Google Analytics – po co?

Google Analytics
● ● ●
Analityka4 minuty czytania

Czego dowiesz się z artykułu?

  • Poznasz znaczenie analityki w marketingu e-commerce.
  • Dowiesz się, dlaczego warto używać Google Analytics.
  • Nauczysz się, jak poprawnie skonfigurować Google Analytics.

Serce marketingu

Początkujący zajmujący się e-commerce bardzo często nie doceniają analityki lub traktują ją powierzchownie. Tymczasem jest to kluczowa dla e-commerce oraz marketingu cyfrowego dziedzina, która pozwala sprawdzić, czy nasze działania w ogóle mają sens. Daje cenny wgląd w zachowanie użytkowników, pozwala sprawdzić, które działania przekładają się na ruch i przychody, a które jedynie „przepalają” budżet.

Ponieważ dane zbierają się od momentu skonfigurowania, warto połączyć sklep z narzędziem do analityki jak najwcześniej, żeby być w posiadaniu jak największej ilości danych historycznych. Obecnie około 52,4%* wszystkich stron internetowych na świecie korzysta z Google Analytics i temu narzędziu poświęcimy kolejne artykuły związane z analityką.

10 powodów, dla których warto używać Google Analytics

  1. Jest narzędziem darmowym.
  2. Jest prosty w obsłudze i przechodzi regularne aktualizacje.
  3. Platforma Shoper posiada błyskawiczną integrację z Google Analytics.
  4. Istnieje ogromna ilość łatwo dostępnych poradników wideo i tekstowych.
  5. Analytics posiada dokładną dokumentację.
  6. Po skonfigurowaniu dane zbierają się automatycznie, a dostęp do raportów jest natychmiastowy.
  7. To kluczowe narzędzie do zrozumienia odwiedzających nas osób. Pomaga pozyskać dane demograficzne i informacje na temat zachowania na stronie.
  8. Śledzi odwiedzających w czasie rzeczywistym – możemy sprawdzić, ile osób odwiedza nasz sklep w danym momencie.
  9. Pozwala sprawdzić, które strony (więc i produkty) są najczęściej odwiedzane.
  10. Umożliwia sprawdzenie, skąd trafiają do nas użytkownicy.

Jak skonfigurować Google Analytics?

Wystarczy wejść na google.com/analytics/ i wybrać utwórz konto. Następnie wystarczy podążać za wyświetlanymi komunikatami. Jako nazwę konta najwygodniej podać nazwę naszej firmy (lub imię i nazwisko), a jako nazwę usługi – adres lub nazwę sklepu.

W menu wybieramy zębatkę Administracja, następnie w środkowej kolumnie Informacje o śledzeniu > Kod śledzenia i kopiujemy identyfikator śledzenia.

Identyfikator śledzenia Google Analytics

Pozyskany kod rozpoczynający się od UA-XXXXXX-X albo MO-XXXXXX-X wystarczy wkleić w panelu administracyjnym Shoper: Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Analytics > Konfiguruj > Identyfikator Konta Google > Zapisz

Klikamy jeszcze na suwak obok Aktywności, aby wyświetlała się opcja TAK.

Ważny będzie też suwak Enhanced E-commerce. Należy włączyć tę opcję, jeżeli chcemy widzieć w Google Analytics raporty konwersji (sprzedaży w sklepie).

Analytics - aktywność

Następnie w Google Analytics wchodzimy w zakładkę Google Analytics Administracja, w prawej kolumnie Widok danych wybieramy Ustawienia e-commerce i włączamy zaznaczone opcje.

GA16.png

Pozostaje tylko zapisać zmiany. Od tej pory sprzedaż w naszym sklepie będzie się odnotowywała w Analytics, co pomoże identyfikować źródła, które doprowadziły do pozyskania klienta.

Chcę więcej!

Jeśli zainteresowało cię Google Analytics, oprócz naszych poradników warto skorzystać również z oficjalnych kursów od Google. Dzięki uzupełnieniu quizami z łatwością usystematyzujesz swoją wiedzę.

ikona: zobacz równieżZobacz również: Analytics Academy

*https://w3techs.com/technologies/details/ta-googleanalytics/all/all
ostatnia aktualizacja: 24.04.2018