Zachowanie na etapie realizacji

Google Analytics – zaawansowany
● ● ●
Analityka1 minuta czytania

Opcja śledzenia e-commerce jest domyślnie włączona na platformie Shoper. (jeżeli korzystasz z innej platformy, być może musisz ją najpierw odpowiednio skonfigurować). Pozostaje tylko skonfigurować śledzenie e-commerce dla odpowiedniego widoku.

Wybieramy zakładkę administracja w lewym dolnym rogu i przechodzimy do używanego przez nas widoku i zakładki Ustawienia e-comerce. Wybieramy opcję WŁ. (włączony)Następnie (jeśli na danym koncie posiadamy odpowiednie uprawnienia) możemy włączyć opcję e-commerce, wybierając Dalsze kroki.

Śledzenie e-commerce

W sklepie Shoper musimy wcześniej wejść do zakładki Integracje > Inne > Google Analytics i uruchomić opcję Enhanced E-commerce.

enhanced ecommerce

Teraz z menu głównego Google Analytics wybieramy zakładkę Konwersję i przechodzimy do opcji wskazanej na poniższym zrzucie ekranu:

Zachowanie na etapie realizacji

Tutaj możemy śledzić zachowanie na poziomie realizacji transakcji i ilość sesji i porzuceń na poszczególnych etapach. Oczywiście w zależności od platformy przypisanie odpowiednich kroków do rzeczywistych etapów w sklepie może się różnić. Poniższe etapy zostały pokazane na przykładzie sklepów na platformie Shoper.

  • step 1-4 – poszczególne etapy koszyka

koszyk etapy

  • reg lub noreg – rejstracja w sklepie lub zamówienie bez rejestracji
  • /basket/done – ukończenie procesu zakupowego
ostatnia aktualizacja: 16.03.2018