Zachowanie na etapie realizacji transakcji

Google Analytics - zaawansowany
poziom: zaawansowany
Analityka | 1 minuta

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jak badać odpływ użytkowników na poszczególnych etapach koszyka zakupowego;
  • jak poszczególne etapy odnoszą się do sklepu Shoper.

Co należy wykonać po stronie Google Analytics?

Opcja śledzenia e-commerce jest domyślnie włączona na platformie Shoper. (jeżeli korzystasz z innej platformy, być może musisz ją najpierw odpowiednio skonfigurować). Pozostaje tylko skonfigurować śledzenie e-commerce dla odpowiedniego widoku.

Wybieramy zakładkę administracja w lewym dolnym rogu i przechodzimy do używanego przez nas widoku i zakładki „Ustawienia e-commerce”. Wybieramy opcję WŁ. (włączony)Następnie (jeśli na danym koncie posiadamy odpowiednie uprawnienia) możemy włączyć opcję e-commerce, wybierając „Dalsze kroki”.

Śledzenie e-commerce

W sklepie Shoper musimy wcześniej wejść do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics i uruchomić opcję Enhanced E-commerce.

Ustawienia Google Analytics w panelu Shoper

Teraz z menu głównego Google Analytics wybieramy zakładkę „Konwersje” i przechodzimy do opcji wskazanej na poniższym zrzucie ekranu:

Google Analytics- zachowanie na etapie realizacji
Kliknij, aby powiększyć.

krok 1 – zawartość koszyka + wybór dostawi i płatności,
krok 2 – wybór formy zakupu z rejestracją / bez rejestracji / logowanie do istniejącego konta,
krok 3 – formularz z danymi,
krok 4 – podsumowanie zamówienia (przycisk Potwierdzam zakup),
krok 5 – strona podziękowania z komunikatem podsumowującym zamówienie (nie zwracamy uwagi na opuszczenia tego kroku)

Tutaj możemy śledzić zachowanie na poziomie realizacji transakcji i ilość sesji i porzuceń na poszczególnych etapach. Oczywiście w zależności od platformy przypisanie odpowiednich kroków do rzeczywistych etapów w sklepie może się różnić. Poniższe etapy zostały pokazane na przykładzie sklepów na platformie Shoper.

  • step 1-4 – poszczególne etapy koszyka
koszyk etapy
  • reg lub noreg – rejstracja w sklepie lub zamówienie bez rejestracji
  • /basket/done – ukończenie procesu zakupowego