Czego dowiesz się z poradnika:
- jak badać odpływ użytkowników na poszczególnych etapach koszyka zakupowego;
- jak poszczególne etapy odnoszą się do sklepu Shoper.
Co należy wykonać po stronie Google Analytics?
Opcja śledzenia e-commerce jest domyślnie włączona na platformie Shoper. (jeżeli korzystasz z innej platformy, być może musisz ją najpierw odpowiednio skonfigurować). Pozostaje tylko skonfigurować śledzenie e-commerce dla odpowiedniego widoku.
Wybieramy zakładkę w lewym dolnym rogu i przechodzimy do używanego przez nas widoku i zakładki „Ustawienia e-commerce”. Wybieramy opcję WŁ. (włączony). Następnie (jeśli na danym koncie posiadamy odpowiednie uprawnienia) możemy włączyć opcję e-commerce, wybierając „Dalsze kroki”.

W sklepie Shoper musimy wcześniej wejść do zakładki Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics i uruchomić opcję Enhanced E-commerce.

Teraz z menu głównego Google Analytics wybieramy zakładkę „Konwersje” i przechodzimy do opcji wskazanej na poniższym zrzucie ekranu:
krok 1 – zawartość koszyka + wybór dostawi i płatności,
krok 2 – wybór formy zakupu z rejestracją / bez rejestracji / logowanie do istniejącego konta,
krok 3 – formularz z danymi,
krok 4 – podsumowanie zamówienia (przycisk Potwierdzam zakup),
krok 5 – strona podziękowania z komunikatem podsumowującym zamówienie (nie zwracamy uwagi na opuszczenia tego kroku)
Tutaj możemy śledzić zachowanie na poziomie realizacji transakcji i ilość sesji i porzuceń na poszczególnych etapach. Oczywiście w zależności od platformy przypisanie odpowiednich kroków do rzeczywistych etapów w sklepie może się różnić. Poniższe etapy zostały pokazane na przykładzie sklepów na platformie Shoper.
- step 1-4 – poszczególne etapy koszyka

- reg lub noreg – rejstracja w sklepie lub zamówienie bez rejestracji
- /basket/done – ukończenie procesu zakupowego