w jaki sposób najwięcej sprzedaje na Amazonie. Zwykle najlepsi w branży mogą być sporą inspiracją do nauki dobrych praktyk sprzedażowych. Wystarczy, że przejdziesz na stronę Amazon.com, znajdziesz interesujący cię produkt i po przejściu na kartę produktu w części “Product details” znajdziesz Best sellers Rank z propozycją sprawdzenia najlepszych sprzedawców w interesującej cię kategorii.

amazon bestseller rank

e) TikTok

Jest to świetne miejsce do śledzenia bestsellerowych produktów właśnie o takich cechach, na które zwróciliśmy uwagę na samym początku (wywołujących efekt WOW, rozwiązujących problemy i zaspokajających potrzeby, sprawdzonych jakościowo). Oglądając krótkie wideo na TikToku znajdziesz unikalne produkty. Często skoncentrowane wokół rozwiązania jakiegoś problemu.

tik tok

Sprawdź także Tik Toka pod kątem hasztagu #TikTokMadeMeBuyIt. Jest to trend szczególnie używany przez influencer marketingowców. Użycie hasztagu ma na celu zamienić sprzedaż zwykłego produktu w sensację, wywołując chęć zakupu danego produktu.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Planując rozwój swojego biznesu, warto myśleć pytaniami. Postaraj się prześledzić ogólnodostępne informacje i odpowiedzieć na poniższe pytania, które lepiej przygotują cię do zmian w twoim sklepie lub poszerzenia asortymentu.

  • Ile osób sprzedaje podobne artykuły?
  • Jaką miesięczną sprzedaż chcesz wygenerować?
  • Jaka jest średnia cena netto tego produktu i jak się ona zmieniała?
  • Jaką marżę nałożysz na twoje produkty?
  • Jak obecnie wyglądają wzrosty i spadki zainteresowania twoimi produktami?

Odpowiedzenie na te pytania pozwoli ci na uzyskanie jak największej ilości informacji na temat planu rozwoju twojego biznesu. Dzięki temu może być ci łatwiej przygotować się do sprzedaży wiedząc, co chcesz osiągnąć i z kim będziesz konkurować.

Analiza konkurencji

Chcesz dowiedzieć się, jaką masz konkurencję i po jakich słowach kluczowych można znaleźć twój sklep i produkty w internecie? A może chcesz wiedzieć, jakie są najpopularniejsze frazy wyszukiwanych produktów u Ciebie lub u konkurencji? Jeżeli choć raz odpowiedziałeś tak, to sprawdź płatne narzędzia takie jak SEMSTORM czy SENUTO.

shoper magazyn

Na początku odpowiedz sobie na pytanie, czy wiesz czym jest słowo kluczowe? To frazy wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce, takiej jak Google. Umożliwia prawidłowe uszeregowanie oraz indeksowanie treści, które pomagają w odnajdywaniu odpowiedzi na wyszukiwane hasło. Zwróć też uwagę na sezonowość słów kluczowych, powiązanych z trendami sprzedażowymi. Są to powtarzające się wzrosty sprzedaży, które przedstawiają zmieniające się potrzeby klientów. Ich znajomość pozwala na podejmowanie właściwych decyzji marketingowych oraz określenie strategii marketingowej.

Dlaczego warto badać konkurencję? Jeżeli jesteś prekursorem w tworzeniu biznesu w jakiejś niszowej branży, to licz się z tym, że z czasem pojawią się konkurenci chętni wyprzedzić cię w twoich działaniach. Z innego punktu widzenia, jeżeli dopiero przymierzasz się do założenia sklepu, warto wiedzieć z kim będziesz konkurować. W końcu, jeżeli konkurencja jest duża, to trudno ci będzie się przebić bez dobrej strategii biznesowej i marketingowej. Warto być na bieżąco, nawet jeżeli posiadasz już swój sklep internetowy – musisz wiedzieć kto wchodzi na rynek oraz z jakim asortymentem.

Semstorm

Co sprawdzisz w Semstormie? Na poniższym zrzucie ekranu wpisana została fraza “kredyt”, zwróć uwagę, że na zadane pytanie otrzymujesz listę gotowych słów kluczowych, które w ostatnim czasie były z nią związane. Przyjrzyj się prawej części zrzutu, gdzie widzisz także, jak układa się wahanie wzrostu i spadku trendów tej frazy.

semstorm

Jest to duża dawka wiedzy na temat tego, wokół jakich tematów związanych z interesującą cię frazą jest duże zainteresowanie. Pamiętaj, że swoje badania możesz ograniczyć jedynie do wybranych sklepów i poszukiwać trendów wokół nich.

semstorm analiza

Zwróć uwagę, że koncentrując się wokół sklepu z interesującym cię asortymentem, możesz po wpisaniu domeny, zbadać jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w danym sklepie i ocenić popularność tych produktów.

semstorm

Cenną funkcjonalnością jest także zbadanie konkurentów, a mianowicie ich znalezienie, różnice w ruchu na twojej stronie i konkurencji, ilość wspólnych słów czy słów kluczowych.

Senuto

Jest to kolejne narzędzie służące do badania słów kluczowych, konkurencji i strategii SEO (ang. Search Engine Optimization). Zarówno jedno i drugie rozwiązanie dostarcza wartościowych informacji, wiele zależy, na którym obszarze chcesz się dokładnie skupić.

Pamiętaj, że dobra strategia SEO również pozwala przygotować się gorące okresy sprzedażowe. Jeżeli prowadzisz swój sklep online od jakiegoś czasu, to w SENUTO sprawdzisz, jaka jest sezonowość wyszukiwań twojej witryny. Spróbuj pomyśleć, w jaki sposób możesz wykorzystać tego typu informacje. Celem może być maksymalizowanie ruchu przed docelowym wydarzeniem np. Świętami. Kluczowe tutaj może być mądre rozplanowanie kampanii reklamowych z odpowiednim wyprzedzeniem oraz aktualizacja tych reklam. Z tego powodu znajomość sezonowości odgrywa istotną rolę w działaniach i strategii marketingowej.

senuto wykres

Sprawdzisz także, a zarazem porównasz wspólne słowa kluczowe z konkurencją.

senuto zmiana pozycji

Pamiętaj, że badając konkretny sklep, sprawdzisz jakie kluczowe frazy są najbardziej popularne w danym sklepie. Dzięki temu możesz sprawdzić największe frazy generujące widoczność witryny.

Współpraca z hurtowniami i integracja ze sklepem Shoper

Bazując na informacjach o sezonowości, trendach czy analizie konkurencji łatwym krokiem do poszerzenia swojej sprzedaży jest wdrożenie do swojego sklepu na Shoper aplikacji Integracje z hurtowniami. Korzystając z niej, możesz zintegrować aż 3 hurtownie w ramach dodatku oraz rozszerzyć działania o nielimitowaną ilość kanałów sprzedaży.

apilo integracja z hurtowniami

Zobacz także naszą aplikację Dropshipping Moduł Apilo, która pozwoli ci zintegrować wybraną hurtownię oraz zapewni dostęp do dwóch kanałów sprzedaży (Shoper + Allegro):

apilo integracja z hurtowniami

Jeżeli interesuje cię tematyka rozkręcenia sprzedaży w modelu dropshipping z sukcesem to zobacz nasz artykuł. Opisaliśmy w nim czym jest sprzedaż w modelu dropshipping oraz na co zwrócić uwagę przy zawieraniu współpracy z hurtownią.

Podsumowanie

Wiedząc, w jakich kategoriach najprężniej będzie się rozwijał rynek e-commerce oraz gdzie szukać inspiracji co sprzedawać w internecie otrzymujesz bazę wartościowych informacji, z których warto skorzystać. Pamiętaj, że łatwym sposobem na poszerzenie swojego asortymentu jest współpraca z hurtowniami, które dystrybuują poszukiwany przez ciebie towar. Sprzedając w internecie, masz wiele możliwości na oferowanie swojego towaru, dlatego znajdź dla siebie najlepsze rozwiązanie na rozbudowę swojego biznesu. Dobrym sposobem, jak już znajdziesz produkty, które chcesz sprzedawać jest sprawdzenie fraz z nimi związanych w Google Trends oraz analiza konkurencji. Posiadając powyższą wiedzę, sprawisz, że twój sklep odnajdzie się w sieci bez względu na sezon, sytuację gospodarczą i inne okoliczności.

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami telefonicznie +48 (12) 379 32 84 lub mailowo pomoc@shoper.pl. Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie.