Zachowanie na etapie realizacji transakcji

Google Analytics – zaawansowany
poziom: zaawansowany
Analityka | 1 minuta

Czego dowiesz się z poradnika:

  • jak badać odpływ użytkowników na poszczególnych etapach koszyka zakupowego;
  • jak poszczególne etapy odnoszą się do sklepu Shoper.

Co należy wykonać po stronie Google Analytics?

Opcja śledzenia e-commerce jest domyślnie włączona na platformie Shoper. (jeżeli korzystasz z innej platformy, być może musisz ją najpierw odpowiednio skonfigurować). Pozostaje tylko skonfigurować śledzenie e-commerce dla odpowiedniego widoku.

 

Wybieramy zakładkę administracja w lewym dolnym rogu i przechodzimy do używanego przez nas widoku i zakładki Ustawienia e-comerce. Wybieramy opcję WŁ. (włączony)Następnie (jeśli na danym koncie posiadamy odpowiednie uprawnienia) możemy włączyć opcję e-commerce, wybierając Dalsze kroki.

 

Śledzenie e-commerce

 

W sklepie Shoper musimy wcześniej wejść do zakładki Integracje > Inne > Google Analytics i uruchomić opcję Enhanced E-commerce.

 

enhanced ecommerce

 

Teraz z menu głównego Google Analytics wybieramy zakładkę Konwersję i przechodzimy do opcji wskazanej na poniższym zrzucie ekranu:

 

Google Analytics- zachowanie na etapie realizacji
Kliknij, aby powiększyć.

 

krok 1 – zawartość koszyka + wybór dostawi i płatności,
krok 2 – wybór formy zakupu z rejestracją / bez rejestracji / logowanie do istniejącego konta,
krok 3 – formularz z danymi,
krok 4 – podsumowanie zamówienia (przycisk Potwierdzam zakup),
krok 5 – strona podziękowania z komunikatem podsumowującym zamówienie (nie zwracamy uwagi na opuszczenia tego kroku)

 

Tutaj możemy śledzić zachowanie na poziomie realizacji transakcji i ilość sesji i porzuceń na poszczególnych etapach. Oczywiście w zależności od platformy przypisanie odpowiednich kroków do rzeczywistych etapów w sklepie może się różnić. Poniższe etapy zostały pokazane na przykładzie sklepów na platformie Shoper.

 

  • step 1-4 – poszczególne etapy koszyka

 

koszyk etapy

 

  • reg lub noreg – rejstracja w sklepie lub zamówienie bez rejestracji
  • /basket/done – ukończenie procesu zakupowego